Diskuze
Vlaky by mohly jezdit až dvoustovkou, chybí ale zabezpečení i zákony
Děkujeme za pochopení.
daveos
Úspora při 200 km/h
Vlak EC Břeclav-Brno , doba jízdy 33minut (při max. 160km/h) , v případě 200km/h by byl čas cca 29 minut .. investice stovek milionů? na takovém kousku trati zatím asi ne.
PepaK
Re: Úspora při 200 km/h
Zrovna na tomto úseku by to stovky milionů nebyly, neb na téhle trati nejsou s jedinou výjimkou žádné úrovňové přejezdy...
chemba
Vlaky by mohly jezdit až dvoustovkou
ale musí být nový železniční svršek, lokomotivy, vagony a nádraží a signalizace.Jinak není naprosto žádný problém.
tarten
Re: Vlaky by mohly jezdit až dvoustovkou
Vůbec ne. Signalizace, několik zbylých přejezdů, a nová legislativa by řekla, jestli něco s nástupištěma. Zkuste si o tom něco přečíst.
tarten
"Dráhy navíc během příštích let získají dvacet lokomotiv 380
"Dráhy navíc během příštích let získají dvacet lokomotiv 380 ze Škody Transporation, které dvoustovku umějí."
Odkud pochází informace v tét formě? 380 už tahá úspěšně zkušebně nákladní vlaky, na podzim to bude zkoušet s osobními, a ke konci roku bude možná hotová celá dvacítka. S prodejem ČD se čeká na splnění všech podmínek, tedy na razítka příslušných úřadů i pro okolní země. Snad to bude letos, možná příští rok. Ale formulace "během příštích let" navozuje překvapivě dojem mnohem delšího horizontu. Je k tomu nějaký důvod?
tarten
Re: "Dráhy navíc během příštích let získají dvacet lokomotiv 380
Jak jezdí s nákladními vlaky někdo zachytil na videjko: http://www.youtube.com/watch?v=QhV2ZJ4pz54
Takhle jezdí zatím první kus, číslo 007. Brány Škodovky opustilo ještě šest dalších, zatím směrem na zkušební okruh u Velimi .
tarten
"Stát pořídí měřicí vozy za půl miliardy. Pro rychlejší..."
Tak už je každému jasné, jak nesmyslný plivanec je v tom odkazovaném článku "
Stát
pořídí měřicí vozy za půl miliardy. Pro rychlejší tratě, než má"?
kjuba.pavlicek
To je teda název jak stehno
Já bych moh bejt třeba prezidentem USA... Chybí mi ale americký občanství a hlasy americkejch voličů... Nebo bych moh bejt taky nejlepšim hokejistou na světě... Chybí mi ale talent a trénink... :-D :-D :-D
Hoši co kdybyste tam napsali něco ve stylu "České dráhy usilují o zvýšení maximální rychlosti vlaků na 200km/h" Nezlobete se na mě, ale takhle to vypadá jako kdyby to psal nějakej sexy mozek tohleto...
tarten
Re: To je teda název jak stehno
V článku vlastně není, že by o to České dráhy vysloveně usilovaly. Ty jen kritizují, že už se to nemohlo udělat dávno. Usiluje o to stát prostřednictvím své státní organizace Správa železniční dopravní cesty.
;-)
"modernizace" koridorů byla černou dírou na peníze
Mnohem efektivnější a bezpečnější by bylo postavit oddělenou vysokorychlostní železnici čistě pro osobní přepravu již projektovanou na vysoké rychlosti - po vzoru Shinkansen a TGV. Různé modernicace jsou velmi nákladné a málo efektivní. Zejména v ČR. Jinak nechápu, proč nělze mít úrovňové přejezdy, když třeba v Rusku jezdí vysokorychlostní vlaky Sapsan po trati se speciálně upravenými přejezdy, kde se vysunou zábrany tak, aby na trať nešlo vjet.
109e
Re: "modernizace" koridorů byla černou dírou na peníze
Koridor a rychlodráha jsou dvě naprosto jiné věci. Koridor je potřeba, rychlodráha se bude stavět tak, jako tak. Jsme uprostřed Evropy, jiná možnost není.
sámvelkýmao
no
to je šílený.za nás jezdila pára devadesátkou a jakej to byl šrumec...........
tarten
Například v Německu mohou vlaky jezdit až třísetkilometrovou
Ve Francii jezdí 320, a mohli by 350 km/h. O Číně a Japonsku nemluvě, možná se brzy dočkáme Šinkansenu na 400 km/h.
sámvelkýmao
Re: Například v Německu mohou vlaky jezdit až třísetkilometrovou
a hikari 500............
kuchi22
stacilo by
ono by uplne stacilo kdyby ty slavne "koridory na 160km/h" byly skutecne staveny na 160km/h (v praze se pinda rozjede a pred svinovem pribrzdi) a ne jak ted.
tarten
Re: stacilo by
Nestačilo, 160 km/h železnice může úspěšně konkurovat autobusu na dálnici, ale autu jen ekonomicky, časově moc ne.
Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika
Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...
Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci
Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun
Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...
KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky
Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší
Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...
USA tlačí na prodej TikToku, jinak ho zakážou. Nejsme agenti Číny, hájí se firma
Zákonodárci mnoha zemí vyjádřili obavy, že TikTok, který vlastní čínská společnost ByteDance, může...
V Česku nenašla vhodného investora, tak si staví lázně v Emirátech
Česká podnikatelka Helena Neumannová expanduje se svým byznysem založeným na pěstování levandule do...
Čínská síť desetitisíců falešných e-shopů tahala z lidí peníze i data
Více než 800 tisíc lidí v Evropě a USA se podle zahraničních médií stalo obětí podvodu čínských...
Mazlení krav v ohrožení. Oblíbenou zábavu milovníků zvířat kazí ptačí chřipka
Platit farmářům za to, že se přitulí k půltunovým jalovicím, je ve Spojených státech díky sociálním...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!