Nejlepší reklamy z Cannes: dívka z Wall Street i muž, co přežije nehodu

  15:15aktualizováno  15:15
Stojí naproti zuřícímu býkovi na Wall Street. Malá socha dívky z bronzu dokázala velké věci. Na festivalu v Cannes jednoznačně porazila ostatní soutěžící o prestižní ceny za reklamu a stala se jedním z historicky nejúspěšnějších děl soutěže. Ceny získal i kontroverzní spot Burger Kingu.

Fearless Girl | foto: Profimedia.cz

Radost z letošního ročníku má především agentura McCann. Její nebojácná dívka (Fearless Girl) získala hlavní cenu za kreativitu hned ve čtyřech kategoriích. Přestože, jak sám přiznal prezident poroty, toto dílo není klasickou reklamou, ale významem stojí nad ní, je globálně srozumitelné a výborně načasované.

Newyorská pobočka reklamní agentury sochu, symbolizující odhodlání žen vzít na sebe vůdčí roli ve firmách, zajišťovala pro společnost State Street Global Advisor.

Fearless Girl

Kampaň, která získala 4,6 miliardy kladných ohlasů na sociální síti Twitter, je teprve druhou kampaní v historii, která získala v soutěži čtyři ceny. Tou první byl televizní spot britského obchodního domu s luxusní módou Harvey Nichol’s s názvem Sorry, I Spent It on Myself, který vtipně karikoval sobectví (psali jsme zde). Vůbec nejvíce, celkem pět Grand Prix, získala v roce 2013 virální kampaň Dumb Ways to Die.

Oceněna byla i velmi diskutovaná kampaň amerického řetězce rychlého občerstvení Burger King. V patnáctivteřinovém spotu se tvůrcům podařilo aktivovat hlasem reproduktory Google Home pro ovládání chytré domácnosti.

Nikdy v historii se o reklamě Burger Kingu tolik nemluvilo. Důvodů je několik. Tvůrcům spotu se podařilo přímo a inovativně vstoupit do mnoha amerických domácností. Hláška v reklamě „OK, Google. Co je to Whopper burger?“ totiž spustila zařízení, které začalo číst popis hamburgeru z Wikipedie. „Oblíbený americký hamburger, stoprocentně z hovězího masa a bez konzervačních látek,“ hlásila zařízení aktivovaná spotem z televize.

Jenže to nebylo všechno. Lidé začali stránku internetové encyklopedie editovat a do Whopperu přidávat kyanid, děti nebo ho prezentovat jako nejhorší burger ze všech. Omluvu od Burger Kingu následně žádala i Wikipedie, která řetězec nařkla z editování hesla Whopper krátce před spuštěním reklamy.

Ve dvou kategoriích v Cannes zvítězila kampaň Boost Your Voice, která upozornila na diskriminaci některých skupin při volbách a proměnila prodejny řetězce Boost Mobile na volební místnosti.

V kategorii Film zvítězil televizní spot We’re the Superhumans televizní stanice Channel 4, který propagoval paralympiádu. V reklamě se objevuje na sto čtyřicet lidí s handicapem, kteří sportují, hrají v kapelách, pracují v nejrůznějších profesích, vychovávají děti, pilotují letadla a podobně.

Za pozornost stojí i další spoty, které získaly nejvyšší cenu ve svých kategoriích. Například australská kampaň Meet Graham, která v krátké filmové mystifikaci vytvořila člověka, jenž je schopen přežít autonehodu. Konstituce mutanta-svalovce vznikla na základě dat z automobilových nehod.

Oceněni byli i Češi. Agentura Young & Rubicam Prague si odnesla zlato a dvě stříbra za propagaci dnes již neexistujícího časopisu Newsweek.

Autor:

Nejčtenější

Češi usilovně třídí, recyklaci PET lahví však bojkotuje „rukávek“

Smršťovací fólie na PET lahvích obsahuje chlor. Proto bez odstranění takzvaného...

Češi patří v Evropě v třídění PET lahví mezi lepší spotřebitele, zpět se těchto lahví vybere osm z deseti. Některé...

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Do obchodu s vlastní taškou. Zvyk ze socialismu se vrací

Svoje příznivce má síťovka i v éře igelitových tašek.

Síťovka byla v dobách socialismu nejlepším přítelem člověka, který šel do samoobsluhy. Teď v dobách konzumu a zároveň...

S klidem půjčují lidem. Bankám ještě zatopíme, tvrdí šéf Zonky

Pavel Novák, šéf Zonky

Vzít si půjčku v bance byl ještě před pár lety proces na několik dní. Technologie pustily do finančního světa další...

Další z rubriky

Gatesovy žížaly. Miliardář investuje do „kompostových“ toalet

Nadace Bear Valley Ventures vyvíjí nové záchody pro indický venkov. Jen pomocí...

Zatímco ve vyspělých zemích je vrcholem luxusu toaleta s pozlaceným prkýnkem a integrovanou sprchou, v chudých...

HDP Německa loni rostlo pomalu. Recesi v ČR to nepřivodí, tvrdí analytici

Euro.

Tempo růstu německé ekonomiky je nejslabší za posledních pět let. Hrubý domácí produkt (HDP) Německa vzrostl o 1,5...

Francouzi přestávají kouřit, prodeje cigaret v zemi klesly o desetinu

Ilustrační snímek

Prodeje cigaret ve Francii loni klesly o 9,32 procenta, informovala agentura AFP s odkazem na data společnosti Logista....

Najdete na iDNES.cz