Oprava Negrelliho viaduktu je ve třetině, zřejmě se protáhne

  • 37
Oprava Negrelliho železničního viaduktu překlenujícího Vltavu mezi pražskou Florencí a Holešovicemi se zřejmě o několik měsíců protáhne. Vloni při zahájení oprav předpokládala Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), že se na zrekonstruovanou památku vrátí vlaky v září 2019. Kvůli horšímu technickému stavu některých mostních oblouků se ale toto datum zřejmě nestihne.

Most dlouhý 1,4 kilometru tvoří zhruba stovka mostních oblouků. Už dnes je jasné, že čtrnáct z nich bude nutné kvůli špatnému technickému stavu zbourat a postavit znovu, uvedl ředitel stavby ze stavební společnosti Hochtief Martin Ředina. Zároveň stavební firma čeká na výsledky diagnostiky u dalších šesti oblouků, která rozhodne o tom, zda i je nečeká podobný osud.

Podle ředitele Stavební správy západ státní správy železnic Patra Hofhanzla se tak délka rekonstrukce, který se nyní nachází zhruba ve třetině, může o čtvrt roku protáhnout. Nově SŽDC předpokládá, že termín dokončení bude v lednu 2020. Toto datum ale ještě mohou ovlivnit výsledky výše uvedené diagnostiky problematických částí mostu.

Při obnově demolovaných mostních oblouků využívá stavební firma původní kameny, a pokud to není možné, jsou pro stavbu použity nové pískovcové bloky. Stavbu navíc komplikuje skutečnost, že se nachází v centru města, a je proto náročné koordinovat stavební práce tak, aby co nejméně rušily okolí stavby.

Rekonstrukce historického mostu z roku 1850 je součástí projektu na modernizaci trati do Kladna a s plánovaným železničním napojením pražského letiště. Hodnota celé stavby převyšuje 1,4 miliardy korun, necelou miliardu na rekonstrukci přispěje Česku EU prostřednictvím dotací CEF na propojení Evropy.