Věrnostní programy a karty mnoha prodejců se v českých peněženkách rychle zabydlely a jsou oblíbené řadu let. S příchodem digitalizace pak stoupá obliba aplikací, kde jsou všechny slevové karty dostupné na jednom místě. Průměrně jich zákazník pak má ve své peněžence, i té virtuální, průměrně dvanáct.
Bez problémů lze za hranicemi čerpat slevy prostřednictvím mobilní aplikace Lidl Plus. Německý řetězec působí ve třiceti zemích Evropy i ve Spojených státech amerických. V aplikaci stačí v záložce Více zvolit sekci Nastavení a kliknout na Země a jazyk.
Bez letáku a slevy Češi už nenakupují, kvůli drahotě vybírají podle seznamu |
„Následně je možné vybrat zemi, akceptovat platné podmínky a vyrazit na nákup i v zahraničí za podmínek, že je v dané zemi aplikace dostupná,“ doplňuje tiskový mluvčí řetězce Tomáš Myler.
Stejně jako Lidl je součástí skupiny Schwarz-Gruppe také Kaufland. I zde je možné nakupovat prostřednictvím aplikace a ulovit nižší cenu i v zahraničí. Ovšem je zapotřebí si zaregistrovat lokální kartu dané země.
„Česká verze aplikace a karta Kaufland Card funguje pouze na území České republiky. Ostatní země, ve kterých Kaufland působí, mají vlastní verze Kaufland Card, které jsou opět platné pouze na území jejich státu. „Kartu si mohou zákazníci zaregistrovat i v další zemi například přes e-mail a využít slevy v dané zemi v rámci lokální karty. I česká verze Kaufland Card umožňuje registraci cizím státním příslušníkům,“ říká tisková mluvčí Renata Maierl.
Poláci se méně baví, Češi při inflaci nakupují ve slevách, říká šéfka Unileveru |
Ačkoliv britská obchodní skupina Tesco provozuje síť stejnojmenných hypermarketů a supermarketů v pěti zemích světa, nelze v zahraničí českou Clubcard využívat. „Členové věrnostního programu Clubcard v ČR mohou využít všech slev a benefitů pouze na území České republiky. V tradičních letních destinacích jako Chorvatsko, Itálie či Řecko Tesco své pobočky nemá, v rámci střední Evropy působí v Česku, na Slovensku a v Maďarsku.
„Zaregistrovat se do programu Clubcard na Slovensku možné je, ale s českou Clubcard nelze v zahraničí sbírat body a uplatňovat slevu,“ vysvětluje tiskový mluvčí Michal Kuzmiak.
„Věrnostní program i věrnostní kampaně připravujeme v každé zemi na míru podle potřeb a preferencí místních zákazníků. Českou věrnostní kartu PENNY proto není možné využít k získání benefitů při nákupech v zahraničí,“ sdělil tiskový mluvčí Penny Marketu Tomáš Kubík.
V řetězci Billa mohou zákazníci nakupovat ve čtyřech zahraničních zemích, a to v Bulharsku, Rakousku a na Slovensku. Nejvíce prodejen se nachází v domovském Rakousku. Program BILLA Bonus club ovšem uplatnit nelze.
Každé zboží si najde svého kupce, říká šéf výprodejního obchodu |
Ani prodejny Albert ve většině dovolenkových destinacích nejsou, a proto není možné sbírat body do aplikace můj Albert v zahraničí. Podle tiskového mluvčí Jiřího Marečka mají prodejny společnosti a Ahold Delhaize jiný koncept než německé síťové řetězce.
„Prodávají víceméně stejný sortiment ve všech zemích a jsou plošně zastoupené ve většině zemí Evropy. Naproti tomu Albert je koncipovaný jako lokální česká značka,“ vysvětluje tiskový mluvčí Jiří Mareček a dodává, že v Řecku mají tradiční řetězec Vassilopoulos – AlfaBeta. Ten ovšem opět prodává lokální výrobky a má vlastní věrnostní program i vlastní slevové akce.
„Dále máme prodejny Maxi v Srbsku. I tam ale řetězec vystupuje pod vlastní značkou a chová se jako lokální prodejce. Pro české turisty to asi není dobrá zpráva, je to ale dobrá zpráva pro české zákazníky v tuzemsku. Mohou v Albertu nakoupit lokální výrobky od tuzemský ch dodavatelů s minimem dovozu,“ uzavírá Mareček.