- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pokud nějaký zelený mozek na radnici porovnává auto typu Skoda Citigo / Peugeot 107 a podobné s vozem typu Audi Q7 / Hummer tak je vítěz dán předem, to je jasné. Otázka zní, kolik takových aut ale v Paříži doopravdy jezdí.
Druhá věc... emise s hořících aut, ty se připočítávají malým osobním nebo velkým SUV?
Francouzi byli vždy socani až komunisté, jen se neodváží říci, že by měli víc platit majitelé dražších a nefrancouzských aut?!
SUV je třeba i Suzuki Vitara, která nemá ani 4,2 metru na délku a je o půl metru kratší než Octavia. Ona vlastně taková Octavia combi zabere víc místa než většina SUVéček. A co třeba Passat nebo Superb? A co třeba elektrická SUVéčka, ty to budou mít zadarmo nebo skoro zadarmo, jenom proto, že spasí naši planetu od nežádoucích zplodin? A už neberu v úvahu ani jejich hmotnost. Ono by bylo spíš pro planetu lepší se vrátit s velikostí aut obecně o pár desítek let zpět. Podívejte se, jak byl velký Golf 1 a zaparkujte ho vedle současného. A tehdy to bylo bráno stejně jako dnes jako rodinné auto.
Vlastně se platí za zábor místa. Takže by dávalo smysl platit podle toho, kolik auto zabírá metrů čtverečních. Nebo spíš podle součinu délky a šířky, protože plocha nikde v technickém průkazu není.
Problém je i to, že slovo SUV je poměrně široký pojem a dnes se do toho už zařazuje, kde co. Nicméně u přerostlých oblud s "vypasenou" hmotností jsem klidně pro.
Pokud budeme brát Audi Q7 jako vypasenou obludu, tak má rozměry výška/šířka v mm 5063 /1970. Mazda 6 má rozměry 4870/1840. Kolik ale jezdí těch Q7 a kolik M6?
dufam, ze sa raz dostaneme k tomu co je to SUV a co je uz velke SUV. Ci je to Tucson alebo az BMW X7. pretoze ono su v tom fakt rozdiely :-)
Proč se pořád dělá rovnítko SUV=velké auto? Nissan Juke je taky SUV a když ho postavíte vedle Renault Espace tak vypadá jako šlapací autíčko.
Těmito vozy jezdí lidé, co je jim fuk, jak cena auta, tak výše poplatků. Prostě to promítnou do ceny, služeb, práce, výrobků a socialistická radnice se bude divit, proč příjezd opraváře praček stojí 50 Eur, místo 40 jako vloni. A celé to zaplatí ti, co jezdí do práce metrem.
SUV je zpravidla kratsi nez srovnatelny sedan, liftback nebo kombik a zabira tedy ve meste MENE mista. Mensi jsou akorat zpravidla Hatchbacky, ktere ale zaroven maji maly kufr a to nekomu nestaci....
Bodaj by ľudia nejazdili toľko autami keď to v metre vyzerá ako v Senegale a človek sa bojí o svoju bezpečnosť