Diskuse k článku

Brno a Přerov mohou spojovat dvě rychlotratě, zvažuje správce železnice

Pokud podle studie, na jejíž zpracování nyní SŽDC vyhlásilo výběrové řízení, nebude na vysokorychlostní trati z Brna do Ostravy stačit nižší dvousetkilometrová rychlost, mohly by v úseku mezi Brnem a Přerovem vést dvě paralelní rychlostní železnice. Po jedné by jezdily regionální vlaky a po druhé rychlíky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61a43n 34D71r39á90b11e57k 6268967808720

A co na to Voda z Otnic? "Žába z Vyškova"? atd. To jsou nejdůležitější lidé, kteří k tomu, mají, co říct.

+1/0
3.9.2018 8:07

J43i61ř58í 83Z96a81t82l62o55u79k83a29l 3388649621556

Zeptal bych se třeba takto: Pokud by se mezi Brnem a Přerovem postavila trať na 300 km/h, jak by to pomohlo vlakům ve směru Olomouc nebo Zlín? To jsou také krajská města, budou postaveny na vhodných místech odbočky? Jak pomůže tato trať příměstské dopravě ve směru Vyškov nebo nákladní dopravě? Nebude pak stejně třeba za pár let nákladně zrekonstruovat původní trať? A kolik času by ušetřila rychlíkům směr Ostrava oproti trati modernizované na 200 km/h, kterou by využily i ostatní zmíněné segmenty dopravy? Osobně si myslím, že ta modernizovaná trať bude stejně potřeba, pomůže výrazně zlepšit současnou situaci a oproti vysokorychlostní trati je možné ji začít stavět podstatně dříve, ta studie představuje jen další odklad. Pokud by v budoucnu nestačila, pak ať se třeba postaví někdy v budoucnu i ta druhá, vysokorychlostní trať, územní rezervu bych pro ni určitě nerušil.

0/0
1.9.2018 11:09

M87a77r85t33i49n 14R59u53z57i40c32k46a 1492208786477

ano, budou tam odbocky na Zlin ina Olomouc,...

nektere vlaky budou z VRT sjizdet na konvencni trate...

0/0
10.9.2018 0:05

M63a69r66t17i97n 65R65u41z81i11c37k81a 1582148436747

Ta mofernizovana trat je potreba take, ale nemusela se stavet skoro v celem useku na 200,...

0/0
10.9.2018 0:07

J38a54n 69K48l21e56i33c38h 3129155351658

Proč zajížďku přes Brno? Stačí Praha-Olomouc-Ostrava-Katovice. Co zase vymýšlejí za blbosti. Naštěstí už teď je jasné, že se to v nejbližších 30 letech nebude realizovat.

0/−1
31.8.2018 21:41

I58v46a23n 44H11o46l65a67s 5967547578327

Blbost je myslet si, že do Ostravy cestují jen lidi z Prahy.

0/0
7.9.2018 0:10

M21a54r50t48i75n 77R94u52z96i57c18k93a 1492408366167

tak...

0/0
10.9.2018 0:07

P46e38t15r 92V39a10r81g45a 3865923790210

TVL tolik humoru při pátku, to snad ani nepotřebuji. VRT v ČR? za břicho se popadám. Možná tak ve 22.století

0/0
31.8.2018 17:11

M48a74r76t82i96n 47R36u66z15i83c62k34a 1192828686117

Ja bych se nebal toho, ze se nepostavi, kez by to uz bylo... bojim se vic toho, ze kamarad kamaradovi dohodi zakazku a vysachuji se firmy ze zahranici co maji nejake zkusenosti a udrzby...

0/0
10.9.2018 0:10

P37e28t93r 69V19a58r30g68a 3495643910210

A Vy si myslíte, že je to v ČR reálné postavit? O modernizaci trati Kladno-Praha se mluví už 90, resp. 100 let (podle pramene, který použijete) - a dodnes se nic neudělalo !!! Za posledních 30-40 let tak ani šrouby neutáhly

Nejsme schopni či ochotni dělat ani základní údržbu na stávajících tratích a tzv. koridory jsou taky dělány polovičatě.

A že to bude megatunel - až se jednou začne, no to si pište

0/0
10.9.2018 9:08

Š71t15e60f82a96n 82F14r31i79č35a 7952128133696

Myslím, že v České republice je taková stavba vyhazováním peněz. Mosty se budou muset stejně za 50 let zbořit, a kdo ví co ještě dalšího...

