Pragovka patřila mezi pět subdodavatelů Tatry, kteří měli zaručený podíl na dodávkách vozů pro českou armádu. Tatra ji nicméně loni v únoru s požehnáním ministerstva obrany vyměnila za francouzský Renault.
Pragovka se přitom na splnění závazku připravovala od roku 2001, kdy začala s Tatrou poprvé jednat, investovala do technologií a vývoje. Výpověď ze strany Tatry ji tedy podstatně zabrzdila.
Praga proto požadovala náhradu škody, která jí volbou jiného dodavatele náprav pro Tatru vznikla. Podle rozhodců ale byla žaloba Pragy nedůvodná.
"Tatra při práci na projektu armádního automobilu vždy postupovala striktně v souladu se všemi svými závazky jak vůči Armádě ČR, tak vůči svým dodavatelům," řekl v reakci na rozhodnutí arbitrů Ronald Adams, generální ředitel Tatry. "Jsme rádi, že výrok rozhodců tuto skutečnost potvrdil," dodal Adams.
Podle Tatry ale nebyla Pragovka schopná včas a v odpovídající kvalitě dodat požadované díly. Praga argumentuje, že všechny závazky plnila, a pokud docházelo ke zpožděním, bylo to vinou častých změn v zadání ze strany Tatry a nekvalitních polotovarů, které jí kopřivnická továrna posílala.