Pařížská ulice, Praha

Pařížská ulice, Praha | foto: Robert Rambousek, MF DNES

Luxusní značky se stěhují do Prahy. Tiffanyho následuje Jimmy Choo

  • 59
Brzy se možná dočkáme toho, že Praha se bude vedle města piva a památek profilovat také jako nákupní destinace luxusních značek. Těm se v Česku zalíbilo a plánují expanzi. Češi tvoří asi polovinu zákazníků, často tu nakupují movití cizinci. Odvážejí si odsud především módní oblečení a doplňky, sklo, hodinky a šperky.

"Většina turistů si do programu zařazuje alespoň půlden na nakupování. Samozřejmě nikdy nebudeme taková nákupní destinace jako Milán či Londýn, ale jsme srovnatelní s Vídní," říká Jiří Macas, regionální šéf Global Blue, která zprostředkovává vracení DPH cizincům mimo EU. V přepočtu na jeden nákup u nás nejvíc nechají Číňané (skoro 15 tisíc), Tchajwanci a Američané.

Velkým značkám jako Louis Vuitton, Prada, Cartier, Dior, Hermes, Burberry, Gucci či Fendi stojí za to, aby šly do Česka napřímo, a ne jen prostřednictvím franšíz či distributorů. V uplynulém měsíci zde otevřel Tiffany či italský výrobce luxusního kašmírového a vlněného oblečení Loro Piana.

Svůj příchod do Česka už na jedné z výloh v Pařížské ulici hlásí také proslulý obuvník Jimmy Choo. Hned na kraji nákupní třídy se chystá podle informací MF DNES otevřít třípatrový obchodní dům Louis Vuitton. Úplný sortiment včetně oblečení se totiž do stávajícího butiku na Pařížské nevejde a LV v Praze cítí potenciál svou nabídku rozšířit. Pařížská centrála ani majitel domu, skupina PPF Petra Kellnera, však nechtějí pronájem prostor potvrdit.

Chanel potvrzen není, v plánu je luxusní obchodní dům

Britská módní značka Burberry už několik měsíců chystá otevření třípatrového obchodu v Havířské ulici ústící na pražské Příkopy. Podle informací z trhu otevře na přelomu října a listopadu, aby ještě zachytil vánoční sezonu.

Z velkých značek, jejichž přímé zastoupení v Česku zatím chybí, se dlouhodobě šušká o možném příchodu Chanelu. "Nemůžeme vám sdělit informace ohledně otevírání butiků Chanel, jsou důvěrné," odpověděl na dotaz MF DNES zástupce komunikačního oddělení firmy v Paříži.

Luxusní obry kvitují menší konkurenti s povděkem. "Když začaly značky otvírat monobrandové obchody, je to pro ostatní signál, že v Praze mají potenciál," myslí si Jan Kolb, zástupce S.T.Dupont, francouzského výrobce luxusních zapalovačů a per. Franšízu zde otevřel před rokem rovněž v Havířské ulici, polovinu zákazníků zde tvoří Češi, druhou cizinci s převahou Rusů. I kvůli nim slibuje na konci roku rozšíření působnosti i do Karlových Varů.

Na buticích luxusních značek má být také postaven pražský obchodní dům ležící Na Příkopě na rohu s Panskou ulicí. Realitní společnost Cushman & Wakefield zatím hledá nájemce.