Diskuze

Leo Express prodělal za půlrok tolik, co vybral od lidí za jízdenky

Cenová válka na železnici mezi Prahou a Ostravou způsobuje dopravcům obří ztráty. Po nedávném odhalení výsledků RegioJetu za loňský rok to potvrzují i čísla o hospodaření Leo Expressu za první pololetí letošního roku. Spokojení mohou být zatím jen cestující, kteří za jízdu na této trati platí podstatně méně, než jinde v republice a ještě mají většinou k dispozici i lepší služby.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AB

Po dlouhe dobe jsem jel nedavno na vylet  z Prahy do Ostravy zpet a je to pohoda! Pekny vikend  s navstevou Ostravy, Stodolni, Beskyd, muzea vysokych peci a tresnickou na dortu byla jizda vlakem, ktera tvala neco pres 3 hodiny a byla fajn! Spokojenost.R^

3 0
možnosti
AK

Dovolil bych si jen dva postřehy. A) Leo není lidumil, aby hodlal provozovat ztrátovou (ale relativně levnou) dopravu a dotoval jí pro dobro Ostraváků. (A ne, že by na to asi neměl, ale proč by to dělal že?) Tudíž patrně počítá, že na tom ve výsledku vydělá. A za B) tato zpráva bez jakýchkoliv podrobností je prakticky k ničemu. Jelikož účetnictví již dávno není: má dáti/dal, kdy se prostě sečetly příjmy a výdaje a přimalovalo správné znaménko. Dnes vezmou 3 účetní stejná data a podle toho, jaké s nimi udělají čachry tak dojdou ke  3 naprosto odlišným výsledkům. A to podotýkám zcela legálně.

3 4
možnosti
LV

Bohužel je to tak, ve výsledcích závěrek se musí umět číst a ani to někdy nestačí, pokud není závěrka zpracována podle nějakého standardu.

A mnoho lidí si neuvědomuje, že hodně společností je i záměrně drženo ve ztrátě a přitom se jedná o zdravější společnosti, než některé co vykazují zisk.

On totiž výsledek je takový jaké potřebuje vedení společnosti a jak má vedení nastaveno odměňování.

3 0
možnosti
JJ

J45i34ř52í 36J25a37n89d90a

1. 9. 2013 22:08

Po pěti letech znovu vlakem z Hodonína do Bystřice pod Hostýnem s přestupem. První spojení zpoždění, přípoj samozřejmě ujel. Okažitá reklamace v Holešově nebyla možná protože naštěstí za pět minut jel stejným směrem autobus. Informaci od iniciativní průvodčí, že můžeme reklamovat s doklady o náhradní dopravě kdekoliv jsme uvěřili. Zkusili jsme to tedy

Následovala reklamace na nádraží v Brně. Nahlášení "úřednici" za sleněnou vitrínou trvající 40 minut (zpočátku jevila známky nepochopení o co mi vlasně jde) s informací že se mi za měsíc ozvou. Už jsou to skoro dva a nikde nic...

Asi si budu muset znovu zajít do Brna na lampárnu

To vše kvůli dvakrát 46,- Kč

ČD jsou ztrátové desítky let v miliardách a ztráty doplácíme stále z našich daní. Soukromí dopravci jsou ztrátoví v desítkách milionů první rok platí to ze svého a takový virvál???

Nechápu proč někteří diskutujících trvají na dalším doplácení ČD ze svých kapes? Viz http://www.financninoviny.cz/zpravy/ceske-drahy-se-loni-propadly-do-ztraty-1-6-miliardy-korun/932754

3 6
možnosti
TN

Jo, přípoje v Hulíně byly vždycky legendární a to nemuselo být často ani zpozdění aby člověk viděl jenom červená světla hrkající 810 směrem na Kroměříž či druhou stranu ;-) Koukám že se moc nezměnilo za ty roky... i když jo, dneska tam jezdí jen regionální žralok, tak když člověk vyhraje v loterii, jede opravdovým vlakem a ne 50 let starým šrotem :-)

1 2
možnosti
JJ

V tom Přerově budou asi měnit směr že..  No nevím jestli je to šťastné - aby si neprotáhli příliš čas jízdy, protože to je konkurenční výhoda proti Regiojetu (který jede jen 140). A část zákazníků by mohla přejít zase na Pendolíno. Zejména ti pánové v business za těžkých 800 by nemuseli mít pochopení. ( pro otáčení a zastávky všude možně ). Stejně nechápu, že fakt se nedomluví a nejezdí taky do jiných části ČR. To je fakt jediná rentabilní trať v ČR? Co třeba ČB, Plzeň, nebo někam na Německo na Ústí..

0 0
možnosti
TN

No on ten vlak prostě všude jet nemůže, stejně jako Jančurovy lokomotivy (bohužel).

0 3
možnosti
JF

Držím jim moc palce. Cestovat jejich vlaky je opravdu skvělé. Pro mne vždy v podstatě odpočinek. Naprosté pohodlí, stewardi a stewardky vysoce profesionální. Ani náhodou bych už nejela s ČD. Za stejnou, nebo i vyšší cenu (u LEO se cena jízdenky liší podle obsazenosti vlaku) jet rachtajícím a špinavým vlakem. V Leo je krásně ticho, že lze poslouchat MP3 player, nebo si pustit na smart phone film z nabídky LEO expresu (sluchátka zapůjčují). Kamarádi si velmi chválio RegioJet, ale já musím přiznat, že jsem si tak zvykla na LEO, že jsem se k vyzkoušení RegioJetu ještě nikdy neodhodlala. Nicméně určitě je to také mnohem lepší než ČD.

