- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A co na to Voda z Otnic? "Žába z Vyškova"? atd. To jsou nejdůležitější lidé, kteří k tomu, mají, co říct.
Zeptal bych se třeba takto: Pokud by se mezi Brnem a Přerovem postavila trať na 300 km/h, jak by to pomohlo vlakům ve směru Olomouc nebo Zlín? To jsou také krajská města, budou postaveny na vhodných místech odbočky? Jak pomůže tato trať příměstské dopravě ve směru Vyškov nebo nákladní dopravě? Nebude pak stejně třeba za pár let nákladně zrekonstruovat původní trať? A kolik času by ušetřila rychlíkům směr Ostrava oproti trati modernizované na 200 km/h, kterou by využily i ostatní zmíněné segmenty dopravy? Osobně si myslím, že ta modernizovaná trať bude stejně potřeba, pomůže výrazně zlepšit současnou situaci a oproti vysokorychlostní trati je možné ji začít stavět podstatně dříve, ta studie představuje jen další odklad. Pokud by v budoucnu nestačila, pak ať se třeba postaví někdy v budoucnu i ta druhá, vysokorychlostní trať, územní rezervu bych pro ni určitě nerušil.
ano, budou tam odbocky na Zlin ina Olomouc,...
nektere vlaky budou z VRT sjizdet na konvencni trate...
Proč zajížďku přes Brno? Stačí Praha-Olomouc-Ostrava-Katovice. Co zase vymýšlejí za blbosti. Naštěstí už teď je jasné, že se to v nejbližších 30 letech nebude realizovat.
Blbost je myslet si, že do Ostravy cestují jen lidi z Prahy.
Ja bych se nebal toho, ze se nepostavi, kez by to uz bylo... bojim se vic toho, ze kamarad kamaradovi dohodi zakazku a vysachuji se firmy ze zahranici co maji nejake zkusenosti a udrzby...
Myslím, že v České republice je taková stavba vyhazováním peněz. Mosty se budou muset stejně za 50 let zbořit, a kdo ví co ještě dalšího...
Ty naše státní instituce neustále jen zvažují, uvažují, váhají...ale skutek utek. Snad se té VRT dožijou alespoň naši vnuci
Pokud se bude stavět VRT na 300+, pak není modernizace stávající trati potřeba na 200, stačí 140-160 a zdojkolejnit...
Jenže pokud se podíváte, kudy ta trať dnes, tak seznáte, že pro zdvojkolejnění a vyšší rychlost stejně musí vést trochu jinudy. A když už stavíte něco nového, je minimální rozdíl mezi 140-160 a 200.
Co se táký titlku článku, vytváří dojem, že se to má být něco nepatřičného. Přitom oddělené tratě pro regionální a dálkovou dopravu jsou základ. Jinak získáte trať buď pomalou nebo málo kapacitní.
Vybudování rychlodráhy s rychlostí 350 km v hod. z Brna do Přerova je pěkná sci-fi, srovnatelná s romány Stanislava Lema či bratrů Strugackých. :-). Při rekonstrukci stávající trati potom Děti Země spolu s Vodou z Tetčic přijdou na to, že se vlastně jedná o neekologický způsob dopravy, kolik brouků se zabije a vyplaší kun a znečistí se voda, že bude zrušena i stávající trať a do Přerova se bude jezdit přes Prahu, či Ostravu :-)
Sci-fi to není, takových rychlých tratí jsou po světě desetitisíce kilometrů, a to i v chudších zemích, než jsme my.
Stačí, aby naši politici a voliči vytáhli hlavu ze zadku.
A budou se stavět obě najednou, nebo napřed jedna a pak druhá.... nebo bude "revizní studie"?
Zase 3 roky nic. Kdyby místo další studie a čekání na další studii udělali alespoň jeden úsek 18 km mezi Vyškovem a Brnem nebo lépe na Němčice, kde se to rozdvojuje. 2 kolejku 200km/h s výjezdovými kolejemi. Ať se aspoň trochu situace za 30 let pohne.