Diskuze
Soukromníci poslali ministrům karafiáty. Kvůli krajským vlakům
Děkujeme za pochopení.
Z70d40e35n56ě64k 41P15o10d93h35o17r77a
Co je tohle za větu?
"Proti chystané státní půjčovně vlaků premiér, plány přitom podporují právě soukromí dopravci."
Rozumíte tomu někdo?
V66á68c47l49a64v 53K63a24m70í20r
Aha,takže úplatky květinami?Pro rejpaly - malý úplatek taky úplatek..
J38a75n 84J97e97m62e13l82k62a
Vyšší kvalita, možná, nižší cena, cha, cha. Je třeba rozlišit cenu na straně státu, cenu na straně zákazníka.
Soutěže vedou ke snížení dotace na straně státu. Když se ptali, proč platí dojíždějící v Anglii největší podíl ze svého platu na dopravu v EU, někdo za dopravce řekl, no oni mají v Německu, Francii vlaky více dotované, jiný systém..
Zajimavé, že kritici privatizace v GB tvrdí, že stát platí za železnici více, než za jednotné British Railways (BR). Soukromý dopravce tuším chce např. škodu za požár v Bohumíně, to ČD pokud vím nedělaly.
Chyba je, že tyhle ty dílčí soutěže mohou rozbít jednotný systém v ČR, stejný jako je ve Švýcarsku, Rakousku. Sleva 25. množstevní sleva 50%, síťová jízdenka.
To není karta ČD. To je i ve Švýcarsku.Nevím proč by jízdenky nemohlo prodávat SŽDC a dělit mezi dopravce.
Kdyby se soukromí dopravci tohoto museli držet, asi by jejich nabídka nebyla tak nízká. Jejich motivací je maximalizovat tržby na straně zákazníka.
Například i trať jen na 80 km/h, disel, u Bratislavy dokáže být mnohem rychlejší než auto díky zácpám.
Stát by měl zastropovat soutěže. Dát krajům povinnosti uznávat TR 10 včetně slev.
O56t39t52o 41P16o53s81p20í61š44i17l
A proč by měly kraje automaticky a befelem uznávat tarif jednoho z dopravců? Jen proto, že sám sebe nazval onen dopravce národním? Já v zásadě souhlasím s vaší myšlenkou, ale v jedné věci se zásadně rozcházíme - za tarif má podle mého názoru ručit objednatel. Ať si stát (MD ČR nebo nějaký Národní organizátor) převezme TR 10 a na jeho bázi postaví tarif národní... Pak nemám problém. Do té doby zní Vaše argumenty jen jako nadržování jednomu dopravci vůči druhým...
A nebo, ať (jak je zde už napsáno) stát rozhodne, že chce zpátky unitární železnici a nedělá parodii na liberalizaci trhu. (Jestli si takový krok obhájí vláda před voliči, tak to budu respektovat.)
J35a52n 80J54e40m13e82l94k86a
Nedávno reportéři ČT. Ostravská městská nemocnice kupovala kardiostimulátor od výrobce cca za 60 000. Cca 2012 provedli soutěž. A z roku na rok začali kupovat ten samý kardiostimulátor za cca dvojnásobek. cca 120 tisíc. (prostředník). Lobisti, kamarádi i spol. Toto je regionální politika.
Zajimavé - ani pojišťovně to nevadilo, že platí z roku na rok dvojnásobek za kus. Jediné co si hlídala bylo roční limit. Tedy co způsobí tento hyenismus? Že se limit vyčerpá dřív. Na někoho se buď nedostane, nebo právě byl voperován tento předražený, ale méně kvalitní kardiostimulátor, místo toho, aby třeba dostal lepší, kvalitnější.
Takže i to jsou české soutěže v podání regionálních mistrů. Opravdu Vám vždy vyberou na 15 let tu nejlepší volbu? U ČD na to mají menší prostor.
