Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Němečtí experti odmítli nápad na dálniční mýtné jen pro cizince

Německá expertní komise odmítla dálniční mýto jen pro cizince, jak ho prosazuje strana CSU. Komise naopak s výhradami doporučila zpoplatnění dálnic pro všechna osobní auta. Za lepší řešení pro získání peněz na dopravní infrastrukturu však považuje rozšíření mýtného pro nákladní automobily na všechny silnice.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SS

Kdyz se staveli italske dalnice, rikalo se, ze az se za 30 let zaplati, budou zdarma...

Skutecnost je takova, ze 30 let uz daaaavno uplynulo, a v soucasne dobe vyjde 100 km jizdy na 6,70€. Kdyz jedu treba Verona - Rim, zacvakam za 512 km dalnice 34,40€, coz mi vlastne prodrazi cestu o 90% vzhledem k tomu, ze za 35€ ujedu na plnou nadrz GPL 460 km.

Takze zlate dalnicni znamky, jen kdybychom je tu meli...

2 0
možnosti
Foto

P87a86t20r26i90k 94C10h16r77z

28. 9. 2013 17:28

Tak si říkám, že když máme tu EU, že by se systém zpoplatnění dálnic mohl konečně nějak sjednotit. Když člověk vyrazí na výlet, tak musí řešit kterými všemi státy pojede, v každém jinak řešit zpoplatnění (někde známkou, jinde mýtné brány, jinde registrací na Internetu).

2 0
možnosti
RN

Kdyby to napsal nějaký pitomec - ale ty?

Zadarmo je to třeba v Německu, Beneluxu, u nás je to velmi levné. Kdyby se to sjednotilo, tak nepochybuji, že třeba na francouzské úrovni 2,- Kč za km RvEU

2 1
možnosti
PN

Dálnice zdarma jsou jistotou, že jim města a meziměstské silnice nezaplevelí hromada aut. Proto mi přijde vysoké i to mýto pro kamiony. To raději zpoplatňovat kamionům vjezdy do měst, vybrané silnice první třídy atd., tedy držet je na těch dálnicích.

2 0
možnosti
JV

J27o23s80e74f 72V78a23l95a

28. 9. 2013 14:11

ona ani ta nemecka "expertni" komise nepochopila princip. Dalnicni znamky by byly pro vsechny, ale ten, kdo plati v Nemecku dan z motoroveho vozidle ( tzv KFZ-Steuer) by znamku dostal s potvrzenim o zaplaceni dane (tu dan si stahuje bernak automaticky ) takze v Nemecku prihlasene auto by za tu cenu (dan za motorove vozidlo dela tak od 200 do 500 eur rocne) by tu znamku mel zdarma. Protoze ostatni auta ( neplatici v Nemecku zadnou dan krome dane z pohonnych hmot) pouzivaji neco, na co majitel v Nemecku prihlaseneho automobilu financne prispiva, tak nevidim zadnou diskriminaci ostatnich aut a ridicu z jinych zemi - pokud vim, tak krome Andorry, San Marina a Vatikanu se nejakou formou plati za dalnici v cele EU......

6 0
možnosti
KN

Nekdo by mel konecne napsat, ze nemecke dalnice NEJSOU zdarma. Kazdy majitel osobniho vozidla plati tzv. Kfz-Steuer, cili dan  osobniho auta,k ktera je mnohem drazsi, nez znamka. Ferove by bylo zavest nalepku s tim, ze nemeckym ridicum se jeji cena odecte od teto dane.

9 0
možnosti
JV

J92o96s93e56f 74V94a17l18a

28. 9. 2013 14:12

jak uz v Seehoferove navrhu pred volbami bylo obsazeno, tak majitel auta prihlaseneho v SRN by znamku dostal vzdy po zaplaceni KFZ Steuer zdarma

0 0
možnosti
FS

Ták, Němci opravují a rozšiřují za tyto prachy prakticky všechny dálnice v zemi, 100 vky a tisíce kilometrů opravených, rozšířených na 3 nebo 4 pruhy, včetně mostů a tunelů! Kromě toho opravují a rekonstruují prakticky všechny B,L i K silnice, ba i ty jen s číslem! Na všechno maj peníze, ale přesto chtějí víc - všechno mít nové!