+1/0
31.8.2018 17:09

P11e61t75r 80V82a56r41g80a 3185683970200

No my jsme přece extrémně bohatá země. To takhle začnete stavět VRT z Brna a než dojdete k té Ostravě, tak už budeme muset bourat a znovu stavět mosty u Brna. Dřív než za 50 let stavění to nedokážeme dostavět. ;-D;-D;-D;-D

0/0
31.8.2018 17:13

O11t88o 54M18a42n 2424544251930

Ty naše státní instituce neustále jen zvažují, uvažují, váhají...ale skutek utek. Snad se té VRT dožijou alespoň naši vnuci :-P

0/0
31.8.2018 16:03

J10a33n 78Č36e36k77a46l 7309125314914

Pokud se bude stavět VRT na 300+, pak není modernizace stávající trati potřeba na 200, stačí 140-160 a zdojkolejnit...

+1/0
31.8.2018 12:34

R65a49d57e67k 92J68a80n45a78t90a 9965906844852

Jenže pokud se podíváte, kudy ta trať dnes, tak seznáte, že pro zdvojkolejnění a vyšší rychlost stejně musí vést trochu jinudy. A když už stavíte něco nového, je minimální rozdíl mezi 140-160 a 200.

Co se táký titlku článku, vytváří dojem, že se to má být něco nepatřičného. Přitom oddělené tratě pro regionální a dálkovou dopravu jsou základ. Jinak získáte trať buď pomalou nebo málo kapacitní.

+2/0
31.8.2018 13:49

J80a24r76o70m91í63r 56P87e75t10l38a95c53h 2564772935603

Vybudování rychlodráhy s rychlostí 350 km v hod. z Brna do Přerova je pěkná sci-fi, srovnatelná s romány Stanislava Lema či bratrů Strugackých. :-). Při rekonstrukci stávající trati potom Děti Země spolu s Vodou z Tetčic přijdou na to, že se vlastně jedná o neekologický způsob dopravy, kolik brouků se zabije a vyplaší kun a znečistí se voda, že bude zrušena i stávající trať a do Přerova se bude jezdit přes Prahu, či Ostravu :-)

+3/−1
31.8.2018 11:11

R15a46d15e53k 61J41a85n25a73t60a 9195456124132

Sci-fi to není, takových rychlých tratí jsou po světě desetitisíce kilometrů, a to i v chudších zemích, než jsme my.

Stačí, aby naši politici a voliči vytáhli hlavu ze zadku.

+2/0
31.8.2018 13:50

D41a93n50i54e63l 69N58o20s67k45a 9770738565396

A budou se stavět obě najednou, nebo napřed jedna a pak druhá.... nebo bude "revizní studie"?

0/0
31.8.2018 10:45

J95a25n 34J67e83m40e90l54k78a 1425290

Zase 3 roky nic. Kdyby místo další studie a čekání na další studii udělali alespoň jeden úsek 18 km mezi Vyškovem a Brnem nebo lépe na Němčice, kde se to rozdvojuje. 2 kolejku 200km/h s výjezdovými kolejemi. Ať se aspoň trochu situace za 30 let pohne.

+1/0
31.8.2018 9:59

P81e89t55r 27N12o47v51o72t96n95y 1121130111

Němčice? Spíš Nezamyslice, ne?

+1/0
31.8.2018 10:13

J23a34n 11A94l77á69n 4755864842553

Skvělý vtip . Zní to, jakoby z Brna do Ostravy už nějaká vysokorychlostní trať vedla a měla vzniknout druhá . Momentálně vlak jezdí až do Olomouce dvěma různými trasami, z nichž ta přes Vyškov je vedená po jednokolejce s rychlosti do 70 km/h na většině délky a tou druhou se asi myslí spoje, jezdící po koridoru přes Břeclav... Je to ostuda a ještě dlouho bude.

+1/0
31.8.2018 9:54

P29a58v36e50l 61M71a21t86o25u17š35e81k 5780137918654

Udávání cílové stanice "Olomouc" u vlaků Rx jedoucích z Brna směr Břeclav je opravdu perlička. Po kolejích se dopravuji běžně, ale taková informace dokáže i mne, troufám si říci znalého železnic i zeměpisu, někdy trochu vykolejit... K větší dokonalosti to snad dotáhli již před lety jen Maďaři se svými IC z Budapsti Nyugati na Budapest Keleti před Miskolc a Debrecen.