O23t12t14o 98P29o95s80p78í43š17i46l
V tomto sporu mezi soukromníky a státem se zapomíná (nebo zamlčuje?) jedna stěžejní otázka, a sice jak by se tedy postupovalo, kdyby výběrko úspěšně některý uchazeč zablokoval u ÚOHS? Nevzpomínám si, že by od doby Jizerskohorské železnice, kterou má autor za svatý obrázek, se něco podařilo dotáhnout do konce (pomíjím Sp Dresden - Liberec, kam se ČD neměly ambici hlásit, protože linka byla součástí výkonů v německém území). Dopravci jsou už ve střehu, všechno si napadají a ÚOHS absolutně nestíhá (a ani neumí) nic řešit včas
Kdyby státní dotace měla jít jen na úspěšně vysoutěžené tratě, tak by to na 99 % dopadlo tak, že soutěže se zablokují u ÚOHS, kraje by nedostaly dotaci, ZRUŠILA by se 1/3 výkonů (protože kraje by neměly na sanaci těch peněz ani dočasně), veřejná doprava by šla do kytek...
(A kdyby si stát dal do podmínek jen "snahu o soutěž", bylo by to zbytečné divadlo...)
F89r51a53n31t95i24š37e40k 94M82a43t11ě78j63č84e84k
Vzhledem k vývoji nehodovosti, bych soukromou dopravu na železnici zakázal.
Nedávno, ožralý strojvedoucí na přejezdu zabil lidi. Vloni jel jiný s nezapnutým vlakovým zabezpečovačem, usnul, narazil do vlaku před ním a zabil se. Nehoda v České Třebové a vše soukromníci!
O93t39t67o 93P79o18s95p49í54š34i53l
...zatímco u ČD se nikdy nic takového nestalo... zatímco ČD zaměstnává nadlidi a soukromníci jenom lidi...
P72a12v76e54l 96Š26m83í98d59e58k
Jen bych chtěl vidět, jak ty dva kupovali ty karafiáty a pak šli na pivo nebo kafe a rozebírali, jak je ČD špatná.
P26e75t51r 98N14o79v11o34t45n44y
soukromí dopravci nemají nic, tím spíš integrované jízdné. tak si můžou s karafiátama vytřít zadel.
O20t85t49o 75P22o66s81p55í14š75i70l
Integrované jízdné je věcí objednatele (tj. zadavatele veřejné zakázky)... V pravém slova smyslu nemají integrované jízdné ani ČD. Mají svůj drážní tarif, do integrovaných dopravních systémů jsou zapojeni jen v některých krajích, kde nějaký integrovaný dopravní systém funguje...
J70i25ř30í 32P79r65ů55š80a
Ona představa že jiný dopravce bude levnější a budou nová vozidla nějak v praxi nefunguje. Ve výběrovém řízení rozhoduje cena a nová vozidla jsou drahá a objednavatel si musí vybrat co chce buď nová vozidla nějakého standartu nebo stačí nějaké postarší,čili změna nula.
J11a85n 43V80a50l28a37l18í91k
Kabinet nevyslyšel volání soukromých dopravců, kteří chtěli začlenit do podmínek dotací i nutnost provoz objednávaných vlaků soutěžit.
Proč si ti soukromý dopravci nedali též do podmínek uznávání jízdého????
J68a53n 10K17o76b98ě85r61s11k42ý
Protože to nikoho nezajímá. Ani soukromníky, ČD, ministerstvo. A přitom je to věc naprosto zásadní.
Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika
Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...
Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci
Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra
Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...
Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy
Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kvůli fotce na střechu. Japonci staví bariéru, aby turisté nemohli fotit Fudži
Japonské úřady znepokojené davy nevychovaných zahraničních turistů rozhodly, že nainstalují na...
Rusko do konce srpna zakázalo vývoz cukru, chce zajistit stabilitu na trhu
Rusko přechodně zakázalo vývoz cukru ze země. S odkazem na vládní nařízení o tom píší ruské tiskové...
Skončí v Česku lyžování? Snad se tak extrémní výkyv počasí už neobjeví, říká expert
Premium Prosincový sněhový příděl velmi rychle vystřídala obleva, která začala s počátkem jarních prázdnin...
Návyková jako cukr. Aplikace Temu vábí uživatele na psychologické triky
Čínské internetové tržiště Temu válcuje svět. Důvodem je nadčasový obchodní model. Aplikace využívá...
Soud vyhlásil nad firmou Kovosvit MAS moratorium. Má závazky přes miliardu
Českobudějovický krajský soud v pátek v insolvenčním řízení se strojírenskou společností Kovosvit...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!