V některých ze stávajících šestadvaceti obchodů Prima bude rozšířena prodejní plocha na minimálně 2500 metrů čtverečních, aby se přiblížily větším Hypernovám.
Zákazníci mají pocítit změnu především v širším nabízeném sortimentu a zavedení nové privátní značky Hypernova, která doplní výrobky se značek Koruna a Albert.
Českému Aholdu, který je součástí nadnárodní společnosti, tak zůstanou dva typy prodejen v řetězcích Albert a Hypernova.
Posledně jmenovanou značkou bude konglomerát používat i v zahraničí. Připravuje se její vstup na polský, slovenský, skandinávský a latinsko-americký trh.
Základní informace o firmě Ahold |
Tržby v roce 2000 dosáhly 23,46 miliardy korun, při růstu o téměř třicet procent. Disponuje 186 maloobchodními prodejnami, z toho 32 Hypernova (od 9. května) a 154 Albert. V ČR zaměstnává asi deset tisíc lidí. |
Menší Prima, kterou společnost provozuje v menších a středně velkých městech, nabízí asi 25 tisíc položek zboží na ploše do pěti tisíc čtverečních metrů. Plocha Hypernovy je o zhruba čtyři tisíce metrů větší a nabízí více než dvojnásobný počet položek.