Kabelka Chanel

Kabelka Chanel | foto: Depositphotos

Chanel prohrává vleklý soudní spor s Huawei o logo. Je odlišné, rozhodl soud

  • 12
Módní značka Chanel je již několik let součástí vleklého soudního sporu s čínskou nadnárodní telekomunikační společností Huawei. Jeho předmětem je podobnost používaného loga. Tento týden rozhodl tribunál EU, že logo čínské společnosti nenese známky podobnosti a může si ho zaregistrovat. Proti rozhodnutí se může Chanel odvolat u Evropského soudního dvora.

Napětí mezi společnostmi začalo v září 2017 poté, co společnost Huawei Technologies podala žádost u Úřadu duševního vlastnictví EU (EUIPO) o registraci ochranné známky pro svůj počítačový hardware. 

Proti tomu se ohradila francouzská módní značka Chanel s tvrzením, že dva vertikální propletené půlkruhy jsou příliš podobné jejich logu, které používá na svých parfémech, oděvech i módních doplňcích. V prosinci 2017 tedy podala námitku proti zápisu ochranné známky.

V listopadu 2019 úřad EUIPO žádost společnosti Chanel zamítl, neboť loga si nejsou podobná a pravděpodobně nebudou zaměňována. 

Francouzská značka nechtěla svůj boj vzdát a tak tedy požádala o rozhodnutí u tribunálu Evropské unie v Lucemburku. Ten ovšem tento týden rovněž žalobu společnosti Chanel zamítl s argumentem, že loga použitá pro tyto dvě značky mají dostatek odlišných znaků. 

Amazon pozměnil logo své aplikace, některým připomínalo Hitlerův knírek

„Dotčené ochranné známky mají určité podobnosti, ale jejich vizuální rozdíly jsou významné,“ rozhodl soud. „Zejména značky Chanel mají více zaoblených křivek, silnější linie a horizontální orientaci, zatímco orientace značky Huawei je vertikální.“

Proti rozhodnutí se může Chanel odvolat u Evropského soudního dvora. Zástupci společnosti se k soudnímu verdiktu nechtěli vyjadřovat.