Diskuze
Tratě nedáme, raději je prodáme. Ministr Dobeš zarazil rušení kolejí
Děkujeme za pochopení.
kladivonalumpy.cz
No sláva
že v tomhle korupčistánu vznikla rozumná myšlenka
Nikki01
Přátelé
omlouvám se, že využívám toto forum k něčemu tak nízkému, ale pokud považujete aktivity Klubu přátel lokálek za společensky prospěšné, dovolím si vás oslovit se žádostí o, byť nepatrný, dar. Přispět můžete na webu http://www.klub-pratel-lokalek.cz/ prostřednictvím dárcovského widgetu darujme.cz Každá koruna pomůže při boji za záchranu regionálních drah. Děkujeme
LubHo
Železnice x silnice
Konečně rozumný přístup, pokud vím, tak z makroekonomického (a i ekologického) hlediska je železnice pořád o dost výhodnější než stavby silnic a přeprava kamióny. Měli jsme (a snad ještě máme) jednu z nejhustších sítí železnic na světě a jenom kvůli okamžitým "úsporám" rušit fuknční tratě mi přijde pitomost. Prostě se třeba nepostaví jeden předražený kilometr dálnic a ponechá se několik regionálních tratí, vždyť to ve státním rozpočtu je jen o přesouvání jednotlivých položek.
Až konečně někomu dojde, že železnice je výhodnější, tak nebude ta naše úžasná síť nenávratně zničena... Pokud soukromník dostane jasné podmínky a stát dohlédne, aby se trať nerušila a nevytrhaly koleje, tak to může fungovat bezproblémově, takových tratí už ostatně vícero velmi dobře v soukromých rukou funguje (jen to prostě dokážou lépe a efektivněji než státní dráhy).
A klidně bych jim dal i dotace, vždyť autobusy i státní dráhy je fasují ve velkém a nikoho to neruší, byť většina z nich dosahuje i zisků...
giovanninero
Re: Železnice x silnice
Souhlasím i s rozhodnutím ministra, i s diskusním příspěvkem. Možná by bylo zajímavé vědět, kolik km tratí zrušilo za poslední léta Německo, nebo Rakousko a čím svůj postoj zdůvodňují (i když ruší, i když neruší).
OLINKOLIN
muj nazor
ano zrušil bych přejezdy souhlasim ale nestavel bych nadjezdy hezky převest auta na stavajici nadjezdy i za cenu nekolika kilometrové zajižky a to by bylo aby se na železnici nezačlo vydělávat .
Proste auto je furt podřadný neekologický prostředek a mel by se využivat pouze jako doplnek k železnici
vše je jen o lenosti lidi zvednout zadek dojit na nadraži radši sednu do auta a jedu že ??? nadavam na cenu benzínu na kolny atd ???
petr.n_22
Re: muj nazor
Pohodlnosti ? Ne, snad kromě ceny je auto výhodnější z pohledu uživatele vždy. Jede odkuk potřebuje kam potřebuje, v čas ve který potřebuje a nejkratší možnou cestou (obvykle). Třeba cesta vlakem do práce místo auta by byla pro většinu lidí zřejmě mnohonásobně delší (časově) a navíc by ji museli podřizovat selý den. Kdybych třeba já měl jezdit do práce mhd, musím vstávat min. o hodinu dříve. To si radši zaplatím provoz auta.
guliverm
Jasně, prodat koleje a výtěžek rozkrást!
Jak jinak, celé generace to stavěli a pak to pod dohledem státu rozebereme na šrot a zavedeme kamiony a zpoplatníme přes soukromou firmu všechny silnice. No dovolte, u nás je pořádek, u nás se nic nesmí! Prostě nevolnictví jak za počátku Marie Terezie.
vransen
Re: Jasně, prodat koleje a výtěžek rozkrást!
Určitě to nestavěli generace. Postavit vlečku někam do Horní-Dolní není zas tak složité, jak si myslíte. Navíc, ve srovnání se silnicí, je to relativně bezúdržbové. A rozkrást se to nedá, pokud si stát dá jako podmínku, že tam ty koleje zůstanou.
petrph
ale to je setsakra rozdíl
Prodat to za tržní cenu pozemků, a nebo za symbolickou korunu.Takovej "podnikatelů", co by to koupili za symbolickou korunu, vytrhali koleje, prodali je do starýho železa a potom pozemky prodali za trřní cenu by se asi našlo spousta.Teď ještě aby mezi nimi ministerstvo transparentně vybralo...
666999666
Re: ale to je setsakra rozdíl
Myslím že už vybráno je, proto ten zájem ministra.
Joey nikdy neodejde
Žádám
aby příští provozovatelé kolejí provedli takové úpravy tratě, aby na ní neomezovali automobily železničními přejezdy. Nevím proč by nás měl v zájmu svého zisku omezovat a zdržovat nějaký soukromý provozovatel kolejí.
vransen
Re: Žádám
Třeba kvůli tomu, aby víc lidí jezdilo hromadnou dopravou a automobilisté se vzájemě neomezovali neprůjezdnými zácpami
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra
Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...
Pražské letiště změnilo platby za parkování, zdarma je nově jen 10 minut
Mezinárodní Letiště Václava Havla v pražské Ruzyni od května změnilo systém parkování. Doba na...
Auto by se mohlo stát stabilizačním prvkem soustavy. Místo baterie, říká Daniel Ševčík
Dodává SW pro řízení dobíjecí infrastruktury do Norska, Švédska, Itálie a dobíjecí stanice...
Češi si na důchod šetří na „spořáku“, o možnostech investic nemají dostatek informací
Advertorial Sedm z deseti Čechů tuší, že jim výše jejich budoucího starobního důchodu nebude stačit na pokrytí...
Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci
Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...