"V roce 2014 plánuje RegioJet další růst až o 30 procent a chce se stát největším dopravcem na trase Praha - Ostrava," netajila se firma nedávno svými plány v tiskové zprávě. To bude obnášet zvýšení počtu vagónů v některých soupravách na deset. Další ojeté vozy už RegioJet nakoupil od rakouských drah (více čtěte zde).
Desetivozové soupravy však překračují takzvaný normativ hmotnosti, který je nutný pro plnění jízdních dob. Ten má RegioJet sjednán na 400 tun, upozornil železniční server ŽelPage. Například vlaky EC/IC Českých drah mají jízdní doby počítané pro normativ 650 tun.
"S dopravcem Regiojet má SŽDC uzavřenou rámcovou smlouvu, která jasně stanovuje podmínky provozu po síti. Platí to i pro hmotnost vlaků tohoto dopravce, která může mít vliv na dodržování jízdních dob. V platném jízdním řádu je tato hmotnost stanovena na 400 tun, což přibližně odpovídá soupravě s osmi vagony," potvrdil serveru tiskový mluvčí SŽDC Pavel Tesař.
Dodal, že RegioJet je ujistil, že delší vlaky nasazovat neplánuje.
"Našim plánem je postupně mít na trase Praha - Ostravsko až desetivozové soupravy," řekl MF DNES mluvčí žlutého dopravce Aleš Ondrůj. Nově pořízené vozy však bude firma nasazovat do provozu postupně. Od března bude navyšovat počty vozů do maximálního počtu osm a s desetivozovými soupravami chce začít jezdit až od červnové změny jízdního řádu.
"Před tím samozřejmě se SŽDC řádně projednáme příslušné úpravy veškerých normativů a dokumentace," upřesnil plány Ondrůj.
Nové lokomotivy firma shánět nemusí. Ty současné totiž podle Ondrůje bez problémů utáhnou i dvacetivozovou soupravu.