Diskuse k článku

320 kilometrů v hodině. V Maroku bude jezdit nejrychlejší vlak v Africe

Železnice za 55 miliard korun, po které se požene rychlovlak rychlostí 320 kilometrů za hodinu, se slavnostně otevřela v Maroku. Půjde o nejrychlejší spoj v Africe. Cesta mezi Casablancou a Tangerem se tím zkrátí z pěti na dvě hodiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M54a83r91t85i84n 18B40l66a28z92e54k 7782937505168

Hmm, zajimave. +- 330km rychlotrate za 55mld? To mi vychazi na trasu Praha - Brno, cca 200km za 33mld ... a muzeme byt za 44 minut v Praze/Brne.. Kampak u nas jen ty prachy jdou, kdyz za tu cenu nepostavime ani jeden tunel Blanka?

0/0
22.11.2018 16:13

D58a68n40i44e25l 24N10o88s84k69a 9730128365346

Kdyby v tom článku (chce se spíš napsat journalistickém veledíle) byla uvedena délka trati a počet stanic, asi by většina příspěvků vypadala jinak....

0/0
19.11.2018 5:38

V13l52a43s58t52i60m45i87l 97K24o12c35u60r14e59k 4506323920424

Tak naše minulé vlády nestavěly, pouze škrtaly, rušily, odkládaly. A pokud se stavěly koridory, byly dvakrát tak předraženy. V podstatě koridor Praha - Ostrava, kde šlo jen o to natáhnout nové trační vedení a dát nové koleje, byl pro tento stát nekonečný Marathon, s tím že stále není okolo Chocně dokončený. Tedy šlo o trať ve staré stopě

To by udělali Číňané asi tak za dva měsíce.

0/−1
17.11.2018 18:06

J59i38ř73í 47E69r78b80e47n 1343334556497

Právě že při stavbě ve staré stopě máte řádově víc problémů kvůli tomu, že nesmíte udělat totální výluku. Při stavbě na zelené louce, či spíše v kamenité poušti, to jde podstatně rychleji - pokud nemusíte kličkovat hustě obydlenou krajinou.

+6/0
17.11.2018 19:13

R92a25d66e39k 17J83a15n90a23t81a 9545266954842

Severní Maroko je spíš zemědělská oblast, než kamenitá poušť.

+1/0
17.11.2018 19:29

J71i63ř64í 10E85r54b70e76n 1743294536117

Mno, na mapy.cz si můžete prohlédnout satelitní snímky té trasy - ty čerstvé zářezy a náspy výrazně svítí až do vesmíru, takže je zjevné, že i ta "zemědělská oblast" se bezproblémově vyhýbá zastavěným částem. :-)

+2/0
17.11.2018 20:34

L20a64d20i11s16l24a60v 53P32í53s23a78ř35í93k 9813101263916

Co na to ČR jako rozvinutá země?

+5/0
17.11.2018 10:23

V98l65a62s64t86i67m65i78l 16K58o64c30u61r11e38k 4316393430244

Rozvinutá kolonie.

+1/−1
17.11.2018 18:12

J47a61n 11V24á84c30l60a61v58í85k 3352116471329

Co by? Jestli budeme mít někdy rozlohu jako Maroko, tak asi budou rychlovlaky také na pořadu dne.

0/−2
17.11.2018 18:38

R61a50d27e16k 38J63a93n18a16t57a 9965886454852

To, co teď otevřeli, je dlouhé 350 km. Tj. jako Praha-Ostrava.

V roce 2020 tam mají dosáhnot jízdní doby 1:30, což je i doba, za kterou by vysokorychlostí vlak ujel trasu Praha-Brno-Ostrava.

Tolik k rozloze.

+4/0
17.11.2018 18:41

J56a98n 29V44á27c79l63a89v69í44k 3332306711299

A to je také v našich podmínkách skoro maximum, oni můžou pokračovat dál na jih.

Další věc je velikost měst, které trasa spojuje.

+1/0
17.11.2018 18:56

M13a77r91e73k 43Š69i98m52o51n 2944377958918

VRT má v Česku smysl jen pokud bude napojena na další evropské železniční VRT. Drážďany - Praha, Norimberk - Praha, Praha - Brno - Vídeň a Brno - Ostrava - Katovice (až se Poláci taky proberou a postaví si svoje VRT). Na všechno ostatní stačí tratě s rychlostí do 200 km/h.

