Tři čtvrtě miliardy dolarů stojí ročně British Airways rozdělení provozu mezi letiště Gatwick a Heathrow kvůli omezené kapacitě na druhém z nich. Na další stovky milionů pak přijde zpoždění letů.
Úhrnnou částku dosahující téměř miliardy dolarů by aerolinie podle svého ředitele Roda Eddingtona raději investovaly do nových technologií na snížení hluku a emisí.
Eddington varuje před tím, že Británie přijde kvůli nedostatečným kapacitám letišť o podnikatelské příležitosti ve prospěch jiných destinací. Klíčovým pro hospodářský rozvoj Londýna podle něj bylo vybudování Heathrow jako předního letiště v Evropě.
O tuto pozici ale nyní Londýn přichází kvůli zanedbaným plánům do budoucna. Heathrow je nyní letiště s největší frekvencí provozu na světě.
Britská vláda nyní připravuje zprávu o možnostech pro rozšíření letištních kapacit. Proti tomu jsou tradičně lidé žijící v blízkosti letišť a ekologové.
Z podnikatelského hlediska ale neexistuje jiné východisko. Od roku 1975 se zájem o leteckou dopravu v Británii ztrojnásobil, letiště však mají stejnou kapacitu jako tehdy.