+2/0
31.8.2018 10:00

P97e36t11r 58N43o93v21o33t54n59y 1381940761

A co by tam měli udávat, když to jede do Olomouce?

0/0
31.8.2018 10:05

P18a66v41e96l 44M36a68t74o95u89š10e84k 5190867948754

Z pohledu cestujícího by asi bylo logičtější a srozumitelnější vlak formálně rozdělit na dva, např. Brno - Otrokovice a Otrokovice - Olomouc s tím, že by bylo možné koupit místenku třeba z Brna do Hulína za jednu cenu jako pro průběžný vlak. Technicky by to jistě možné bylo a myslím, že takových případů je v síti celá řada, že vlak jede různá části trasy pod různými čísly.

+1/0
31.8.2018 10:12

P41e55t97r 13N21o71v49o84t35n21y 1341460121

Tak to kdyžtak Brno-Břeclav a Břeclav-Olomouc. Ale MD si to asi objednalo jako jeden vlak.

+2/0
31.8.2018 10:18

P95a11v42e25l 19M16a50t92o84u43š76e32k 5890117458114

Ale cestující to dost mate. To ovšem zřejmě nikoho na MD ani jinde moc netrápí...

+1/0
31.8.2018 10:24

Š72t34e17f26a57n 23F14r40i91č64a 7462278553706

Praha je daleko. Na Moravě se takovým rozhodnutím tradičně říká: "To je po pražsku".

+1/0
31.8.2018 17:07

V32l11a32d71i10s87l66a69v 98Ž79i53d81e56k 3218310790

To je pěkná (maďarská) okružní dráha!

0/0
31.8.2018 10:06

R30a70d13e83k 61J86a27n30a54t81a 9965126334542

Ale ona to opravdu je cílová stanice, tak proč ji tam nenapsat.

Mimochodem v Praze byste byl taky pěkně vykolejený, třeba na Hradčanské jede autobus 131 a cílovou stanici má "Bořislavka". Přitom tam jste metrem mnohem dříve, než tím busem (rozdíl je procentuálně větší, než při cestě Brno-Olomouc přes Břeclav).

+1/0
31.8.2018 13:53

V69i33l46é23m 21B74a10r27á10k 4576437139356

Plány na zprovoznění rychlovlaků v Česku lze přirovnat ke snaze postavit atomovou elektrárnu v Africe. Po nějaké době bychom místního šamana nalezli v reaktorové nádobě, jeho kozu uvázanou u příruby a nerezové potrubí sloužící jako plot.

Stavba bude probíhat ještě 20 let po slíbeném termínu dokončení, 1 kilometr tratě přijde ne na jednu, ale na pět miliardu korun, vlak pojede klikatě, jelikož místní šíbři využijí situaci ke zpeněžení svých pozemků, průměrnou rychlosti 100 kilometrů v hodině jako za první republiky (koridory jsou toho důkazem) a každý rok se další miliardy utopí v dotacích. Všechno rozkradené, plno lidí s vilami v Monaku a slibovaný výsledek nikde.

V Rusku říkají, mysleli jsme to dobře a dopadlo to jako vždycky.

Zdroj: https://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=603474

+5/−3
31.8.2018 9:48

P36a71v74e66l 92M19a22t43o75u23š71e18k 5450827118274

Bohužel dost trefné. Naše země je opravdu spíše rozvojová než rozvinutá.

+1/0
31.8.2018 9:55

J27a89k64u46b 53Z20e30m45á42n98e55k 2794133691558

A není to, přátelé, od jednokolejné (!) trati mezi druhým a třetím největším městěm v zemi moc velký skok? Začal bych pomalu. Druhou obyčejnou kolejí.

0/0
31.8.2018 9:26

V50l58a61d90i57s79l25a14v 92Ž20i20d92e19k 3748150750

To je součást toho plánu na tu 200km trať.

+1/0
31.8.2018 9:51

P91e97t10r 82V66e78p66r80e25k 3504398332

Úplně nejsnadnější na vybudování rychlotratí je je zvážení, že budou....

