Kraft Heinz představil svůj nový dávkovač omáček, který dokáže kombinovat různé příchutě. (19. května 2023) | foto: Kraft Heinz

Omáčky podle vlastní receptury. Dávkovač vytvoří až dvě stě různých příchutí

  • 3
Společnost Kraft Heinz nedávno představila přizpůsobitelný dávkovač omáček určený hlavně pro gastroprovoz, který dokáže vyrobit více než dvě stě různých kombinací omáček. Společnost míří hlavně na spotřebitele, kteří hledají větší rozmanitost a s jejich pomocí bude hledat nové příchutě, které pak uvede na trh.

Prostřednictvím nového dávkovače Heinz Remix se snaží firma rozšiřovat své působení i v dalších segmentech a zvýšit tak vlastní prodeje.

Kromě spotřebitelských produktů nedávno rozšířila distribuci na letištích, uvedla na trh luxusní verzi majonézy určenou pro profesionální kuchaře a změnila také složení svých svačin pro školáky, aby splňovaly přísnější požadavky pro děti. V prvním čtvrtletí tak zaznamenala severoamerická divize Kraft Heinz ve stravovacích službách více než 25procentní nárůst tržeb.

Pivní expert Orlando Bloom. Staropramen ukázal klip s hollywoodskou hvězdou

Společnost představila svůj dávkovač Remix na veletrhu National Restaurant Association Show v Chicagu a plánuje, že v restauracích bude novinka nasazena již koncem letošního roku.

„Stravovací služby nám dávají příležitost testovat, učit se, pochopit a vytvářet trendy mnohem dříve, než jsme to dělali v minulosti,“ řekl Peter Hall, ředitel severoamerické divize stravovacích služeb společnosti Kraft Heinz.

2. března 2023

Hall uvedl, že společnost stále pracuje na konkrétním obchodním modelu pro Heinz Remix. Zkoumá také, jak by bylo možné automat využít pro objednávky v drive-in, dodal. Stroj však vyžaduje více času a úsilí než vhození sáčků s kečupem či majonézou, což bude pravděpodobně představovat výzvu pro provozovny zaměřené na rychlost.

Spotřebitelé si pomocí dotykové obrazovky vyberou základ kečupu, farmářské či BBQ omáčky, přidají další ingredience, mezi které patří papričky jalapeňos, uzené chipotle, buffalo a mango, a nastaví jeden ze tří stupňů intenzity.

Spoříte si na penzi?

celkem hlasů: 824
Hlasování skončiloČtenáři hlasovali do 0:00 pondělí 29. května 2023. Anketa je uzavřena.

Alan Kleinerman, vedoucí oddělení ve společnosti Kraft Heinz řekl, že jeho oblíbenou kombinací je farmářská omáčka s velkou dávkou papriček jalapeňos a lehčí příměsí uzeného chipotle. Podle jeho slov však bude největším favoritem pravděpodobně mangový kečup. „V kanceláři vyvolal obrovský pozitivní reakce,“ řekl Kleinerman.

Společnost vytvořila dávkovač za pouhých šest měsíců, přičemž jí pomáhali inženýři a vývojáři společnosti Microsoft.

„Inovace staly hnacím motorem v celém našem podnikání,“ řekl Kleinerman. „Abychom toho dosáhli, věděli jsme, že musíme fungovat jinak než v minulosti, myslet ve větším měřítku a více se zaměřit na spotřebitele.“

A dodal: „Náš automat je víc než jen dávkovač omáček; je to hnací motor pro získávání informací, který pomůže společnosti Kraft Heinz pochopit a reagovat na spotřebitelské trendy a chuťové preference v reálném čase. Kdo ví – možná, že naše příští nová kombinace omáček bude pocházet od fanouška používajícího právě náš dávkovač.“

Staronový nápad

Heinz Remix je sice nový, ale jeho design je známý díky podobnosti s Coca-Colou. Freestyle automat byl uvedený na trh téměř před 15 lety. Dnes se dotykové nápojové automaty nacházejí na více než 50 tisících místech napříč USA, hlavně v restauracích.

Hlavní inspirací pro Heinz Remix byli spotřebitelé a provozovatelé stravovacích zařízení. „Myslím, že je dost snadné najít paralely, ale byla to příležitost, která se zrodila z původních poznatků, které se objevily, a z naší touhy skutečně změnit a stavět na zkušenostech, které dnes spotřebitelé mají,“ řekl Kleinerman pro CNBC.

Pošli knihu přes Rohlík. Knihobot spojil síly s online prodejcem potravin

Zákazníci podle Kleinermana žádali společnost Kraft Heinz o příchutě, které jsou více pikantní, sladké nebo slané. Provozovatelé restaurací pak volají po větší rozmanitosti.

Stejně jako Coca-Cola i Kraft Heinz plánuje využívat údaje z dávkovače omáček k rozhodování o tom, jaké nové výrobky uvede do obchodů s potravinami. Doufá, že Heinz Remix bude dodávat nové výrobky, které zákazníci skutečně chtějí, a ne ty, o kterých říkají, že je chtějí – ale nikdy si je nekoupí.

V posledních letech již Heinz vydal řadu kombinací svých nejoblíbenějších omáček inspirovaných kořením, včetně „mayochup“, „kranch“ a „buffaranch“.

9. října 2017