Napětí mezi společnostmi začalo v září 2017 poté, co společnost Huawei Technologies podala žádost u Úřadu duševního vlastnictví EU (EUIPO) o registraci ochranné známky pro svůj počítačový hardware.
Proti tomu se ohradila francouzská módní značka Chanel s tvrzením, že dva vertikální propletené půlkruhy jsou příliš podobné jejich logu, které používá na svých parfémech, oděvech i módních doplňcích. V prosinci 2017 tedy podala námitku proti zápisu ochranné známky.
V listopadu 2019 úřad EUIPO žádost společnosti Chanel zamítl, neboť loga si nejsou podobná a pravděpodobně nebudou zaměňována.
Francouzská značka nechtěla svůj boj vzdát a tak tedy požádala o rozhodnutí u tribunálu Evropské unie v Lucemburku. Ten ovšem tento týden rovněž žalobu společnosti Chanel zamítl s argumentem, že loga použitá pro tyto dvě značky mají dostatek odlišných znaků.
Amazon pozměnil logo své aplikace, některým připomínalo Hitlerův knírek |
„Dotčené ochranné známky mají určité podobnosti, ale jejich vizuální rozdíly jsou významné,“ rozhodl soud. „Zejména značky Chanel mají více zaoblených křivek, silnější linie a horizontální orientaci, zatímco orientace značky Huawei je vertikální.“
Proti rozhodnutí se může Chanel odvolat u Evropského soudního dvora. Zástupci společnosti se k soudnímu verdiktu nechtěli vyjadřovat.