Prima se spojí s Hypernovou

Jeden z největších provozovatelů hypermarketů v České republice, firma Ahold Czech Republic, se rozhodl sloučit od 9. května maloobchodní řetězce Prima a Hypernova pod druhou jmenovanou značku. Díky tomu vznikne nejsilnější řetězec obchodů v této kategorii, který bude disponovat 32 prodejnami. Připravuje také výstavbu dalších prodejen, jejich počet ale nebyl upřesněn.

V některých ze stávajících šestadvaceti obchodů Prima bude rozšířena prodejní plocha na minimálně 2500 metrů čtverečních, aby se přiblížily větším Hypernovám.

Zákazníci mají pocítit změnu především v širším nabízeném sortimentu a zavedení nové privátní značky Hypernova, která doplní výrobky se značek Koruna a Albert.

Českému Aholdu, který je součástí nadnárodní společnosti, tak zůstanou dva typy prodejen v řetězcích Albert a Hypernova.

Posledně jmenovanou značkou bude konglomerát používat i v zahraničí. Připravuje se její vstup na polský, slovenský, skandinávský a latinsko-americký trh.

Základní informace o firmě Ahold

Tržby v roce 2000 dosáhly 23,46 miliardy korun, při růstu o téměř třicet procent. Disponuje 186 maloobchodními prodejnami, z toho 32 Hypernova (od 9. května) a 154 Albert. V ČR zaměstnává asi deset tisíc lidí.

Menší Prima, kterou společnost provozuje v menších a středně velkých městech, nabízí asi 25 tisíc položek zboží na ploše do pěti tisíc čtverečních metrů. Plocha Hypernovy je o zhruba čtyři tisíce metrů větší a nabízí více než dvojnásobný počet položek.

,
Témata: Ahold, Albert, Hypernova, trh