Společnost Rosa Market provozující síť maloobchodních prodejen Enapo a Pramen CZ mění svou marketingovou strategii. Některé její prodejny se změní a budou centrálně řízeny pod hlavičkou Pramen CZ.
„Náš cíl je, aby prodejny v Čechách byly Pramen CZ a na Moravě Enapo,“ říká výkonný ředitel společnosti Ivo Pešák.
Značka Enapo je franšízový obchodní model, který vznikl před 25 lety převážně na Moravě a postupně se přenesl také do Čech. „Franšízová základna se v posledních letech dost rozdrobila. Dnes máme vesnické prodejny Enapo o velikosti okolo sto metrů čtverečních, ale i velké nad 200 metrů, které mají úplné odlišné parametry,“ popisuje výkonný ředitel fungování začky.
„Jde o čistě obchodní strategii. Franšízové prodejny Enapo nelze jednoduše řídit centrálně a chceme také našim zákazníkům dopřát výhod týdenních slevových letáků tak, jak je mají nadnárodní řetězce,“ vysvětluje Pešák důvod změn. V současné době jsou v těchto obchodech letákové slevové nabídky pouze dvakrát do měsíce.
Loni skončilo nejméně vesnických prodejen, pomohla modernizace |
Naopak vlastní prodejny Pramen CZ centrálně lze řídit a společnost nemusí brát ohled na obchodníky a podnikatele, kteří provozují franšízové obchody pod značkou Enapo.
„Dokážeme prodejny Pramen CZ řídit centrálně, to znamená, že když se rozhodneme odpoledne zlevnit nějakou položku, učiníme tak na dálku a jedním kliknutím. Vzápětí se prodejnám změna propíše do systému a už nemusí nic řešit. Ovšem v Enapu takovou možnost nemáme. Prodejci jsou závislí na maržích a ceny si volí lokálně, typově, podle svých propočtů,“ uzavírá Pešák.