0/0
20.11.2018 23:24

J85a21k83u17b 56Š65a65f53a51n37d37a 7215127461141

A co by na tom jiho s tím rychlovlakem dělali?

0/0
23.11.2018 12:51

J50i97ř71í 20E83r39b27e46n 1233734686727

Casablanca má 3,3 milionu obyvatel. Tanger skoro milion. Rabat mezi nimi cca 600 tisíc, samotné Maroko 34 milionů obyvatel. Takže tam je asi tak třikrát vyšší společenská poptávka, v šestkrát rozlehlejší zemi a zároveň s poloviční hustotou osídlení oproti Česku.

+2/−1
17.11.2018 19:23

R65a53d31e36k 70J82a19n64a47t27a 9485946334792

Více lidí neznamená automaticky vyšší poptávku.

U nás je vyšší mobilita lidí. Jednak díky tomu, že jsme bohatší, jednak díky mentalitě (většině Arabů je turistika cizí). Takže tam ti lidi sice žijí, ale tolik necestují, jako my.

Ostatně je to vidět na tom, jak často mezi těmi městy jezdí vlak. Dnes tam jede vlak 8x denně (a vysokorychlostních spojů bude také 8). Kdežto u nás Praha-Ostrava jede vlak 30x denně.

+4/0
17.11.2018 19:37

J43ú91l93i83u27s 77M13i55k11u24l66a 9258925542800

ČR a SR sú zaradené do skupiny rozvojových zemí a to aj kvôli výške príjmu a cenovej hladine. Infraštruktúra je tiež jedno z kritérií, neexistencia rýchlovlakov a nedokončená diaľničná sieť sú proste... hanba.

V tomto pripade je úplne jedno, ako sa vidíme my, dôležité je ako nás vidia medzinárodné organizácie, ktoré hodnotenia pripravujú.

0/0
18.11.2018 18:50

L69a84d45i45s81l36a35v 15P24í63s52a38ř80í60k 9293701103366

Reálně vzato, vzhledem k velikosti obou zemí by stačila v každé jediná zastávka. Ale již dnes je spojení z Berlína do Vídně přes Mnichov a Salcburk o půl hodiny rychlejší než přes Prahu. Jestli bude někdy budováno vlakové spojení Berlin - Moskva, tak přes Polsko. Jižní větev, dejme tomu Mnichov - Bukurešť - Istambul by mohla jet z Vídně přímo do Budapešti a dál a tak nás oba rychlovlak mine.

0/0
19.11.2018 0:31

R73a74d79e28k 73J77a44n92a31t60a 9375516534152

VRT má zastávky i v podstatně menších městech, než si myslíte.

Stačí se podívat do Německa nebo Francie. V ČR by bylo 10-15 zastávek.

0/0
19.11.2018 11:58

M16a18r45e13k 80Š79i40m34o62n 2314187488808

To je podle mě krajně neefektivní. Brzdit 400 tunový vlak z rychlosti 320 km/h, aby mohlo vystoupit 30 lidí je prostě nesmysl. Takové zastávky má obsloužit normální rychlík, který brzdí ze 160 km/h (poloviční rychlost, tedy čtvrtina energie).

0/−1
20.11.2018 23:27

J94a76k30u95b 98Š13a72f64a73n29d50a 7235457191171

Rekuperace?

Jedna zastávka na stát je samozřejmě naprostá kravina. Zastávek ale nesmí být příliš mnoho.

0/0
23.11.2018 12:53

R60a54d85e49k 85J18a45n58a98t90a 9295556304662

Za prvé, zastávkový VRT by se nemusel rozjíždět za 320 km/h, ale např. jen 250 km/h.

Za druhé, jak již bylo řečeno, je tu rekuperace.

Za třetí, kvůli 30 lidem by stavěl neměl. Na zastávkách by měl být obrat cestujících vyšší, ostatně každá by obsluhovala spádovou oblast zhruba 50000 obyvatel. Ti, co je někchtějí vystupovat na menší zastávce, totiž pojedou tím nonstop spojem.

