Diskuze
Kampaň autodopravců: vlaky dostávají i šestkrát víc než my
Děkujeme za pochopení.
Grossak
Železnice se vyplatí a toto je srovnávání nesrovnatelného
Kdyby autobusoví dopravci měli nést veškeré náklady na provoz a škody jimi způsobené, asi by se divili. Kolik platí za použití silnice? Jak přispívají na škody způsobené provozem? Jak se podílejí na krytí ztrát na životním prostředí a zdraví lidí a z toho vyplývajícímu vlivu na snížení ekonomické aktivity? Silniční lobby dlouhodobě užívá nespravedlivých ekonomických výhod proti železnici a ještě jich nestoudně používá jako argumentaci k omezení železniční dopravy.
Co však lze přijmout, je kritika lokálek, pokud nemají perspektivu vzhledem k nízké místní poptávce po dopravě. U nás vede železnice do kdejaké dědiny, ale rychlé spojení velkých měst i železniční infrastruktura v hustých aglomeracích často chybí. Jenže autobusoví dopravci těžko budou bojovat za výstavbu VRT z Prahy do Brna, která by odlehčila D1.
JK75
akorát
že autobusy na lokálních místech v zimě nejezdí stejně jako silničáři. Vlastní zkušenost. Zatímco vlak aspoň jede, byť pozdějc tak busy stojí kdo ví kde, nikdo se nedoví co se děje. To u dráhy,pokud nesedím na zastavce bez rozhlasu, se dovím co je za problém,nebo zavolám na číslo na JŘ a dovím se kde je problém,ale u busu nevím lautr nic. Ani to, jestli vůbec jede nebo někde zapadl.Takže děkuje, ale BUSY NEEEEE !!! Vlak nezastaví pár cm sněhu jako silince. Takže až bude skutečně mýtné pro všechny a na všech komunikacích tak budou i oni mít jinou cenu za km.
Premiant
!!!
Odborníci ale namítají, že cena na železnici se nedá snížit tak, aby byla s autobusy srovnatelná....Ale cena na silnici se dá zvýšit tak,aby byla se železnicí srovnatelná.Je to vidět,jak se všude lobbuje za silnice,ČESMAD (prej odborníci) už nepřiznají,že oni ničí silnice,do kterých stát potom strká za opravy,takže to ve finale vyjde nastejno,Když vezmete leteckou dopravu,za přistání,navigování a odbavení na letišti musí dopravce platit,tudíž se náklady na opravu a udrzbu vydělají.Železniční doprava-platí se za použití kolejí,nádraží a dispečerů...náklady na opravu a udžbu se vydělají a Silniční doprava - neplatí se za použití cesty,elektřina potřebná na provoz semaforu,zimní posyp solí nebo pískem....udžbu,provoz a opravy musí platit stát takže ať dopravci machrujou i s touto cenou,kterou frajeři neplatí a pak machrují,že jsou levní !!!
qvido31
Toť lež jako věž....
Podnikavci již neví jak oblbovati lid!Zlatá žila (ČR) vyschla a není se na čem pakovat,tak začínají kydat jeden na druhého nesmyslnou matematiku založenou na pavědě zvanou EKONOMIKA.Nefunguje,že ano!Zatím se jim daří oblbovat lidi s plytkým a povrchním úvažováním.Tak jen dál a houšť a do nich vážení,ono se ti lidičkové jednou probudí!
mildapr
Zrušte dotace úplně
a lidi si spočítají, že se jim vyplatí jezdit autem.
Smradlavej čmoud z komína
no jistě že to bude zaujatá propaganda
oni si to samožřejmě přibarví ve svůj prospěch, všechno lze zmanipulovat
pokud to srovnání neudělá někdo skutečně nezávislý, tak mu nelze věřit
b1s1t
Re: no jistě že to bude zaujatá propaganda
Připomíná mi to nedávný článek o zkvalitnění dopravy ČD na trase Praha-Ostrava v hospodářských novinách.
Srovnali tam předchozí rychlost ČD a SA a rychlost ČD a SA podle nového jízdního řádu. Aby to vypadalo hezky, tak rychlost spočítali jako průměrnou ale tak, že u ČD z průměru vyjmuly všechny spoje prvozované jednotkami 680 a průměr spočítali jako všechny IC + EC + Ex (+ R - ty jsou objednávané a jezdí hodně pomalu, protože často staví).
