Rychlost a adrenalin reklamě svědčí. Akrobatická letka Breitling je důkazem

  19:53aktualizováno  19:53
Úzce profilovaná reklamní kampaň musí dávat smysl: nosič musí souviset s nabízeným produktem. Jedním z nejlepších příkladů je švýcarská hodinářská značka Breitling. Aby se značka dostala do širšího povědomí, sponzoruje vlastní letku akrobatických pilotů, kteří kousky na nebi předvádějí v československých letounech L-39C Albatros.

Letka v sobotu zavítala na pardubické letiště, kde v rámci 27. ročníku Aviatické pouti předvede zhruba půlhodinovou show. Za vystoupení podle mediální reprezentantky Aviatické pouti Marie Schillerové v průměru požaduje dvacet tisíc eur plus náklady na letecký benzin. Konkrétní cenu pardubického vystoupení však Schillerová neuvedla.

Fotogalerie

„Reklamní spojení letecké akrobacie a drahých hodinek dává smysl,“ říká PR konzultant Karel Křivan. „Důležité je, aby firma držela reklamní strategii dlouhodobě,“ vysvětluje. Poukazuje na to, že velké značky nezřídka sponzorují kdeco a kýžený efekt se tak může vytratit.

To ovšem není případ Breitling Jet Teamu. Devítičlennou letku si hodinářská firma, která již více než 130 let vyrábí chronometry oblíbené mezi piloty, pořídila v roce 2003.

Extrémy táhnou

Prostředí rychlosti a adrenalinu se nicméně coby reklama hodí nejen hodinářům. Výrobce energetických nápojů Red Bull vsadil mimo jiné na podporu dříve ne tolik protežovaného snowboardingu nebo windsurfingu. Konkurenční drink Monster zase láká na svět rychlých kol. Výherce jeho soutěže se při značné dávce energetického nápoje a štěstí sveze v autě s trojnásobným mistrem světa Formule 1 Lewisem Hamiltonem.

Sportovní celebrity jsou v reklamním byznysu vůbec vyhledávané a mnohdy právě mezi hodináři. Svědčí o tom angažmá tenisové legendy Rogera Federera u značky Rolex nebo do luxusu laděná kampaň Anny Kurnikovové na hodinky značky Omega.

Omega má navíc dlouhodobě zajištěnu adrenalinovou spolupráci s filmovou postavou Jamese Bonda. Její obličej se sice s díly filmové franšízy mění, agent s povolením zabíjet však zůstává značce věrný.

„Kampaň musí být věrohodná. Od někoho, kdo hraje piškvorky, byste si asi hodinky za sto tisíc nekoupili,“ dodává Křivan.

Nejčtenější

Čech vyhrál v loterii Eurojackpot 1,4 miliardy, k výhře už se přihlásil

Ilustrační snímek

V evropské loterii Eurojackpot v pátek vyhrál sázející z České republiky 1 411 860 488 korun. Je to druhá nejvyšší...

Podnikatelský „zázrak“ socialismu. Za úspěchem JZD Slušovice stála StB

JZD Slušovice - socialistický zázrak 80. let

Fenomén, socialistický zázrak – tak se o třítisícových Slušovicích obvykle mluví. Legenda praví, že JZD Slušovice byl...

Obchod s vyřazeným zbožím skupuje věci, které nechtějí ani některé řetězce

ilustrační snímek

Skleničky, hrnečky, brýle, baterie, džíny, sekačky na trávu, sponky do vlasů nebo krém na ruce, to je jen zlomek toho,...

Kdo „podojil“ Slušovice. O konci družstva s kriminálním pozadím se mlčí

JZD Slušovice - socialistický zázrak 80. let

Konec známého socialistického jednotného zemědělského družstva v obci Slušovice na počátku 90. let měl kriminální...

Hypermarkety začaly znovu brát stravenky. Pokladny rozdělí nákup

pokladní, ilustrační snímek

Velké obchody v Česku až na výjimky opět berou stravenky. Od června je možné jimi platit i za nákupy potravin v...

Další z rubriky

Jestli mě nezvolí znovu, trh se zřítí jako nikdy předtím, tvrdí Trump

Prezident Donald Trump

Americký prezident Donald Trump v úterý oficiálně zahájí kampaň před volbami v roce 2020, v nichž bude usilovat o...

Čím víc slunce svítí, tím víc vody stříká. Indie zkouší solární závlahy

Zemědělci na polích u Mikulova zavlažují úrodu.

Stovky milionů lidí v Indii jsou po celý svůj život závislé na zemědělství. Rozsáhlá sucha v posledních letech je ale...

Výrobci koňaku se obávají změny tradiční chuti. Sladké hrozny nechtějí

Dubové sudy s koňakem značky Remy Martin v továrně společnosti ve francouzském...

Čím větší teplo, tím sladší a brzy dozrálá vinná réva. Sladké hrozny však výrobci koňaku nechtějí. Jsou jedni z těch,...

Najdete na iDNES.cz