Leo Express prodělal za první půl rok letošního roku 85,5 milionů korun při tržbách 86,8 milionu korun. Vyplývá to z výsledků, které firma zveřejnila na svých stránkách, informaci potvrdil předseda představenstva a spolumajitel Leoš Novotný.
"To číslo vypadá na první pohled děsivě, v posledních měsících ale došlo k zásadnímu zlepšení. Věřím, že příští rok můžeme být zisku," zůstává optimistický Novotný.
Třetí dopravce mezi Prahou a Ostravou svezl za první pololetí 380 tisíc lidí, při tržbách 86,8 milionu tak měl z každého v průměru 228 korun. Podobně jako RegioJet si i Leo Express stěžuje na podnákladové ceny Českých drah a čeká, jak v tomto sporu rozhodne Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Dráhy své výsledky jen za vlaky mezi Prahou a Ostravou neuvádí, vzhledem k podobným cenám se ale dá očekávat, že končí rovněž v hlubokém mínusu.
Podle Novotného ztrátu v prvním pololetí ovlivnily kromě vysokých splátek za nové vozy a odpisů také některé mimořádné faktury související se začátkem provozu, například za informační systém. Čistá provozní ztráta pak byla kolem 20 milionů korun.
K optimismu vedení firmy přispívají podle posledních údajů zavedená úsporná opatření. Akcionáři navíc do firmy nalili dalších 132 milionů korun na posílení kapitálové stability. Podle Novotného navíc roste počet lidí ve vlacích, v červnu už obsazenost dosáhla 82 procent a počet cestujících měsíčně přesáhl 72 tisíc lidí. Podle svých odhadů má Leo Express podíl na trase mezi Prahou a Ostravou už 28 procent.
Leo Express kvůli zvýšení výnosů a přilákání nových lidí mění částečně jízdní řád: už v létě přidal zastavování ve Studénce, od prosince začnou všechny vlaky zajíždět do Přerova a jeden pár vlaků obslouží nově z Prahy přímo Staré Město u Uherského Hradiště.