0/−2
31.8.2018 9:20

T92o62m42a40s 15N67o30v59a82c91e52k 7471112856702

Nejsme schopni vyřešit ani Blažovickou spojku / Křenovice a budeme řešit jestli bude 1 nebo 2 tratě... Stav infrastruktury po 30 letech je naprosto katastrofální, doprava násobně narůstá a nic se prakticky neděje. Pár desítek kilometrů, které by se normálně dalo v pohodě dojíždět, trvá dneska klidně hodinu a půl jedna cesta, to se dojížděť prostě nedá (a to neřeším třeba 7 let rozkopanou dálnici do Vyškova, kdo tam dojíždí byť kousek, ví své)

+2/−1
31.8.2018 9:15

P35a43v26e20l 69Z37o33u63h80a12r 5868884704919

To ty peníze na tyto stavby se vytřepou z rukávu? A co kanál Odra-Labe-Dunaj ? To už se dalo k ledu.To se Hradnímu pánu líbit nebude! Vždyť to mělo být jeho "Mauzoleum"aby se mělo čím na něj vzpomínat.;-D Rv (b)

0/0
31.8.2018 9:09

R80o74m17a49n 91S21t39o77n79e86k 1519533559911

momentálně peníze nejsou problém, problém je že většina staveb není připravená

+5/0
31.8.2018 9:12

V98l55a62d80i79s17l41a46v 97Ž39i68d95e68k 3988600380

D-O-L kanál nebude, to vypadá. MD dělá k tomu zrovna studii, která pravděpodobně bude, konečně, znamenat konec tohoto plánu.

0/0
31.8.2018 9:49

P28e78t58r 67V12a27r45g96a 3195733400560

Pokolikáté už ten konec bude? Už i komančové to zamítli

0/0
31.8.2018 17:17

T63o38m68a26s 80N41o63v35a49c15e18k 7631592436752

Tahle trať je ostuda

+7/0
31.8.2018 9:07

T76o80m94á52š 40K27l50í68m72a 4934877893813

Si tu planujem cosik na pisecku by se mela zaojit cela EU jestli spojit vychod se zapadem ci sever s jihem a ne tu neco delat na 100-200km trati

0/0
31.8.2018 8:48

R19o64m70a16n 75S83t82o69n70e52k 1249363449351

kdby jste si našel na google TEN-T tak zjistíte že celoevropská dopravní siť se buduje už skoro 30 let

+4/0
31.8.2018 8:56

M87i23c69h94a17l 67B50r68ň26á23k 6314104397228

Není nic lepšího než budovat tratě na rychlosti, jakými se jezdilo před 50 lety...

+3/0
31.8.2018 8:47

L69a95d31i92s50l80a25v 83D43v12o86ř75á60k 6160154375792

Španělsko, Malaga - Córdoba, 170 km. Přijdete na nádraží - obchoďák, usednete do čistého klimatizovaného vlaku a za 1 hod., 5 min. se dvěma zastávkami, vystupujete v druhém městě, pěší vzdálenost od centra. U nás v příštích 50 letech nemožné.

+1/0
31.8.2018 8:42

R25o94m90a61n 55S12t98o79n32e41k 1509483569831

předpokládám že jste nikdy nejel trasu Ostrava-Praha

+1/0
31.8.2018 8:47

L75a54d70i98s74l30a30v 84D63v20o14ř78á67k 6180414165442

Mockrát, je to dvakrát delší a většínou to trvá čtyřikrát déle.

0/0
31.8.2018 8:52

V62l87a43d15i14s47l59a24v 92Ž32i23d28e49k 3748450850

Jen třikrát a obě nádraží (v Ostravě hlavní) jsou v širším centru a dobře dostupná. A v Praze je obchoďák. A klimatizované vlaky to jsou taky.

0/0
31.8.2018 9:54

P27e20t30r 89N17e39c16h59a39n41i80c57k75ý 7433896488250

A za jízdenku zaplatíte dvojnásobek toho co byste dal, kdybyste jel autem sám. To je docela podstatná informace.

+1/0
31.8.2018 8:48

L95a86d59i23s78l70a16v 20D83v80o97ř17á66k 6230444685912

Až tolik ne, ale podstatná informace je, že rychlovlaky zadarmo pro všechny prostě mít nebudeme. To ale není důvod pro to, aby nebyly vúbec.

0/0
31.8.2018 8:54

M50a96r20t26i37n 32T80e82s75a72ř 2669113483593

To do doby, než se z uhlovodíkových paliv začne platit pořádná daň odpovídající škodám (nárůst CO2 v atmosféře) a ne jen spotřební daň odpovídající politickému kompromisu mezi živením státní hydry a potřebám lidu.

0/0
31.8.2018 8:56

Najdete na iDNES.cz