Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Věrnostní programy Češi milují. Plastové karty vyměnili za virtuální

Věrnostní programy a karty se v českých peněženkách rychle zabydlely a jsou oblíbené řadu let. S příchodem digitalizace stoupá obliba aplikací, kde jsou všechny slevové karty dostupné na jednom místě. Od posledního výzkumu se počet karet z deseti zvýšil na 12, ukázaly to výsledky které poskytla výzkumná agentura Incomind.
Věrnostní karty

Věrnostní karty | foto: Shutterstock

Češi využívají 12 různých věrnostních programů, více než čtvrtinu z toho představují potravinářské obchodní řetězce. Desetina z nás využívá dokonce více než 20 programů. Ženy jsou v tomto směru aktivnější než muži - 13,3 versus 9,8 využívaných věrnostních programů. 

Typickou zákaznicí je žena ve věkové skupině 30 až 39 let, na mateřské dovolené či s malými dětmi. Zájem o využívání karet klesá až od
50 let věku, slabý je také u domácností s nejnižšími příjmy. Jako přidanou hodnotu vnímá věrnostní programy 82 procent Čechů, 73 procent ovlivňují i při jejich volbě nákupního místa či poskytovatele služeb.

Nejvíce jsou využívány výhody věrnostního programu u nákupů potravin to je 74 procent, z toho 42 procent při každém nákupu, drogerie
63 procent, oděvů/obuvi/ sportovního sortimentu to je 52 procent,
elektra 47 procent a také v lékárnách.

Zákaznické programy

Komplexní výzkum společnosti Incomind se věnoval i jednotlivým konkrétním zákaznickým programům. Nejznámějším věrnostním programem v Česku je Tesco Clubcard, spontánně jej jmenovalo
52 procent a podpořeně dokonce 95 procent respondentů, nejvyužívanějším Dr. Max Club. V případě klientských portálů vede
ve znalosti Lidl, v segmentu utilit ČEZ.

My Air je nejen nejznámějším mezi bankovními věrnostními programy, ale i nejdoporučovanějším programem napříč všem sledovanými segmenty. U klientských portálů nejvíce bodovaly Moravské naftové doly.

Většinu účastníků zajímají na věrnostních programech především finanční benefity, zejména možnost koupit si zboží se slevou. „Nejvíce je oceňována sleva na celý nákup, vrácení určitého procenta z každého nákupu a doprava zadarmo,“ říká Tomáš Drtina ze společnosti Incomind.

U produktových kategorií upřednostňuje nejvíce lidí výhody podle utracených peněz, zatímco u finančních služeb a utilit podle délky členství. Hlavní bariérou využívání bývá příliš vysoká hranice pro uplatnění bodů. Třetina oslovených cítí obavu ze zneužití údajů poskytnutých při registraci.

Virtuální peněženka

Při využívání sice celkově stále převažují fyzické, zpravidla plastové karty preferuje 58 procent, ovšem roste význam aplikací, u respondentů do
30 let už jsou jasně ve vedení. Využití samostatné aplikace v mobilu již dominuje u gastro segmentu a internetových obchodů. A 45 procent Čechů také využívá mobilní aplikace sdružující věrnostní karty - nejčastěji Stocard 20 procent, MyCards 8 procent, Portmonka 8 procent,
Wallet 5 procent.

Podle zjištění například Portmonku aktivně využívá více než 200 tisíc aktivních uživatelů, kteří si do aplikace nahráli již osm milionů karet. 

„V Portmonce dlouhodobě vede karta Billa, v závěsu za ní jsou klasičtí prodejci jako Tesco, dm drogerie, Penny, Dr.Max, Kaufland. Uživatelé si do aplikace ukládají digitální vstupenky na koncerty nebo digitální letenky a palubní lístky,“ doplňuje produktový manažer Maxim Kratochvíl. 

V jaké aplikace sdružujete své slevové a věrnostní karty?

celkem hlasů: 158
Hlasování skončiloČtenáři hlasovali do 0:00 čtvrtek 16. prosince 2021. Anketa je uzavřena.
Autor:

Francouzští pekaři upekli rekordní bagetu, snědli ji bezdomovci

  • Nejčtenější

Do britských hospod dorazil americký zvyk, spropitné. Pivaři jsou zmatení

11. května 2024

Pro návštěvníky britských hospod bylo donedávna největší dilema zda si dají whisky, nebo pivo. A...

Belgie jako druhé Řecko. Zadlužení země rychle roste, řešení v nedohlednu

13. května 2024

Belgie se už dlouhé roky řadí mezi nejvíce zadlužené ekonomiky Evropské unie. Svůj dluh tato...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tušení smrti žene ruské miliardáře do vlasti. Řeší dědictví, bojí se znárodnění

10. května 2024

Premium Stárnoucí ruští miliardáři řeší zásadní problém: jak převést obří majetek na své dědice....

KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?

8. května 2024

Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun

7. května 2024

Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...

Doosan investuje v Česku další tři miliardy, chce vyrobit turbínu pro Dukovany

13. května 2024  14:41

Jihokorejská společnost Doosan Enerbility přesouvá do Plzně klíčová know-how v oblasti výroby...

Počet nákupů online se zdvojnásobil, přišli mu na chuť i nejstarší, říkají data

13. května 2024  14:02

Podíl lidí v Česku, kteří nakupují na internetu, vzrostl mezi lety 2015 a 2023 zhruba 2,5násobně na...

Pietro Filipi se vrací na český trh. Značka se chce prosadit i v zahraničí

13. května 2024  13:21

Česká oděvní značka Pietro Filipi, za kterou stál zkrachovalý podnikatel Michal Mička, čeká...

Dojíždění do Prahy obstarají nové soupravy. Mají dva oddíly první třídy

13. května 2024  13:06

Nové třívozové jednotky RegioPanter v pondělí poprvé svezly cestující na trati z Prahy do Kralup...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Eurovizi vyhrál nebinární Švýcar Nemo. Nizozemce vyloučili za „výhružný pohyb“

Ve švédském Malmö rozhodli o vítězi letošní Eurovize. Stal se jím švýcarský nebinární zpěvák Nemo. Soutěž doprovázely...

Miss Czech Republic 2024 se stala studentka Adéla Štroffeková z Prahy

Vítězkou 15. ročníku Miss Czech Republic se stala studentka Adéla Štroffeková (21). Českou republiku bude reprezentovat...

Zpěvačka Tereza Kerndlová měla autonehodu. Poslala vzkaz ze záchranky

Tereza Kerndlová (37) a její manžel René Mayer (53) měli v úterý ráno autonehodu. Na mokré vozovce do nich zezadu...

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a natlačil ho na tahač s...

První světová válka zničila část Francie natolik, že tu stále řádí smrt

Řídkým rozvolněným lesem pokrytá pahorkatina u francouzského Soissons, Compiégne, Lens či Cambrai přirozeně svádí k...