A, teď to srovnejte s ubohou smrdutou českou kotlinkou, kde prakticky za 1/10tinu tj. 15 000 000 000 není nikdo schopen ani pořádně zrekonstruovat oraniště rozpadlé D1nato jiné "dálnice", nemluvě o zeleném experimentu D8, kde pod Kletečnou by stačil jeden 4 kmetrový tunel! Fůj a hanba všem "vládám" a politikům v Česku! Pro občany nedělají ani to co komunisti!

14 0
možnosti
AN

Nerozcilovat se. Pokud budou vladnout Topolanci, Kalousci nebo Babis s jejich snahou ochranit bohate vrtstvy pred primym zdanenim, neni sance, aby v republice bylo dost penez na skolstvi, infrastruktura, zdravotnicvi mrnejeem  nebo pro mnesta.

podivejte se na normalni silnice v Cesku, to je hruza, daji tam cedulku na malou rychlost, protoze stejne jet rychle nemuzete.

Bez rychlostni trati pro vlaky nebudou jezdit ani ICE-vlaky z Nemecka do Vidne pres Ceskou republiku, protoze trate jsou puvodni uz od Franz-Josefa.

Neni mozne mit jenom rozpoctovou zodpovednost a ocekavat ze na investice nam musi dat EU, resp. Nemeci z jejich dani, oni jsou totiz hlavni platci do EU.

1 0
možnosti
ZJ

EU Známka. Jájsem pro, aby se zavedli EU známky. Prostě koupím jednu známku a můžu jezdit kdekoliv po evropě. Osobně mi tato možnost velmi chybí, protože pokud jezdíte sem tam je to neskutečná otrava, pořád něco lepit na sklo, pak to sundávat, čistit fleky potom.

8 1
možnosti
JM

J25a36n 54M26i41l82l23e70r

28. 9. 2013 13:46

Pokud doopravdy jezdíte pořád sem tam, pak lepíte a sundaváte 1x za rok. Tedy žádný problém.

1 0
možnosti

souhlas

Mýtné by měl tranzit platit na všech silnicích ve všech státech. Aspoň by se srovnaly ceny a ukázalo by se, jak moc levný ten dovoz vlastně je

0 0
možnosti
JK

Zdražením veškerého zboží k prosperitě nebo ke krachu? Kampak to asi povede?

0 0
možnosti
PH

P53e66t64r 18H40o37r97á34k

28. 9. 2013 12:49

V německu jsou dálnice zadarmo? To jsem si tak nějak ani neuvědomil. To je tedy ráj na zemi.

0 0
možnosti
MM

A občas tam majú len doporučenú rýchlosť... to je raj s bonusom... EU

3 0
možnosti
LM

L47u41b71o86š 14M47a86r97e36k

28. 9. 2013 12:40

Počkejme si, jak to tam bude zavedené a pak to zaveďme i u nás. Rozhodně to bude smysluplnější, než kdyby to vymýšleli pro naše podmínky naši "experti" a politici.

0 0
možnosti
PO

Heh, naši politici si počkají, jak to bude zavedeno, pak to zavedou úplně jinak a nakonec to všechno zkombinují, stejně jako ten jejich navýsost přitroublý nápad napřed nechat jistou firmu nakapschovat za stavbu mikrovlnných mýtných bran a pak začít blábolit cosi o satelitním sledování.

5 0
možnosti
  • Nejčtenější

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci

1. května 2024

Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra

26. dubna 2024

Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...

Plán na města bez zavíraček naráží. Místní ani policie nechtějí žít nonstop

1. května 2024

Rostoucí náklady, obavy o bezpečnost a stížnosti na hluk dusí po setmění ekonomiky od Londýna po...

Od ropy k technologiím. Saúdská Arábie přezbrojuje na umělou inteligenci

1. května 2024

Ve vývoji umělé inteligence hrají klíčovou roli dva faktory - peníze a energie. Obojího má Saúdská...

Pražské letiště změnilo platby za parkování, zdarma je nově jen 10 minut

1. května 2024  9:02

Mezinárodní Letiště Václava Havla v pražské Ruzyni od května změnilo systém parkování. Doba na...

Auto by se mohlo stát stabilizačním prvkem soustavy. Místo baterie, říká Daniel Ševčík

1. května 2024  5:36

Dodává SW pro řízení dobíjecí infrastruktury do Norska, Švédska, Itálie a dobíjecí stanice...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!