V praxi tak mohou i po roce 2015 mezi oběma městy dál operovat vozy Českých drah, které přitom měly podle původních vyjádření už teď v prosinci přestat jezdit.
"Jednáme stále s RegioJetem, ale jsme také otevřeni novým partnerům. Našim hlavním cílem je nabídnout cestujícím co nejdříve lepší vozidla na této trase," řekl mluvčí DB Andreas Fuhrmann.
"Otevření novým partnerům" nastalo u DB poté, co RegioJet připustil, že má problém s financováním vlaků na novou trasu. "Banka má problémy nám půjčit, protože mezi Prahou a Ostravou jezdíme se ztrátou," řekl majitel RegioJetu Radim Jančura.
Svou ztrátovost firma, podobně jako další soukromý dopravce Leo Express, svádí na České dráhy, které na trase měly před příchodem soukromé konkurence monopol. Ceny na trase klesly na polovinu, spor už řeší přes dva roky antimonopolní úřad. Oba soukromí dopravci věří, že jim nakonec dráhy budou muset zaplatit odškodnění v řádu stovek milionů korun až miliard.
RegioJet má pro trasu do Hamburku objednané vozy v rumunské vagónce Astra. Jančura původně mluvil o tom, že první prototyp bude hotový už na konci listopadu, teď mluví o termínu do konce ledna. "Objednávka na prvních deset vozů platí, ty se vyrábět budou. Když tak je nasadíme na Ostravu, financování tam máme vyřešené," uvedl Jančura.
Podle generálního ředitele Českých drah Dalibora Zeleného jsou ČD připraveny obsluhovat severoněmeckou linku i dál. "Jejich parametry splňujeme, nasadíme tam nové vozy, které mají například více místa pro vozíčkáře nebo prostor pro kola," dodal Zelený.
To, že DB nejprve od ČD odešly a teď se k nim vrací, jako podpásovku nebere. "Nemá smysl řešit minulost. V obchodě jde o běžnou věc a budu rád, když spolupráce s nimi bude dál trvat," dodal.