„Nejrychleji rostl počet cestujících na mezistátních linkách a také tam, kde jsme nasadili v uplynulých letech nová vozidla nebo kde došlo k významnému zkrácení cestovních časů,“ uvedl generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.
Existují ale i příklady regionálních spojení, která jsou z hlediska navýšení počtu cestujících úspěšná. Konkrétně společnost uvedla spěšnou linku mezi Plzní a Karlovými Vary. Tam bude vzhledem k rostoucímu zájmu cestujících nutné posílit vozbu o dvě nové elektrické jednotky.
Stávka v Německu končí. Znovu pojedou vlaky do Berlína a Mnichova |
„Na některých linkách, hlavně těch mezinárodních, už dokonce přepravujeme více cestujících než v roce 2019. Celková čísla však nelze srovnávat s hodnotami roku 2019, neboť v mezidobí došlo ke změnám dopravců na některých linkách a provozních souborech,“ uvedl náměstek pro osobní dopravu Jiří Ješeta. Právě rok 2019 by z hlediska počtu cestujících rekordní. Dopravce tehdy přepravil více než 180 milionů cestujících.
Prakticky beze změn zůstal ukazatel průměrné vzdálenosti, kterou cestující v modrých vlacích ujedou. Jde o 49,1 kilometru. Tato hodnota skokově vzrostla mezi roky 2021 a 2021. Na místo razantní změny chování cestujících šlo ale spíše o důsledek toho, že České dráhy byl nuceny přenechat některé osobní linky konkurenčním dopravcům.