Diskuze

Boeing dokončil změnu softwaru u letounů 737 MAX, schválení zatím nemá

Společnost Boeing ve středu oznámila, že upravila software pro svá letadla 737 MAX. Změny mají zabránit chybné aktivaci stabilizačního systému a následně i leteckým nehodám. Americký Federální úřad pro letectví (FAA) změny zatím neprověřil a neschválil. V noci na čtvrtek to oznámila agentura Reuters.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZR

Úpravy programového vybavení probíhají podle klasických IT pouček. Každý program má alespoň jednu chybu nebo jednu zbytečnou instrukci. Provede se odladění, chyba se najde, tak vznikne nová verze programu pro kterou platí poučka viz výše. Znovu ladíme, znovu opravíme, až se dostaneme k finální verzi programu, která má jenom jednu instrukci a ta je špatná.

0 0
možnosti
PL

P38e42t49r 46L74u68k67á68š

28. 3. 2019 17:54

Tak hlavne bacha aby to nechtělo restart v deseti kilacich ;]

0 0
možnosti
MK

„Díky přesnosti a důkladnosti, s níž jsme přistupovali k navrhování a testování modelu MAX 737, jsme si jistí, že změny, které provádíme, vyřeší všechny tyto nehody,“ dodal.

hahaha

Práve že táto kauza je ukážka ako Boeing odflákol analýzu rizík:

https://www.seattletimes.com/business/boeing-aerospace/failed-certification-faa-missed-safety-issues-in-the-737-max-system-implicated-in-the-lion-air-crash/

1 0
možnosti
RN

R45o66m27a17n 97N77o76v47a24k

28. 3. 2019 14:44

dle Boeingu bude pilotum na nauceni onoho nefungujici MCAS postacovat 30 minutova online vyuka...super...kolik jich spadne mesic po povoleni k provozu?

0 1
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 1
možnosti
OM

Tady je zase expertů na letadla. Letadla jsou jednou z nejbezpečnějších doprav. Pokud se bojíte zemřít, nejezděte autem, vyhýbejte se silnicím. Spadly 2 letadla na několik desítek tisíc letů tohoto letadla. Pokud aktualizace a některá opatření riziko ještě o nějakou promili sníží, nevidím důvod proč by se nelétalo. Co spíš by se mohlo řešit - nějaká celosvětová pravidla a kontroly. Protože mimo evropu jsou jiná pravidla a věřím že třeba aerolinka v Indonésii je schopná na něčem ušetřit, nebo pilotovi naložit více hodin apod.

1 10
možnosti
TR

T31o39m76a89s 90R30o17t53t

28. 3. 2019 13:33

Diky za sumar spoluodborniku!:-)

3 0
možnosti
ZS

Program provedl neplatnou operaci a boeing bude ukončen. To tu zapomenutou závorku v SW našli rychle.

5 1
možnosti
AS

u auta za 200 000 Kč se kontroluje poloha plynového pedálu dvěma snímači a případná neshoda se ukáže na kontrolkách auta, u letadla za hrozné prachy se neshoda dvou snímačů neukáže, letadlo se řídí podle údaje chybného snímače a pilot o chybném snímači není informován ( to by si museli připlatit za kontrolku) :-(

7 0
možnosti
RN

R71o38m11a41n 42N31o66v40a71k

28. 3. 2019 14:45

ano, za kontrolku se skutecne dle vyjadreni southwest/american airlines priplaci...

2 0
možnosti
LK

L35e29o67š 41K68ř58e65n

28. 3. 2019 11:45

Podle některých veřejně dostupných zdrojů má letadlo konstrukční vadu (dodatečně namontované jiné motory, vedoucí k nestabilitě). Nevím jestli mě do tohoto typu někdo dostane :-(

3 3
možnosti
TR

T12o66m65a90s 33R98o75t43t

28. 3. 2019 11:36

Vazeni zastanci Boingu, muzete se prosim prestat odvolavat na nazory "placenych cestujicich" (pilotu) a argumentovat "jini to zvladly" tzn. je vsechno ok a muzou za to piloti!? Pozvete si prosim nekoho kdo se zabyva certifikaci letadel at vam to vysvetli. Letadlo nemuze dostat papir (certifikaci) pokud pravdepodobnost vyskytu zavady neni nizsi "nez" a to i ptesto, ze ma situace reseni! Pridanim MCASu doslo ke zvyseni pravdepodobnosti vyskytu udalosti runaway stabilizer, neznam pravdepodobnosti, ale predpokladam, ze nad mez pravdepodobnosti danou certifikacnim uradem pro tento pripad, a tak to letadlo nemelo dostat vubec papir! Radeji pomlcim, ze Boeing lhal v pripade natoceni vyskovky po zasahu MCASu, kde v papirech uvedl 0,6stupne a v realu to davalo 2,5stupne... A ted do me:-)!

6 2
možnosti