Diskuze
Automatizované metro bez strojvůdců je na vzestupu, dočkat se má i Praha
Děkujeme za pochopení.
M89a28r75t18i32n 78P22i89š15t59o14r20a
Zajímalo by mě, kdo pak vyleze, aby ukáznil cestující, kteří blokují dveře, takže se nezavřou. Dozorčí stanice? Ten tam je i nadále?
J87i91n31d39ř35i92c39h 80M87i60t69t57e47r
Automatické dveře se budou zavírat takovou silou, že případné neukázněné cestující prostě přepůlí a bude to. Takto bude neukázněných cestujících přirozenou cestou ubývat a problém je vyřešen.
L55u68k36á63š 91O88b13e13r79m46a78j62e87r
Já si myslím že je to spíš taková otázka prestiže. Jako takové "my to umíme taky". Ale na stranu druhou si myslím, že obsluha by na místě měla zůstat. Dnešní systém je defacto také autonomní, ale řidič jako taková dohlížecí osoba mi dává pocit jistoty. Hlavní problém je, že každý elektronický systém je chytrý jen tak, jako jeho tvůrce. Je závislý na mnoha čidlech ze kterých sbírá informace. Ale ty se stále nevyrovnají lidským smyslům a lidskému mozku. Viz nedávné nehody vozů Tesla... ani počítač prostě není neomylný.
A k řešené otázce úbytku pracovních míst. Nezaměstnanost kterou se oháníte není relevantní ukazatel. Problém který nastává je úbytek obyvatelstva vlivem snížené porodnosti. Aby se populace zachovala, musí mít každý pár alespoň dvě děti, které dožijí dospělosti a každé bude mít opět alespoň jednoho potomka. Ale dnes má každý druhý pár jen jedno dítě... Takhle za jednu generaci ubyde 25 % obyvatel. A zásadní vliv na to má právě nedostatek pracovních pozic, resp. pracovních pozic s dostatečným platem. Samozřejmě nic nelze paušalizovat ale je to tak ve většině případů.
M38a18r20t55i23n 18C98h86o30v81a86n12e84c
Na druhou stranu, když mám automatické metro, můžu operativně ve špičce zvyšovat četnost spojů, aniž bych musel shánět strojvedoucí do práce. Ale je to asi spíš okrajový případ.
P31a73v12e67l 16Ř59a83p33e53k
Automatizované dopravní prostředky začínají být běžnou realitou, ale miliony lidí každý den nadále kroutí volantem v zastaralých automobilech. Volant je prý symbolem svobody pohybu, no spíš jde o to, aby se ten křáp vůbec udržel ve svém jízdním pruhu.
J63i51n66d25ř16i29c18h 55M51i75t47t63e31r
Auta jsou skvělý, křáp co se neumí udržet v jízdním pruhu je řidič. A pro vás bude asi symbolem svobody pohybu automatický metro, narvaný páchnoucími lidmi nejrůznějšího druhu , kde máte strach o peněženku , případně o život. Pokud k tomu nebudu donucen, nechám si svoje klasické auto.
M69i42c47h61a58l 60R34i85m49b61a16u60e81r
Pravdou je, že až roboti převezmou práci, nikdo se bát nemusí. I nevzdělaní muži mohou prodávat drogy a holky se základkou se mohou věnovat prostituci. I když na roboprostitutkách se už pracuje a drogy časem možná budou roznášet drony, tak nevím
K39r76y78š72t13o14f 15L63a56n13í55k
mohou posilit třeba ostrahu stanic
R91a91d67i22m 36Š44o35l47c
A není náhodu v Praze automatické metro již nyní? Pokud vím, tak na trase C by již strojvedoucí nebyl vůbec potřeba. Jenže k bezpečnosti chybí ta stěna mezi nástupišti a kolejemi.
J98o13s69e30f 53C11h32o97d67o23u88n60s64k34ý
No a taky nějak chybí ten systém, že když se ten vlak podělá v tunelu, není moc lehké se k těm lidem dostat a závadu odstranit :D
J76a78k72u42b 58M67i23k38u90l68a65c92e22k
Automaticky metro je fajn, trosku me ale zarazila ta uspora vs naklady. Navratnost 34 let je nic moc teda, ale je fajn videt pred metro do tunelu Jinak doufam ze se konecne poridi pruchozi metra...
J59a14n 36V67o86j81t36í17š57e28k
Návratnost nemůžete počítat prostym násobenim, protože technologie maj tendenci zlevňovat, oproti tomu lidská práce zdražuje a nejspíš vždycky zdražovat bude. A i kdyby, tak to metro bude fungovat klidně sto let.
P77e81t59r 65V61o14n24d41r89á40č38e84k
Nevětší náklady dopravního podniku jsou platy strojvůdců ..... tak to je myšlenka génia
P85r17e19m62y91s77l 52K62y32s28e59l69a61k
Byl to ten slavný den, kdy v Praze vyjel ven, první robotický krtek.... :-)
J51a71n 79V23e95l41e97k
Nejde pouze o to, že se ušetří na platech strojvedoucích. Hlavní je podle mě bezpečnost. U tohoto automatického metra je ve stanici průhledná stěna včetně dveří, která brání vstupu do kolejiště. Souprava zastaví přesně, tak že dveře soupravy a zdi se překrývají. Tudíž nehrozí že se někdo dostane do kolejiště.
P24ř40e10m47y73s63l 71L49u45k76á29š
Tenhle sytem se pouziva i u neautomatickeho metra a to zcela bezne. Tudiz tyto zabrany nemaji s automatizaci nic spolecneho..
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Sazka upcykluje losy. Z těch výherních vznikl nábytek i tenisky
Společnost Sazka se rozhodla znovu využít své výherní losy. Ve spolupráci s českými designéry tak...
V Dubaji vyroste největší letištní terminál na světě. Pojme až 260 milionů lidí
Vytížené mezinárodní letiště Al Maktoum v Dubaji se rozroste o nový terminál. A ne jen tak...
Sterilizace, bělení, dezodorace. Japonská firma z použitých plen vyrábí nové
Japonská společnost Unicharm tento měsíc uvedla do prodeje jednorázové recyklované plenky. Firma...
Čínská menší města zažívají rozmach. Lákají lidi zpět na levnější živobytí
Čínská velkoměsta postupně přicházejí o své obyvatele. Důvodem takzvané zpětné migrace jsou...