Patrick Firmenich | foto: Getty Images

Roboti hledají nové chutě a vůně. Umělá inteligence boduje i v chemii

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Před pár lety by asi nikoho nenapadlo, že nové příchutě a vůně pomůže hledat umělá inteligence. Teď je to realita. Švýcarský výrobce Firmenich nedávno ohlásil, že „roboti“ pomohli vytvořit vůbec první takovou příchuť: lehce grilovanou chuť hovězího pro použití v ­rostlinných alternativách masa. Patrick Firmenich se letos stal švýcarským EY Podnikatelem roku a svou zemi reprezentoval na světovém finále soutěže.

„Neznamená to, že by umělá inteligence zcela nahradila lidskou kreativitu při vzniku nových vůní či chutí. Pomůže ale urychlit vývoj nebo řešit technické problémy. Když třeba děláte vůni pro prestižní parfémy, jako je Dior, Calvin Klein nebo Estée Lauder, díky umělé inteligenci tu vůni rychle ‚překlopíte‘ i na související produkty – mýdla, svíčky, sprchové gely,“ říká Firmenich ve videorozhovoru s­ MF ­DNES. Firmu, která patří k největším v oboru, spoluvlastní rodina Firmenichů už v páté generaci. 

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se