- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Po dlouhe dobe jsem jel nedavno na vylet z Prahy do Ostravy zpet a je to pohoda! Pekny vikend s navstevou Ostravy, Stodolni, Beskyd, muzea vysokych peci a tresnickou na dortu byla jizda vlakem, ktera tvala neco pres 3 hodiny a byla fajn! Spokojenost.
Dovolil bych si jen dva postřehy. A) Leo není lidumil, aby hodlal provozovat ztrátovou (ale relativně levnou) dopravu a dotoval jí pro dobro Ostraváků. (A ne, že by na to asi neměl, ale proč by to dělal že?) Tudíž patrně počítá, že na tom ve výsledku vydělá. A za B) tato zpráva bez jakýchkoliv podrobností je prakticky k ničemu. Jelikož účetnictví již dávno není: má dáti/dal, kdy se prostě sečetly příjmy a výdaje a přimalovalo správné znaménko. Dnes vezmou 3 účetní stejná data a podle toho, jaké s nimi udělají čachry tak dojdou ke 3 naprosto odlišným výsledkům. A to podotýkám zcela legálně.
Bohužel je to tak, ve výsledcích závěrek se musí umět číst a ani to někdy nestačí, pokud není závěrka zpracována podle nějakého standardu.
A mnoho lidí si neuvědomuje, že hodně společností je i záměrně drženo ve ztrátě a přitom se jedná o zdravější společnosti, než některé co vykazují zisk.
On totiž výsledek je takový jaké potřebuje vedení společnosti a jak má vedení nastaveno odměňování.
Po pěti letech znovu vlakem z Hodonína do Bystřice pod Hostýnem s přestupem. První spojení zpoždění, přípoj samozřejmě ujel. Okažitá reklamace v Holešově nebyla možná protože naštěstí za pět minut jel stejným směrem autobus. Informaci od iniciativní průvodčí, že můžeme reklamovat s doklady o náhradní dopravě kdekoliv jsme uvěřili. Zkusili jsme to tedy
Následovala reklamace na nádraží v Brně. Nahlášení "úřednici" za sleněnou vitrínou trvající 40 minut (zpočátku jevila známky nepochopení o co mi vlasně jde) s informací že se mi za měsíc ozvou. Už jsou to skoro dva a nikde nic...
Asi si budu muset znovu zajít do Brna na lampárnu
To vše kvůli dvakrát 46,- Kč
ČD jsou ztrátové desítky let v miliardách a ztráty doplácíme stále z našich daní. Soukromí dopravci jsou ztrátoví v desítkách milionů první rok platí to ze svého a takový virvál???
Nechápu proč někteří diskutujících trvají na dalším doplácení ČD ze svých kapes? Viz http://www.financninoviny.cz/zpravy/ceske-drahy-se-loni-propadly-do-ztraty-1-6-miliardy-korun/932754
Jo, přípoje v Hulíně byly vždycky legendární a to nemuselo být často ani zpozdění aby člověk viděl jenom červená světla hrkající 810 směrem na Kroměříž či druhou stranu ;-) Koukám že se moc nezměnilo za ty roky... i když jo, dneska tam jezdí jen regionální žralok, tak když člověk vyhraje v loterii, jede opravdovým vlakem a ne 50 let starým šrotem :-)
V tom Přerově budou asi měnit směr že.. No nevím jestli je to šťastné - aby si neprotáhli příliš čas jízdy, protože to je konkurenční výhoda proti Regiojetu (který jede jen 140). A část zákazníků by mohla přejít zase na Pendolíno. Zejména ti pánové v business za těžkých 800 by nemuseli mít pochopení. ( pro otáčení a zastávky všude možně ). Stejně nechápu, že fakt se nedomluví a nejezdí taky do jiných části ČR. To je fakt jediná rentabilní trať v ČR? Co třeba ČB, Plzeň, nebo někam na Německo na Ústí..
No on ten vlak prostě všude jet nemůže, stejně jako Jančurovy lokomotivy (bohužel).
Držím jim moc palce. Cestovat jejich vlaky je opravdu skvělé. Pro mne vždy v podstatě odpočinek. Naprosté pohodlí, stewardi a stewardky vysoce profesionální. Ani náhodou bych už nejela s ČD. Za stejnou, nebo i vyšší cenu (u LEO se cena jízdenky liší podle obsazenosti vlaku) jet rachtajícím a špinavým vlakem. V Leo je krásně ticho, že lze poslouchat MP3 player, nebo si pustit na smart phone film z nabídky LEO expresu (sluchátka zapůjčují). Kamarádi si velmi chválio RegioJet, ale já musím přiznat, že jsem si tak zvykla na LEO, že jsem se k vyzkoušení RegioJetu ještě nikdy neodhodlala. Nicméně určitě je to také mnohem lepší než ČD.
