Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Proč se cestující řadí do fronty na let tak brzy? Psychologové znají odpověď

Všichni známe takové cestující: ty, kteří se řadí do fronty ještě předtím, než je svolána jejich nástupní skupina. Přestože pracovníci u odletové brány dávají jasné pokyny, stále existuje mnoho lidí, kteří se buď postaví k nástupu do letadla dříve, než jsou vyzváni, nebo čekají na svých místech, aby byli na palubě jako poslední. Zatímco druhý typ se často drží zpátky, aby se vyhnul stání ve frontě, motivy, které vedou první skupinu, jsou hůře odhadnutelné. Ale nepochybně většina chce zase rychle z letadla ven.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
IU

Protože chci mít svá zavazadla u sebe.Bohuzel jsem letos zažila pokus o zcizení zavazadla s notebookem přímo v letadle.

0 0
možnosti
PP

P20a86v92e39l 59P49o36n27e59c

26. 12. 2023 20:34

Není tajemstvím, že některé letecké společnosti prodají záměrně více lístků, než mají počet sedadel v letadle. Počítají s tím, že několik cestujících jednoduše nedorazí. Výjimečně se dostaví všichni a pak se přepravní společnost lidem na konci omluví, že letadlo je plné. Je to nemorální postup, ale zřejmě lukrativní.

2 0
možnosti
MG

M36i73r23e60k 73G44a51j12e77r

26. 12. 2023 13:39

Správná odpověď je v článku obsažena. Mnozí s cestujících prostě zažili menší či větší problémy právě z důvodu pozdního postavení se do fronty. Především je časté, že z důvodu nedostatku místa pro příruční zavazadla pak musíte to svoje rychle odevzdat a nestihnete si z něj ani vyndat důležité věci jako je počítač, peníze, brýle apod. Mně jednou odebrali před vstupem do letadla osobní zavazadlo, označili jej kódem pro cílové letiště a já v něm měl počítač i hotovost. Jenže pak nasledoval přestup na jiném letišti a nakonec v cílovém letišti nebylo po mém příručním zavazadle ani památky. Nakonec se ukázalo, že letuška popletla kód letiště a zavazadlo odcestovalo na Bermudy. Po několika dnech mi ho sice doručili, ale poškozené. Naštěstí ho nikdo nevykradl. I tak mi ten stres vzal kus života.

1 0
možnosti
RRS

Kromě patálie s příručním zavazadlem (překročená kapacita a nutnost odbavit je jako běžné zavazadlo, ve kterém nesmí být žádné baterie, které musíte dát do příručního zavazadla - které nelze odbavit... = doufejte, že máte dost kapes na všechny přístroje a baterky) je ještě jeden dobrý důvod: některé společnosti obsazují letadlo "zepředu dozadu" a pokud nechcete sedět úplně vzadu (třeba kvůli hluku nebo vibracím), je dobré být na správném místě fronty.

S tím souvisí i odbavení skupiny cestujících: už se mi stalo, že jsme byli celá rodina, 2 dospělí + 2 děti (4 a 8 let), rozházeni po celém letadle na "zbylých" místech v uličce - k velké "radosti" těch dětí i cestujících, vedle kterých byly usazeny.

1 0
možnosti
MZ

Jenže vzadu máte více šancí na přežití v případě nehody ...

0 0
možnosti
TH

T76o53m12a11s 78H97a11c21e90k

25. 12. 2023 11:01

Na to nepotrebuji psychologa. Jediny duvod je ze v dnesni dobe letusky nemaji cas a naladu jednat s lidma kombinovane s modou letat jen s prirucnimi zavazadly (plus figle jak takovych pronest co nejvice). To vyusti v problem ze pokud nastoupi clovek pozdeji, tak nema misto na svoje zavazadlo a musi mu pak byt odbaveno. A to vazne nechcete (pokud nekdo nevi proc, tak to je mimo rozsah tohoto prispevku, ale je spousta duvodu).

Jedine reseni, krome vcasneho nastupu, je business class nebo alespon premium economy. Ale to je zase pro vetsinu lidi pitomost na kratke trasy. Takze jak se pise v zaveru - je to racionalni jednani.

3 0
možnosti
AH

Otázka je, jestli je skutečnou příčinou těchto lidí ta racionální úvaha. Zvláště pokud by tam stáli i ti, kteří žádná větší příruční zavazadla nemají.

1 0
možnosti
AH

Mě by zajímalo vysvětlení dvou jiných jevů: proč si lidé odepínají bezpečnostní pásy sotva letadlo přibrzdí po přistání, když stejně ještě tak jako tak musí sedět dlouho na místech a svíti příkaz ať mají pásy zapnuté. A druhá věc je proč musí ihned jak je to trochu můžné někam telefonovat, zřejmě oznámit, že letadlo nespadlo. Nepočkalo by to, až budou mít více místa a soukromí kolem sebe?

1 0
možnosti
MM

tak ja pouzivam mobila jakmile dosedneme v mem domacim meste z uplne praktickych duvodu - nacasovani. Tim minim prilety domacimi spoji.