0/0
25.11.2018 18:13

L66i43b24o91r 97P14o67l68á39k 8284134723

Natáhněte to klidně až do Česka.;-D

+3/0
16.11.2018 23:14

J19a39n 87K49r13k 1771177743592

No jo, ale Marocane se AB zbavili uz pred lety, my ho tady mame porad ...

+6/−2
16.11.2018 21:59

P42a80v94e13l 70M87o25r74a19v59e27c 3632289252308

Moooc hezky vtip :)

0/0
17.11.2018 20:19

Z58d93e88n87ě49k 92V21a70l57e86n14t77a 3895690728264

My v [>-] máme 4 km tunel .to bylo slávy, že ještě za 30 let se na to bude hrdě vzpomínat ......;-D;-D;-D;-DR^R^R^R^

+13/−1
16.11.2018 21:46

V82á20c37l78a92v 20Š24ů90c38h17a 7350576331983

A u nás se z vlaku kálí na koleje Rv Snad tu Afriku někdy doženeme...

+14/−1
16.11.2018 21:26

V11l31a23s22t40i53m60i52l 56K44o21c32u10r24e82k 4476323630474

a přitom nám fouká studený vítr do zadnice. :-)

0/0
17.11.2018 18:17

P11a39v58e49l 34M60o85r77a15v76e22c 1244275604427

Hlavně super že na trase Praha - Brno a Praha - Ostrava se může jet max 160

0/0
16.11.2018 21:13

L95a75d69i63s21l48a26v 81P88í23s65a62ř66í63k 9473801713236

Možná je to tím, že my jsme mnohem menší země a kdyby se projektovaly oblouky tratí pro rychlost 320, tak by se možná dostaly mimo naše hranice.

+2/−7
17.11.2018 10:26

R35a32d84e27k 82J90a58n91a51t30a 9925166204602

Takové Německo je země s podobnou krajinou jako my, a to ještě hustěji osídlené a VRT má.

+3/0
17.11.2018 11:48

V46l32a18s16t35i17m45i86l 68K43o82c78u70r48e46k 4606333870974

Německo je PONĚKUD bohatější, a má PONĚKUD propracovanější realizační systém. ;-D . Tak hlavně, že tunel pod krušnými horami si vzali sami na starost, protože se občas podívají přes hranice (D8) a je jim jasné, že my na to nemáme. Tak děkujeme.

0/0
17.11.2018 18:15

R58a63d92e78k 57J93a97n49a85t26a 9405636154322

O peníze vůbec nejde. My peníze máme, dokonce jsme měli většinou poslední dobou problém vyčerpat daný rozpočet a lepilo se to drobnými opravami a nákupem vozidel za peníze určené na stavby velké. Chyběly přípravené projekty.

A mohu vás ujistit, že diskuze a příprava staveb trvá v Německu cca stejně dlouho jako u nás. Například v nedávno otevřené trati Norimberk-Erfurt se rejpali snad 15-20 let.

Ale oni něco dělali, my ne.

+4/0
17.11.2018 18:45

P16e70t24r 42N53o73v61a62k 3880107769217

Ono ve Švýcarsku se taky nejede kvůli horám víc než těch 160 km/hod. Ale přestupování Vám trvá tak 7 minut, takže 400 km s dvěma přestupy dáte za 4 hodiny.

0/0
17.11.2018 19:53

P57a82v22e14l 82S86o20b36o48t22k98a 5700834

Tj. o něco víc, než kolik stál tunel Blanka.

Ale je fakt, že v Maroku nemají ODS.

+18/−6
16.11.2018 21:03

A27d37a58m 81T92r88u84b87á80k 2301628298

Přesně tak. Teď je to mnohem lepší. Za pět let dopravy pod ANO se nepostavilo vůbec nic.. alespoň jsme ušetřili a můžeme se chlubit za hospodářského růstu menšími schodky.

+3/−1
16.11.2018 22:42

R29a69d81e74k 51J92a78n46a14t30a 9455866954262

Jakto, že nic? Co třeba ten dnes zprovozněný tunel u Plzně. A na 4. koridoru je aktuálně rozestavěných 27 km, z velké části je to novostavba.

Jinak otázka "co se postavilo za vlády" u nás nemá moc smysl. Doba přípravy staveb je tak dlouhá, že snad žádnou větší stavbu nelze přiřadit konkrétní vládě.