Hmm, to samé zazijete v Pendolinu a mistenka je od 35,-kč, což není moc. Výsledná cena ale v pohodě konkuruje le i rj
Pokud Leo dokázal udělat ztrátu ve výši ca. 85 mil. při stejných tržbách ca. 85 milionů, to znamená a při ca. 70-80 % obsazenosti vlaků, že skutečná cena jízdenky u něho musí činit ca. 2x tolik než dnes.
Co si myslíte, soudruzi pravičáci, že by se stalo, kdyby ČD z trasy Praha-Ostrava odešla ?
Nevíte náhodou, příznivci volné ruky trhy, jak to udělal Jančura na autob. trati Praha-Liberec až zlikvidoval konkurenci?
A jejej, levicak se snazi pochopit trzni ekonomiku
Nepřeju jim nic špatného a jsem rad, ze tady je konkurence, ale musím přispět se svou zkušenosti. Jel jsem jednou, jedinkrát LeoExpressem a uz nikdy více. Jsem introvert a nepotrebuji se s nikým bavit během cesty. Mám rad svůj klid. Rozruchu si užijí dost v práci. Během mě jedine cesty Pardubice-Praha mne ve vlaku v kupe asi 5x někdo z personálu obtěžovat, zda nechci kafe, tisk, vodu a kdo vi co ještě. Jsem zvyklý si ve vlaku zdřímnout, ale v Leu to proste neslo. Jsem si připadal jako na Václaváku. Takže pro mne to znamená - nikdy s nima.
A nestačilo říct, ať tě neotravují po celou dobu jízdy?
Na tomto případě se ukazuje nesmyslnost celého českého systému... Stát měl vytvořit podobný systém , jako v zahraničí. 1 linka= 1 dopravce a tento státem vybraný dopravce by měl státu na lukrativní lince platit za svoji exclusivitu. Stát by tak získal peníze na dotování prodělečných tras.... Takto nemá nic , dopravci mají ztráty a daňový poplatník v konečném důsledku všechno zacvaká....
Nojo, ale to by bylo řevu, kdyby na pha ova byl jen jeden dopravce. A mi by třeba vadilo kdyby tam byl jen ten, kde tě pořád obskakuje stewardka, mam rád svůj klid.
Co je to tady za rev?
Vazeni analytici a byznysmeni (= mistni diskuteri), vemte prosim v uvahu, ze takto podnikani proste standardne funguje. Vodafone (resp. Oskar) byl v minusu nejakych 5 let, kdyz zacinal.
Stejnak tomu Novotnymu nebudete mocct prijit na jmeno, az se mu firma preklopi do vyraznych zisku. Nebo otevrete sampus, pac jste meli zase pravdu, az zkrachuje. Tak to proste chodi. Kazdopadne zaplatpanbu za ty, kteri neco takoveho delaji
Hele, český Miltone Friedmane, vysvětli mi svoje uvažování, jak se může dostat z totální ztráty, která se rovná tržbám do "výrazných zisků", navíc při obsazenosti ca. 80%?
Nebude muset spíše VÝRAZNĚ ZVEDNOUT CENY ?
To jsem zvědav na Tvoje pravicové mantry.
Palce nahoru pod Tvým příspěvkem jenomu ukazují, jakou skladbu čtenářů má MFDnes. Druhý Blesk.
Už jsem to psal před zahájením provozu "LEO" vlaků že na trase PRAHA-OSTRAVA už bude "převlakováno" a to se jen potvrdilo. Nevím proč noví soukromí dopravci nemohou provozovat své vlaky na jiných trasách např. do Brna, Plzně či po zatrolejování tratě Otrokovice -Zlín také do Zlína? Nakonec nechápu že dotace na zatrolejování vyloženě "polní" tratě Šumperk - Kouty nad Desnou se našly a krajské město Zlín má napojení na hlavní město vyloženě předpotopním způsobem. Škoda že už nejsou u "vesel" p.Baťa či p.Čuba,to by snad už dávno hlavním městem byl Zlín !
Jenže tohle nezáleží tak úplně na drahách jak je chápe veřejnost, a na ČD jako přepravci už vůbec ne... A soukromnící tam nepolezou, páč jim to tam nebude sypat :-/