Zákazníkům se nelíbí obchodní podmínky, podle kterých je například odstoupení od smlouvy nákladné na čas i peníze. Pokud totiž chce zákazník smlouvu vypovědět, musí u operátora ještě zůstat další dva měsíce. - více zde
Lidem vadily i další změny. Čtenář iDNES.cz upozornil na skutečnost, že reklamy operátora někdy ve skutečnosti nedefinují přesné podmínky, za jakých lze využít služby. Například volání zdarma nemusí být tak bezplatné, jak se při prvním pohledu na reklamní billboard zdá.
Čtenář si v reklamě zřejmě nevšiml poznámky pod čarou. Ve své zkušenosti uvádí, že mu za "volání zdarma" chodily podezřele vysoké účty. Když se šel zeptat do prodejny, jak je to možné, zjistil, že zdarma volá jenom za určitých podmínek. Ty jsou ve smlouvě, která je k dispozici na internetu.
Operátor už kvůli klamavé reklamě čelil více problémům. - čtěte Telefónica O2 dostala pokutu 200 tisíc korun za klamavou reklamu
Mluvčí společnosti Martin Žabka řekl, že bude komentovat jenom konkrétní případy. Redakce mu tedy zaslala příběh čtenáře, který si na dané služby stěžoval.
"S výsledky ankety rozhodně nesouhlasíme. Hlasovalo v ní příliš málo lidí na to, aby se z ní daly vyvodit nějaké závěry. Navíc hlasování v anketě bylo anonymní a tím i snadno zneužitelné," okomentoval výsledky později.
"Máme více než 5,1 mlionu spokojených zákazníků, kteří vždy mají možnost seznámit se s podmínkami, za jakých jim budou poskytovány služby," dodal.
O moc lépe v anketě nedopadlo ani zákaznické centrum UPC. I jeho problémy jsou vcelku známé. Kvůli komplikovanému vyřizování reklamací se už v minulosti na SOS obrátily stovky lidí. Lidé měli problémy se na centrum dovolat, a když se jim to podařilo, bylo čekání na lince tak dlouhé, že zákazník raději zavěsil. Ani mluvčího UPC se redakci iDNES.cz zatím nepodařilo zastihnout.
Dvojí účtování Telefóniky a VOLNÝ je podle mluvčí společnosti Telekom Austria Czech Republic, která poskytuje služby pod značkou VOLNÝ zavádějící informace.
"Nejedná se o dvojí účtování. Zákaznice si zřejmě objednala službu VOLNÝ Hlas Nonstop v rámci které platí každý měsíc částku 239 korun paušál. Paní volá tímto způsobem přes naší ústřednu a za to má levnější hovory.
Společnosti Telefónica O2 Czech Republic platí i nadále měsíční paušál za vedení pevné linky, toto vše je uvedeno ve smluvních podmínkách," reagovala na nominaci v článku mluvčí společnosti Michaela Hajná.
SOS: Žádné překvapení
Podle mluvčí Sdružení obrany spotřebitelů Ivany Pickové výsledky ankety iDNES.cz přesně odpovídají realitě.
"Nejvíce stížností máme od spotřebitelů právě na operátora Telefónica. Lidé totiž považují jeho reklamy za klamavé. Občas skutečné ceny uvádí, někdy zase ne. Určitě by se v této souvislosti dalo uvažovat o podezření z nekalých reklamních praktik. SOS plánuje proti takovým praktikám podniknout právní kroky," dodala Picková.
Mezi propadáky ještě "bodoval" šroub bez závitu. Ostatní kandidáti dostali jen pár desítek hlasů.
Výsledky ankety |
1. Smlouvy Telefóniky a jejich podmínky (249) |
2. Zákaznické centrum UPC (207) |
3. Šroub bez závitu (94) |
4. Kniha Hrady a zámky Skotska (52) |
5. Detoxan (34) |
6. "Spolehlivá" vývrtka (32) |
7. Boty Ottimo (29) |
8. Šicí stroj Balerína (28) |
9. - 11. |
12. Dvojí účtování operátorů Telefónica a Volný (21) |
13. Falešné pracovní agentury na internetu (17) |