Největší výhodou nového vlakového spojení je, že lidé se dostanou z okrajů Plzně do některých městských čtvrtí bez jediného přestupování. Vůbec poprvé je také propojena přímým spojením chebská a českobudějovická trať.
"Cestující už nemusí přestupovat na hlavním plzeňském nádraží," zdůraznil šéf krajského centra osobní dopravy ČD Vladimír Kostelný.
Plzeňská LinkaTrasa: Blovice – Zdemyslice – Nezvěstice – Šťáhlavy – Starý Plzenec – Plzeň-Koterov – Plzeň-hlavní nádraží – Plzeň-Jižní předměstí – Plzeň-Zadní Skvrňany – Plzeň-Křimice – Vochov – Kozolupy. Jezdí: od pondělí 13. prosince každý všední den. Z Plzně hl. nádraží do Kozolup bude kromě prvního spoje vyjíždět každou lichou hodinu a 39 minut. Odjezd do Blovic pak v sudou hodinu a 24 minut. Soupravy: žlutozelené Regionovy, což jsou modernizované motoráky známé z lokálních tratí. |
Cestující vozí motorová Regionova (vlaková souprava, pozn. red.). Trasu dlouhou 34 kilometrů urazí za necelou hodinu. Z jednoho konce Plzně na druhý přejede za necelých dvacet minut a do centra za deset minut, tedy za poloviční čas než tramvají nebo autobusem.
Pasažéři platí jízdné podle tarifu ČD nebo využívají Plzeňskou kartu.
Zatím se ukazuje, že metropolitní linka bude výhodnější pro lidi z venkova a předměstí než pro samotné Plzeňany.
Například obyvatelům Kozolup a Šťáhlav přibudou k současným pěti dopoledním spojům do Plzně další dva. Polepší si i lidé z Křimic, Vochova a ze Starého Plzence. Kromě vlaku a autobusu navíc do všech tří obcí zajíždí plzeňská městská doprava.
Bohužel, samotné Plzni příměstská linka při ranní špičce asi nepomůže. Mezi sedmou a osmou hodinou, kdy do centra Plzně míří nejvíce lidí, totiž přes město vlak nejede. Lepší je to odpoledne. V půl čtvrté a půl šesté odjíždí z hlavního nádraží na Skvrňany. Opačným směrem do Koterova a Starého Plzence.
"Je možné, že časem bude jezdit v kratších intervalech - třeba i půlhodinových a také o víkendech," připustil krajský radní pro dopravu Jaroslav Bauer při testovacích jízdách v polovině října.