2 5
možnosti

A46l29a69n 41Ř42e72p60k97a

1. 9. 2013 21:37

Hmm, to samé zazijete v Pendolinu a mistenka je od 35,-kč, což není moc. Výsledná cena ale v pohodě konkuruje le i rj

4 0
možnosti
KN

Pokud Leo dokázal udělat ztrátu ve výši ca. 85 mil. při stejných tržbách ca. 85 milionů, to znamená a při ca. 70-80 % obsazenosti vlaků, že skutečná cena jízdenky u něho musí činit ca. 2x tolik než dnes.

Co si myslíte, soudruzi pravičáci, že by se stalo, kdyby ČD z trasy Praha-Ostrava odešla ?

Nevíte náhodou, příznivci volné ruky trhy, jak to udělal Jančura na autob. trati Praha-Liberec až zlikvidoval konkurenci?

2 5
možnosti
LH

A jejej, levicak se snazi pochopit  trzni ekonomiku ;-D

11 2
možnosti
MH

Nepřeju jim nic špatného a jsem rad, ze tady je konkurence, ale musím přispět se svou zkušenosti. Jel jsem jednou, jedinkrát LeoExpressem a uz nikdy více. Jsem introvert a nepotrebuji se s nikým bavit během cesty. Mám rad svůj klid. Rozruchu si užijí dost v práci. Během mě jedine cesty Pardubice-Praha mne ve vlaku v kupe asi 5x někdo z personálu obtěžovat, zda nechci kafe, tisk, vodu a kdo vi co ještě. Jsem zvyklý si ve vlaku zdřímnout, ale v Leu to proste neslo. Jsem si připadal jako na Václaváku. Takže pro mne to znamená - nikdy s nima.

2 1
možnosti
TM

A nestačilo říct, ať tě neotravují po celou dobu jízdy?

0 0
možnosti
VN

Na tomto případě se ukazuje nesmyslnost celého českého systému... Stát měl vytvořit podobný systém , jako v zahraničí. 1 linka= 1 dopravce a tento státem vybraný dopravce by měl státu na lukrativní lince platit za svoji exclusivitu. Stát by tak získal peníze na dotování prodělečných tras.... Takto nemá nic , dopravci mají ztráty a daňový poplatník v konečném důsledku všechno zacvaká....

5 3
možnosti

A92l33a49n 81Ř70e58p17k50a

1. 9. 2013 21:43

Nojo, ale to by bylo řevu, kdyby na pha ova byl jen jeden dopravce. A mi by třeba vadilo kdyby tam byl jen ten, kde tě pořád obskakuje stewardka, mam rád svůj klid.

0 0
možnosti
LH

Co je to tady za rev? :-)

Vazeni analytici a byznysmeni (= mistni diskuteri), vemte prosim v uvahu, ze takto podnikani proste standardne funguje. Vodafone (resp. Oskar) byl v minusu nejakych 5 let, kdyz zacinal.

Stejnak tomu Novotnymu nebudete mocct prijit na jmeno, az se mu firma preklopi do vyraznych zisku. Nebo otevrete sampus, pac jste meli zase pravdu, az zkrachuje. Tak to proste chodi. Kazdopadne zaplatpanbu za ty, kteri neco takoveho delaji ;-)

11 3
možnosti
KN

Hele, český Miltone Friedmane, vysvětli mi svoje uvažování, jak se může dostat z totální ztráty, která se rovná tržbám do "výrazných zisků", navíc při obsazenosti ca. 80%?

Nebude muset spíše VÝRAZNĚ ZVEDNOUT CENY ?

To jsem zvědav na Tvoje pravicové mantry. 

Palce nahoru pod Tvým příspěvkem jenomu ukazují, jakou skladbu čtenářů má MFDnes. Druhý Blesk.

1 0
možnosti
Foto

I83v30a16n 16M75a55r77e81k

1. 9. 2013 19:55

Už jsem to psal před zahájením provozu "LEO" vlaků že na trase PRAHA-OSTRAVA už bude "převlakováno" a to se jen potvrdilo. Nevím proč noví soukromí dopravci nemohou provozovat své vlaky na jiných trasách např. do Brna, Plzně či po zatrolejování tratě Otrokovice -Zlín také do Zlína? Nakonec nechápu že dotace na zatrolejování vyloženě "polní" tratě Šumperk - Kouty nad Desnou se našly a krajské město Zlín má napojení na hlavní město vyloženě předpotopním způsobem. Škoda že už nejsou u "vesel" p.Baťa či p.Čuba,to by snad už dávno hlavním městem byl Zlín ! 8-o R^

3 3
možnosti
JN

J50a15n 26N89e56š55p48o89r

1. 9. 2013 20:01

Jenže tohle nezáleží tak úplně na drahách jak je chápe veřejnost, a na ČD jako přepravci už vůbec ne... A soukromnící tam nepolezou, páč jim to tam nebude sypat :-/

2 1
možnosti