Makro nabízí obchodníkům výrobu letáků na míru.

Makro nabízí obchodníkům výrobu letáků na míru. | foto: Makro

Makro nabízí drobným prodejcům tisk levných letáků

  • 12
Čeští zákazníci se při koupi zboží dívají především na cenu a často cíleně vyhledávají různé typy slev a akcí. Ekonomická krize tento trend ještě více posílila. Velké obchodní řetězce mají oproti menším prodejcům konkurenční výhodu v podobě reklamních letáků dodávaných přímo do schránek.

"Je pravda, že tisk běžných letáků si nemůžu dovolit. Je to drahé, a proto přecházím k jiné formě reklamy ve formě inzerátu v místních novinách,“ říká Vojtěch Šrámek, který provozuje malou prodejnu potravin U Šrámků ve Stříbře. Dříve přitom letáky využíval."

Na tuto situaci se snaží reagovat řetězec Makro zaměřený na drobné živnostníky. Nabízí jim výhodný tisk individuálních letáků v malém množství. Mohou tak propagovat zboží zakoupené v prodejnách Makro. Tam často doplňují zásoby především vietnamské večerky a menší prodejci.

Od sta kusů výš

"Celý koncept funguje tak, že Makro zrealizuje akci na vybrané položky svého sortimentu a obchodníci, kteří si zboží objednávají, si prostřednictvím webové aplikace rovnou objednají i svoje personalizované letáky podle individuálních parametrů, jako je například adresa obchodu, otevírací doba nebo akce na vybrané položky," vysvětluje Pavel Janoušek, obchodní ředitel divize Digital společnosti Boom Tisk, která letáky tiskne. Společnost investovala do technologie přes sto milionů korun.

Letáky je možné objednat už od sta kusů v ceně 1,10 koruny za kus. První dvě kola si mohou maloobchodníci vyzkoušet zdarma.

Ceny v Makru jsou podle Šrámka mnohonásobně nižší než v běžné tiskárně, přesto nové služby využívat nehodlá. I když nová metoda umožňuje leták přizpůsobit vlastním potřebám, míra individuálního ztvárnění je podle něj omezená. "Mají to univerzální, pro všechny stejné, a já bych to chtěl mít osobnější," dodal Šrámek.