Diskuze
Nový svatý grál elektromobility je recyklace baterií. Potenciál má hlavně Čína
Děkujeme za pochopení.
V33í71t 49O86ž94a23n18a
Automobilky dávají záruku 8 let, ale "podle řady odborníků baterie do elektromobilů v průměru vydrží mezi pěti až osmi lety."
Takže automobilky vymění v záruce 40% baterií v autech. To jsou tedy odborníci
P46e93t33r 57L83a92b92a87j
Jestli ten pan Li, co shání jeté baterky na TikToku, z nich náhodou nedělá spíš stacionární úložiště. Tedy aspoň z většiny z nich.
Baterky mají hodně dlouhou životnost. A když pak chcípnou, tak rozhodně ne všechny články najednou. Tak bych se vsadil, že mnozí podnikaví Číňané ty baterky rozebírají, články testují a z těch použitelných dělají úložiště pro fotovoltaiku. Což je podle mě dobře. Recyklovat na prvočinitele až ty, které jsou opravdu nepoužitelné.
P70e78t35r 67H48a69r83i55p67r35a57s73a73d 33H90a53j73i14č
Další oblast, kde Evropa zaspala.
P23e54t22r 96L75a87b56a92j
Ono toho k recyklaci ale zatím tak moc nebude. Elektry se víc prodávají až v posledních letech. A životnost baterek je docela velká.
Spíš by se možná v prvním přiblížení hodily nějaké menší firmy pro demontáž použitelných článků z vadných nebo poškozených (po havárce) baterek a jejich skládání do second-life bateriových úložišť pro fotovoltaiku nebo jiné nestabilní zdroje.
V46l13a12d87i50m71i96r 39H34l89a36v96a98c
Recyklace čehokoli by se měla dělat na území EU. Nebo v blízkém zahraničí. Vozit něco zpátky do Číny je ekologický nesmysl. I dnes, když kontejnerové lodi jsou na zpáteční cestě prázdné.
J57a80n 58S78l91a75n76i77n83a
Čína má potenciál téměř ve všem. EU a USA už si na ekonomické mocnosti jen hrají. Musí o tom hlavně žvanit, aby se tak rychle nezapomínalo.
M37a69r31t12i13n 11J17u56r87č64a
Jediný co Evropa má a umí je výroba spalovacích aut. A to si sami bereme
M78a37r33t20i85n 32K61a90r74á15s53e17k
No ono dneska uz ty spalovaci auta umi i ta cina, a to dokonce tak, ze doma v cine ty jejich auta plni prisnejsi emisni normu, nez auta prodavana v EU a USA
Belgie jako druhé Řecko. Zadlužení země rychle roste, řešení v nedohlednu
Belgie se už dlouhé roky řadí mezi nejvíce zadlužené ekonomiky Evropské unie. Svůj dluh tato...
Do britských hospod dorazil americký zvyk, spropitné. Pivaři jsou zmatení
Pro návštěvníky britských hospod bylo donedávna největší dilema zda si dají whisky, nebo pivo. A...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tušení smrti žene ruské miliardáře do vlasti. Řeší dědictví, bojí se znárodnění
Premium Stárnoucí ruští miliardáři řeší zásadní problém: jak převést obří majetek na své dědice....
KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?
Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun
Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...
Zákoník práce se podle firem musí změnit. Upravily by výpovědi i zkušební lhůtu
Premium Současná podoba zákoníku práce je z hlediska možnosti propouštění i přijímání zaměstnanců...
Zlato je na rekordu, investice má ale smysl pořád, říká expert z České mincovny
Cena zlata za poslední tři měsíce vyrostla skoro o sedmnáct procent. Řada střadatelů a investorů...
Plynu v Evropě vládne Equinor. Jednu závislost jsme vyměnili za jinou, sílí hlasy
Klíčovým dodavatelem plynu pro evropské odběratele se stala norská společnost Equinor, v pozici...
Nizozemští pronajímatelé zvyšovali nájmy neoprávněně, miliardy nejspíš vrátí
Pronajímatelé nemovitostí v Nizozemsku možná budou muset vrátit nájemníkům celkem až 6,4 miliardy...