„Tento obrázek byl odstraněn ze všech H&M kanálů a omlouváme se komukoliv, koho to mohlo urazit,“ uvedla mluvčí společnosti Anna Erikssonová pro CNN. Fotka chlapce v zelené mikině s kapucí se objevila na britské verzi e-shopu švédské oděvní společnosti.
„V roce 2018 není možné, aby byli ředitelé značek takhle nedbalí a postrádali povědomí… Musíme být lepšími,“ napsal na Twitter designer Alex Medina. Kritikou nešetřil ani sloupkař New York Times a spolupracovník CNN Charles Blow, který na Twitter napsal rovnou: „Pomátli jste se?!“
Vlnu negativních emocí vůči společnosti H&M na sociálních umocnilo to, že se na obrázku objevilo dítě. Někteří uživatelé na Twitteru vyzývali k úplnému bojkotu švédského prodejce oblečení.
H&M není jedinou společností, na kterou se v poslední době sesypala kritika kvůli rasistické reklamě. Výrobce kosmetiky Dove, jenž patří společnosti Unilever, se v říjnu omluvil za reklamu na sprchový gel, ve které se černoška mění na bělošku (více o reklamě firmy Dove najdete v tomto článku). Další kosmetická značka, Nivea, stáhla svůj slogan „bílá je čistota“ poté, co byl sdílen několika krajně pravicovými uskupeními.
Česko zná zase případ, kdy se lidé bouřili kvůli reklamnímu letáku řetězce Lidl. Jenže z opačných důvodů. Lidem vadilo, že se na letácích německé firmy objevil model nečeského vzezření (podrobnostni o kauze najdete v tomto článku).