Diskuze
Německé dráhy pohořely u soudu. Stávka pokračuje, řidiče ubíjejí kolony
Děkujeme za pochopení.
V24i18k20t36o24r 64N22á41r60o80ž26n24ý
Myslím , že si pod sebou řežou větev.
V nákladní dopravě národní železniční dopravci už tak moc zákazníků nemají , stávkou přijdou o další....neboť ještě jsem neslyšel , že by v německu stávkovali řidiči kamionů , či strojvedoucí některého ze soukromých dopravců.
V autobusové dopravě v Německu zase hodně expandují nové firmy , které založily svoje podnikání na přetahování cestujících z vlaků.
Dále dopředu jdou i nové technologie.Takže je otázka , zda tyto stávky neurychlí vývoj v oblasti automatických systémů vedení vlaků.
Takže do budoucna bude potřeba v Německu strojvedoucích spíše méně než dnes....
M87i96r21o59s66l19a85v 90Z32i97k71m28u93n93d
Vyvíjet zařízení na automatické vedení vlaků není potřeba, v Česku funguje více než 15 let ... jenže i tohle zařízení je závislé na strojvedoucím, který jeho činnost kontroluje ...
Prototypově bylo používáno na elektrických jednotkách 470.001+470.002, 470,003+470.004 a lok 163.034 již v minulém tisíciletí, v současné době jsou jím vybaveny všechny jednotky 471 a lok řady 380.
Jezdit bez strojvedoucího lze jen na uzavřeném drážním systému, např. metro.
Pokud začnou stávkovat zaměstnanci DB Netz, tak jsou namydlení všichni dopravci ...
J98a28n 29H28e17r52i57n23g
O co se stavkuje: ve vcerejsim clanku to je jakz takz dobre:
momentalne je v popredi stavky debata o tom pro koho vlastne smi GDL vyjednavat - momentalne jsou to jenom strojvudci ale v odborech jsou i zamestnanci z obsluhy vlaku (pruvodci, pracovnici bistra atd.) a doted smi tarify pro tuto skupinu vyjednavat jen odbory EVG a to je to co se sefovi GDL nelibi, ze nemuze vyjednavat pro vsechny ktere zastupuje.
Na druhou stranu DB nechteji mit pro jednu skupinu zamestnancu dve ruzne tarifni smlouvy podle toho ktere odbory daneho zamestnance zastupuji.
V jejich poslednim navrhu se pokouseli navrhnout 'zastoupeni na oko', tj. GDL by smela tak trochu vyjednavat, podavat navrhy i pro ostatni skupiny, ale ve vysledku by zase rozhodovala jednani s EVG. A presne tenhle navrh/nenavrh Weselskyho spis rozcilil a vedl k aktualni stavce.
S71t62a65n73i36s43l58a53v 87M37e19l67i77c12h47a75r
No, snad mají tihle odborářský bossové dostatek soudnosti a ví, že si neřežou vlastní větev (já o tom - i když informovaný pouze ze zdejších zdrojů - pochybuju).
J32a89n 51P25i45r91k42l
Začínající strojvedoucí v Německu má plat v přepočtu na Kč 80 tisíc, a náš ministr vnitra slibuje "excelentním" policistům zvýšit plat na 70 tisíc Kč. Kdy bude u nás generální stávka za rovnost platů, za stejnou práci v EU a ne jen zvyšování našich cen na úroveň Německa? Po té sametové revoluci jsme jen pracovním táborem pro cizáky.
P30a64v92e22l 41N73o73v65á12k
V momentě kdy budeme mit stejné platy jako Němci tak nevyrobime už ani šroubek. Jediný důvod proč nám Němci dávají práci je ten ze se jim to vyplatí.
M25a44r55t84i40n 74S37t47e44r70n
Aneb prostavkujeme se k prosperite.
