Pramen a Enapo | foto: koláž iDNES.cz

Marketingové rošády: Pramen míří do Čech, Enapo se stěhuje na Moravu

  • 0
Některé prodejny s červenobílým logem Enapo se postupně přejmenovávají na Pramen CZ. Hlavním důvodem je sjednocení maloobchodních provozoven pod jednu značku. Lze je tak snadněji řídit centrálně, podobně jako fungují nadnárodní řetězce.

Společnost Rosa Market provozující síť maloobchodních prodejen Enapo a Pramen CZ mění svou marketingovou strategii. Některé její prodejny se změní a budou centrálně řízeny pod hlavičkou Pramen CZ. 

„Náš cíl je, aby prodejny v Čechách byly Pramen CZ a na Moravě Enapo,“ říká výkonný ředitel společnosti Ivo Pešák.

Značka Enapo je franšízový obchodní model, který vznikl před 25 lety převážně na Moravě a postupně se přenesl také do Čech. „Franšízová základna se v posledních letech dost rozdrobila. Dnes máme vesnické prodejny Enapo o velikosti okolo sto metrů čtverečních, ale i velké nad 200 metrů, které mají úplné odlišné parametry,“ popisuje výkonný ředitel fungování začky.

„Jde o čistě obchodní strategii. Franšízové prodejny Enapo nelze jednoduše řídit centrálně a chceme také našim zákazníkům dopřát výhod týdenních slevových letáků tak, jak je mají nadnárodní řetězce,“ vysvětluje Pešák důvod změn. V současné době jsou v těchto obchodech letákové slevové nabídky pouze dvakrát do měsíce.

Loni skončilo nejméně vesnických prodejen, pomohla modernizace

Naopak vlastní prodejny Pramen CZ centrálně lze řídit a společnost nemusí brát ohled na obchodníky a podnikatele, kteří provozují franšízové obchody pod značkou Enapo. 

„Dokážeme prodejny Pramen CZ řídit centrálně, to znamená, že když se rozhodneme odpoledne zlevnit nějakou položku, učiníme tak na dálku a jedním kliknutím. Vzápětí se prodejnám změna propíše do systému a už nemusí nic řešit. Ovšem v Enapu takovou možnost nemáme. Prodejci jsou závislí na maržích a ceny si volí lokálně, typově, podle svých propočtů,“ uzavírá Pešák. 


Témata: Enapo, Obchod, Ivo Pešák