- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zablokování veřejného dopravního prostředku by se mělo posuzovat přísněji, takže klidně pokuty o řád vyšší a trestné body. Nelze to srovnávat se špatným parkováním. Zároveň by to ale chtělo více policistů v ulicích.
Přitvrďte, kluci, přitvrďte! Myslete si, že vítězství rakouských zbraní záleží na klystýru a vítězství je naše!
Přesně. Už párkrát jsem viděl saniťáky s nosítkama jak sprintují podél kolony dopravně zklidněného úseku se zálivy zeleně, takže nouzově neprojedete ani po chodníku, zákaznem parkování na chodníku (před sklidněním bylo povoleno), takže nouzově neprojedete ani po krajnici a společným pruhem pro auta a tramwaye . Někde vepředu byla špatně chlapíkovi v šalině a stojící kolona aut a tramwají, tenhle zklidněný úsek neprostupně ucpala na víc jak půl dne. Některá takto dopravně klidné ulice mají po trpkých zkušenostech zákaz vjezdu aut v ranní a odpolední špičce. Ale bude to dobrý, budujou se další, což rozhodně přispěje ke zklidnění dopravy.
Tak tak, zklidnění dopravy je důležitější než průjezdnost úseku pro IZS a IAD. I kdyby měli lidé umírat, dopravní zklidnění musí být!
Magistrát záměrně zužuje jísdní pruhy a rozšiřuje téměř prázdné chodníky. A pak se tam auta nevejdou!
Což je na jednu stranu fakt, na druhou stranu úzká silnice, kde není možné legálně zastavit, není pardon či argument pro protiprávní jednání.
Jednoduše naúčtovat veškeré náklady na zdržení a objízdné trasy všech vozidel. Plus případné škody na straně cestujících.
V případech, kdy by si tramvaj mohla auto odsunout, aniž by došlo k jejímu poškození, by to mělo být povolené. Hrozba toho, že vám tramvaj zdemoluje auto je vůbec efektivnější, než jakákoliv pokuta, odtah, body apod.
Akorát škoda na tramvaji by mohla být vyšší než škoda na tom autě.
Problém je, že ten předpis je nesmyslný. 3,5 metru od kolejnice je tolik, že by se nedalo parkovat téměř nikde, kde jsou koleje. A přitom pro tuto vzdálenost neexistuje důvod, v mnoha případech jsou dnes ulice přestavované tak, že tramvaje a auta jezdí ve stejném pruhu, pak je jeden pruh cca 2,5 metru pro parkování a pak je 5 metrů chodníku - viz třeba úpravy ulice Nuselská v Praze. Takže dáte do pořádku nesmyslnou legislativu, tak pak můžete uvažovat o jejím tvrdém vymáhání.
Pro tu vzdálenost samozřejmě důvod existuje, akorát to teda těžko pochopí člověk co nikdy neřídil nic většího než osobák.
Mě třeba hrozně vytáčí parkování kdekoliv na blikačkách. Typickým příkladem je takové stání podél zaparkovaných aut v Praze na Bělohorské.
To je o lenosti policie, výstražné blinkry neslouží jako pardon protizákonného parkování. Jenže to, stejně jako X dalších běžných přestupků, nikdo netrestá.
Sankce za jakýkoli protiprávní čin musí být vyšší než přínos, který pachateli za takové protiprávní jednání plyne. Logicky, aby se protizákonné jednání nevyplatilo.
Takže nechápu, proč blokování tramvají není s pokutou od 20 000 Kč výš, porušování přestávek tzv. profiřidiči od 50 000 Kč atd.
trest má ovšem také být výchovny, ne likvidační
Aktivita je správná, nicméně:
1. Body asi těžko, protože řidiče bez jeho přiznání taky těžko dohledají.
2. 3,5 metru od nejbližší kolejnice je nebetyčná blbost. Neviděl jsem tramvaj, která svou šířkou zasahuje 3,5 metru vedle kolejnice.