Problem je v tom, ze uz nyni je nemecka draha silene draha. Napriklad listek z Norimberka do Frankfurtu 40 Eur se slevou (cca 1100 Kc - pouze cesta tam, zpatecni samozrejme dvojnasobek) a 55 plna cena (1500 Kc). A to neni nejak extra daleko (230 km). Pokud chcete napriklad z Frankfurtu do Berlina, tak je levnejsi (a rychlejsi) letet letadlem. Autobusove jizdenky na podobne trasy (Nor-Fra) pritom stoji kolem 20 Eur.
Pro nemce, ktery vlastni auto, je dokonce stale vyhodnejsi jet (i pouze sam) autem nez stejnou trasu vlakem, a kdyz se autem veze vice lidi nez 1 uz neni vubec o cem premyslet.
Nevim, jestli v takove situaci je pro nemecke drahy vhodne dale zdrazovat, aby mohli pridavat zamestnancum, kteri nakonec zase nemaji ty platy tak hrozne (v Nemecku spise nadprumerne). Navic po techhle ztrratach zpusobenych stavkami uz vubec nebudou mit zdroje na to komukoliv pridavat a budou radi kdyz nezkrachuji.
M61a60r25t91i60n 51D78o94k27t10o41r
je třeba srovnávat i mzdy, úroveň služeb a ne jen co kolik stojí,
M76a79r29e45k 19G42a30j27d79a
Tato stávka je neekologická , nechápu proč nezasáhli zelení.
M23a70r16e51k 43M56a61r45e74k
On pan předseda odborů, už moc dlouho předsedat nebude.
K52r17y54š83t40o26f 38L13a50n43í45k
za min prace vice penez. to je asi nejaka vyjednavaci taktika, aby mohli jako pristoupit na kompromis, ze teda kratsi pracovni doba, ale za stejnou mzdu, tak nejak to podle me dopadne.
D55a72v34i35d 45M24a20t75ě97j53ů
Stavkujici zamestnanci by meli byt na hodinu propusteni, nebot svym chovanim vyznamne poskozuji sveho zamestnavatele. Vim, ze to neni ze zakona mozne, a je tedy cas zmenit zakony. Odbory a stavky patrily do 18. a 19. stoleti, kde mely mozna i smysl, ale do teto doby uz rozhodne nepatri.
Z19d66e31n98e54k 19B81e44d98n16a13r
Do této doby samozřejmě patří, stejně jako do začátku 20 století. Jsou to stávky a odbory kdo nám naprosté většině zaměstnané společnosti zajistil podmínky pro životy jaké vedeme a západní společnost udělal tak spokojenou a zajištěnou.
Bez nich by situace naprosté většiny lidí byla daleko horší.
A92n85e92t48a 12S17o15u90k86u81p33o49v46á
Tak buďto stávkuji za zkrácení pracovní doby, nebo za zvýšení mzdy. Chtít obojí mi přijde tak trochu zvláštní. Ale u odborářů mě to nepřekvapuje. Ani u těch německých.
H80o16n28z46a 85B46o30b84u84l85a
Proč? Mzda je zcela jistě hodinová, takže v požadavku na vyšší hodinovou mzdu a zároveň za kratší pracovní dobu nevidím žádný rozpor.
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Blackout? Máme na to podpůrné služby, vysvětluje šéf přenosové soustavy
Premium „Blackout se sice nedá úplně vyloučit, ale pravděpodobnost, že k němu může dojít, je velice nízká,“...
Není práce, chybějí turisté. Na válku ekonomicky doplácí Izrael i Palestinci
Důsledky více než šestiměsíční války na izraelskou a palestinskou ekonomiku jsou nedozírné. V Gaze...
Sazka upcykluje losy. Z těch výherních vznikl nábytek i tenisky
Společnost Sazka se rozhodla znovu využít své výherní losy. Ve spolupráci s českými designéry tak...
V Dubaji vyroste největší letištní terminál na světě. Pojme až 260 milionů lidí
Vytížené mezinárodní letiště Al Maktoum v Dubaji se rozroste o nový terminál. A ne jen tak...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!