+8/0
17.11.2018 1:02

V63l51a57s48t93i65m40i55l 42K46o23c49u88r38e91k 4926303340404

Museli jsme totiž za vlastní, bez dotace EU, opravovat D1. Stavět se mohlo i více, v plánu to bylo, ale akce nebyly připravené.

0/0
17.11.2018 18:11

R20o93m12a32n 54P28o59l78á50č24e45k 5616179885

Srovnávat tunel vs. koleje na poměrně rovné ploše bez nějakých extra velkých zasahů?

Trochu nepoměr? ;-).

+1/−2
16.11.2018 23:18

R24a52d79e67k 45J43a65n13a65t27a 9345366574362

Tak úplně rovná plocha to není. Jsou tam docela dlouhé viadukty: 3466m, 2256m, 1000m, 650m ..

https://fr.wikipedia.org/wiki/Sch%C3%A9ma_de_la_LGV_Tanger_-_K%C3%A9nitra

Pro srovnání, nejdelší most v ČR má 2291m, nejdelší železniční most v ČR má 1110m.

+6/0
17.11.2018 0:54

M48a90r70e82k 32P47o17s87p71í57c36h24a62l 1544460526200

Omluva. + pro vás

0/−1
17.11.2018 8:27
Foto

M90i94r89o19s86l77a57v 68G27a51l95k50o 2315643198838

Ta Tvoje posedlost. Hlavně, že Praha za poslední čtyři roky slaví jeden stavební úspěch za druhým. Pozdravuj Bohouš co dělá?

+1/0
17.11.2018 10:05

T92o75m84á95š 20K34r58á61l 3748618197839

Tak u nas staci bubu islam, migranty;-D My podobne trate vlastne ani nepotrebujeme, protoze by na ne nejspis mohli utocit teroriste;-D

+2/−1
16.11.2018 20:45

V23l95a58s25t93i68m96i22l 93K80o11c47u59r90e37k 4566963100924

teroristé nebo zákeřný a neočekávaný sesuv půdy. Raději nestavět.

0/0
17.11.2018 18:18

J10a67k95u21b 57R94o31u55s 3813200954432

Dobré na tom je, že až nám unie do ČR nakvótuje migranty, a ti uvidí, jakými vlaky tady jezdíme my, okamžitě utečou zpátky do Maroka.

+14/−1
16.11.2018 19:28

M11i81c46h43a67l 88D31a88d21e79k 8943872448

A u nás se otevře tunel co zkrátí dobu cesty Praha -Plzeň asi o 7 minut :D A vlak tam bude moct jet až 150km/h!

+10/−3
16.11.2018 19:28

T59o90m36á22š 22M64o79r72a23v59č92í85k 3487606243105

Ten tunel za to opravdu nemůže. Vlak tam bude moct jet 200 km/h (konstrukční rychlost). Kdybyste z toho tunelu vyletěl rychlostí 320 km/h, tak proletí hlavním nádražím a zabrzdí ho až Radbuza ;-) Za 3 km zabrzdit z 320 na 0 km/h není moc příjemné a už vůbec ne ekonomické.

+8/0
16.11.2018 19:56

T68o39m25á82š 32M16o26r14a18v27č60í62k 3987216623345

A když to vezmu v opačném směru, tak zrychlit z 0 na 320 km/h do 3 km taky není standardem vysokorychlostního vlaku. Dostat se na 320 km/h znamená pro TGV 18 km, tak nevím, proč mít po 3 km zbytečně předimenzovanou konstrukční rychlost, kterou žádný vlak na světě nevyužije.

+12/0
16.11.2018 20:00

T38o31m36á15š 19K75r85á31l 3608828197549

... co kdyz by jen projizdel:-)

0/0
16.11.2018 20:44

J34a30k13u18b 57M74a61t85o19u49š 3825442902663

;-D;-D

0/0
16.11.2018 21:07

T82o96m80á57š 66M96o54r83a68v86č97í25k 3877156143865

Jako s uhlím? :-) To vás snad nemusí zajímat. ČR je intenzitou dopravy dopravním ostrovem, takže míjet největší město na trase z Prahy v příštích desítkách let vůbec nehrozí a nedává ekonomický smysl.

0/0
17.11.2018 6:37

Najdete na iDNES.cz