Generální ředitel televize Óčko Štěpán Wolde.

Generální ředitel televize Óčko Štěpán Wolde. | foto: Petr Topič, MAFRA

Přidáme lifestyle i nové schéma, říká nový šéf Óčka

  • 10
Štěpán Wolde vede televizi Óčko od dubna, její program chce vyztužit lifestylovými pořady pro mladé a více ji propojit s hudebním byznysem. Řekl to v rozhovoru MF DNES.

Televize Óčko v roce 2009 celoplošné vysílání opustila, prý nedávalo ekonomický smysl. Teď se vrací, co se změnilo?
Sešlo se několik věcí, televizní trh se zásadně změnil. Změnil se přístup držitelů multiplexů vůči stanicím, jsou otevřenější, jejich finanční nároky jsou nižší. Pozemním digitálním vysíláním je distribuováno stále více kanálů, pokud chce být Óčko na trhu výrazným hráčem, musí do této sféry vstoupit. Jiný je pohled diváků na menší kanály, jejich sledovanost roste. S tím souvisí změna přístupu inzerentů, kteří se naučili více je využívat.

Budete výrazně širšímu okruhu příjemců signálu Óčka přizpůsobovat i program?
Zásadně stanici měnit nechceme. Stále by to měla být hudební televize, chceme však posílit prvek life stylu. Nikoliv tak, jak to dělá třeba česká MTV, tedy ve formě řady reality show, ale s důrazem na krátké pořady, které budou blízké cílové skupině, kterými jsou diváci 12 až 19 let a skupina 25 let plus.

Zmínil jste české MTV. Jak se vůči této stále poměrně mladé konkurenci chcete vyhraňovat?
Óčko se nepotřebuje vyhraňovat vůči českému MTV. To, jak je tato stanice v Česku postavena, nejde proti pozici naší televize. Jsme opravdu hudební stanice s důrazem na českou hudbu a na české reálie. MTV je potom městská televize zaměřená na mezinárodní tvorbu.

Televizi vedete teprve pár měsíců. Kam byste ji chtěl dostat a co jsou nyní vaše hlavní úkoly?
První úkol je otázka distribuce, tedy aby stanice pokrývala co nejvíce lidí. Programové schéma chceme pročistit, chceme nastavit divácky očekávané bloky, na které si zvyknou. Přes den by to měly být především hudební celky, na devátou večer chceme začít budovat pravidelné lifestylové bloky. Obsah chceme více propojit s internetem, novými médii, jako je Facebook. Taky plánujeme posun v grafice, oživení loga a dalších poznávacích znaků. Vidíme Óčko také jako spojovník mezi konzumenty hudby a jejími producenty a umělci. Tohoto spojení bychom rádi více využili. Teď třeba hudební byznys řeší otázku distribuce hudby, v tom by mohla být také úloha naší televize.

Chcete vytvořit třeba vlastní hudební e-shop s hudbou?
To je asi moc, vytvořit vlastní music store je byznys sám pro sebe. Óčko by mohla být spíše vstupní tvář nějakého již existujícího projektu. Potkali jsme se se všemi hráči na trhu a jednáme s nimi o spolupráci. Přes léto si chceme vybrat partnera.


Témata: Facebook, MTV, Umělec