Davam manzelce vedet ze muze vyjet z domu vyzvednout me z letiste; mame ty vzdalenosti a intervaly uz dlouho dobre zmaknute.

2 0
možnosti
PP

P10a19v67e98l 88P36e28l87c

25. 12. 2023 10:08

Tak to vám teda nezávidim.

0 0
možnosti
JB

No protože to chtějí aerolinky.

0 1
možnosti
MN

Nalital jsem toho celkem dost. Par set letu urcite. A tech pripadu, kdy me neco mohlo usetrit hodiny, nekdy i dny (zmeskane spoje), bych nasel mraky.

Odbaveni: Stalo se me nekolikrat, ze uz nebylo kam dat prirucni zavazadlo, a tak me je pri vstupu na palubu odbavili a dali dolu. Pokud v nem mate dulezite veci, neni to prijemny pocit. Pokud je to jedine zavazadlo, tak se navic zdrzite pri priletu. Pokud mate dalsi let, vznika riziko, ze s vami nedorazi.

Sice se nehrnu do fronty, ale jsou lety, kdy mezi poslednimi fakt nastupovat nechci.

Prilet: Taky se me parkrat stalo, ze jsem navazujici spoj (diky zpozdeni prvniho spoje) zmeskal doslova o par minut. Jindy me vezli primo z letadla do druheho letadla, odbaveny kufr to jednou nestihl. A ti lide, co hned stoji v ulicce (a co jsem byl v nekolika pripadech i ja), muzou fakt spechat na dalsi spoj. A nemusi to byt jen dalsi let, muze to byt treba vlak, co jede jednou za x hodin.

Na letisti lidi zasadne nehodnotim. Zdaleka ne vsichni maji stejny start a cil cesty, jako ja. Kazdy ma nejaky konkretni casovy plan, o kterem logicky nic nevim. A kazdy ma jine zkusenosti s cestovanim letadlem. Hlavne to chce klid. Stastne a vesele cestovani vsem :)

13 0
možnosti
AH

No nemyslím, že by onen časový plán mohl tolik toho vysvětlit, a to ještě u všech. Oni se lidi někdy chovají divně i bez časového plánu. Co se týče případu, že Vám nevezmou zavazadlo na palubu, stalo se to několikrát za několik stovek letů. To mi nepřipadá jako zas tak velké riziko. Ale jestli tam máte nějaké důležité věci takového charakteru, že je nelze vzít s sebou slespoń do ruky, chápu. Nerozumím předposlednímu odstavci: popisujete situace, že někdy existuje riziko s přestupem na navazující let. Jak to ale souvisí s otázkou stání ve frontě před bránou?

Jinak udivily mě stovky nalítaných letů, já si myslela, že se svými cca 80 lety za asi 12 let toho mám nalítáno už hodně.

0 0
možnosti
RP

Hmm: jedinej důvod, proč tam tak připitomněle čekáme je, že chceme ještě ukořistit to poslední místečko v overhead bin pro náš pitomej baťůžek, kterej v mezičase zaplnili lidičky před náma, každej se dvěma (nelegálníma) kouskama!

V momentu jezdí všichni jenom s cabin luggage - jenom my blbci vzádu holt už nemáme ani místečko nahoře. Už jste letěl 8 hodin s báglem pod nohama? Já ano. Proto stojim vpředu a i dneska zcela nezakrytě předbíhám boarding counting - vy blbečku. First come first served.

Kdyby měl každej jenom po jednom kousku, tak by tenhle problém vůbec neexistoval. Airlines chtějí jenom money, kam si to potom dáte vůbec neřeší. Prodají neexistujicí prostor (druhej bágl) a nějak to dopadne.

//

6 1
možnosti
TN

Naprosto přesně jste to vystihl, a proto i já kvůli overhead binu jsem nucen se chovat jako ta "veš" a hlavně kvůli těm "prašivým" aerolinkám, kterým je to jedno.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika

3. května 2024

Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...

Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun

7. května 2024

Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky

3. května 2024

Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...

KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší

2. května 2024

Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?

8. května 2024

Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...

Chybějící byty, příliš vysoké nájmy. Krize bydlení zasáhla celou Evropu

9. května 2024

Dlouhodobá evropská krize bydlení zasahuje všechny země napříč kontinentem: od Nizozemska přes...

Na nákup s kufry peněz. Argentina tiskne bankovku v hodnotě deset tisíc pesos

9. května 2024

Roční míra inflace v Argentině dosáhla v březnu míry 287 procent, to je jedna z nejvyšších hodnot...

Za jízdu načerno hlouběji do kapsy. Horní limit pokuty se zdvojnásobí

9. května 2024  14:17

Pokuty za jízdu načerno a další přestupky ve veřejné dopravě se už řadu let nezvyšovaly. Nyní...

Malina požádala o přeměnu reorganizace v konkurz, soud padlému holdingu vyhověl

9. května 2024  12:06

Městský soud v Praze rozhodl o přeměně reorganizace Energetického Holdingu Malina na konkurz....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!