Jablkon
zvysit mytne na sestinasobek! a zavest na vsech silnicich!
vlaky (obzvlaste ty litevske a rumunske) neprekazeji na dalnicich a nenici je. a narozdil od kamionu plati plnou cenu za dopravni cenu, nikoliv nejaky smesny desatek. a predstavte si ten kolaps ve velkych mestech a nastvane cestujici na dalkovych trasach, kdyby se vlaky komplet zrusily.
na druhou stranu, nutno uznat, ze dotovat prazdny motoracek 100Kc/km je od kraju ekonomicka sebevrazda. ona ta cena za vozokilometr 810ky ve skutecnosti zdaleka tak vysoka nebude - ale pokud CD proste secte vlakokilometry a naklady napric celou republikou a pricte k nim naklady na spravu nadrazi, tak vyjdou takovehle nesmysly. jenze nelze srovnavat vozokilometr esusu a 810ky...
kladnyhrdina
Vyděrači z ČESMADU s komunistickou minulostí
Opravdu si stěžují titíž soudruzi, kteří vyhrožovali blokádami pokud se nezavede "množstevní sleva¨" z mýta?
Opravdu si stěžují titíž soudruzi, kteří vážně vyzývají své členy, aby tankovali v zahraničí a potrestali tak náš stát za to, že nedostali slevu na spotřební dani z nafty?
Opravdu jim jde o naše blaho, nebo u teplá místečka na Česmadu?
Je to ještě horší squadra, než odboráři
kotec
To je samozřejmě turboplk...
protože Ústecký kraj nedávno vypisoval výběrka na celý kraj busy za 28 - 35 Kč/km a tady v jihočeském je hodnota podobná. Hodnota 17 je zřejmě vzatá i přes nedotované dálkové spoje, kterých ale s výjimkou opravdu těch nejlukrativnějších relací v republice výrazně ubývá. Autobusy jezdí i zájezdovou dopravu, na které si dorovnávají případné ztráty z nedotované dopravy, takže ta by se do toho počítat neměla. Nehledě na zcela jednoznačně odlišnou obsazenost vozidel. Tady jezdí vlaky na regionálních tratích tak s 30-70 cestujícími, autobusy s 0-40 (opravdu často i s tou nulou). Jediný spravedlivý by byl přepočet na oskm, ale ten od autobusových dopravců nelze získat. (U železnice lze vyjít z VZ a je to 1,70 Kč/oskm.)
Navíc s těmi exhaláty to musí být další turboplk, protože energetická potřeba vozidla a tím i množství spálených pohonných hmot je i u motoráku cca 3-5x nižší než u busu. Ale jasně, "Jedeme v tom spolu", milý ČESMADe, fakt pořebuji, aby se vozilo zboží přes republiku sem a tam
petacx
Re: To je samozřejmě turboplk...
pokud se nepletu v nasem VČ kraji u spolecnosti Orlobus stoji 1 km autobusu 28 - 30 Kč a nepredpokladam ze to je cele dotovane
(alespon snad zatim)
proc 25 - 35% autobusu kolem nas jezdi naprosto prazdnych nechapu ale ... proc neutracet kdyz to je "zadarmo"
petacx
az do dnesniho dne jsem vzdy byl proti pisemnym registracim
az do dnesniho dne jsem vzdy byl proti pisemnym registracim do diskusi tak jak to je napr na LN
-
kdyz vidim to tlachani a brutalni nesmysly zacina se muj postoj menit.
Nesmyslna (nevecna a nekonstruktivni) diskuse nema ZADNY smysl je to jen naproste ZABIJENI casu
petacx
kazdy by mel platit za to co chce a ne za to co nechce
1) kazdy by mel platit za to co chce a ne za to co nechce (tzn napr kazde vozidlo par haliru za KAZDY km)
2) je otroctvi ci nevolnictvi nutit nekoho neco platit kdyz to on nechce
-
tzn ze veskere dotace jsou uplatky. Nejlepe dotace zvlada SOCIALISMUS nebo KOMUNISMUS neexistuje na dotace lepsi system.
Samozrejme ze dotace (uplatky) tunely jsou pro ruzne zajmove skupiny velmi zajimave. Samozrejme ze nejvetsi slabost demokracie je ze rozhoduji z 80 - 90% volici kteri o dane problematice casto vubec nic nevedi a potom vytezi kdo nabidne vice "ZADARMO" myslim si ze jedina cesta je rozsirit dotace a jejich tunelovani MAXimalne tak abychom zbankrotovaly a snad se alespon tim trochu poucili tecka
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci
Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra
Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...
Od ropy k technologiím. Saúdská Arábie přezbrojuje na umělou inteligenci
Ve vývoji umělé inteligence hrají klíčovou roli dva faktory - peníze a energie. Obojího má Saúdská...
Pražské letiště změnilo platby za parkování, zdarma je nově jen 10 minut
Mezinárodní Letiště Václava Havla v pražské Ruzyni od května změnilo systém parkování. Doba na...
Auto by se mohlo stát stabilizačním prvkem soustavy. Místo baterie, říká Daniel Ševčík
Dodává SW pro řízení dobíjecí infrastruktury do Norska, Švédska, Itálie a dobíjecí stanice...
Češi si na důchod šetří na „spořáku“, o možnostech investic nemají dostatek informací
Advertorial Sedm z deseti Čechů tuší, že jim výše jejich budoucího starobního důchodu nebude stačit na pokrytí...