- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
cely problem je o vlastnictvi. Kdyby CD nestal za zadkem stat, potazmo penize dan. poplatnika, byl by tu hrdina nekdo jiny. Melo by se to vsechno zprivatizovat a byl by klid (i CP, LP atd atd )
aha, že by DB prokoukli, že někdo zase velkohubě sliboval?...
Ono nejde jen o to, zda v čele ČD je pan Z. nebo pan Ž. Na mezistátní jednání jezdí stejně referenti, nikoli GŘ, ti se setkají leda tak na nějakém ředitelském potlachu UIC v Paříži ...
Stačí, aby se někdo z DB zajel podívat na to, jaké je technické zázemí ČD na odstavném nádraží (myčka s uzavřeným vodním okruhem, fekální koleje, vytápěné haly na opravy vozidel) a porovnal to s tím, v jakých podmínkách na "společném" nádraží na Smíchově to provádí "žlutý dopravce". Místo fekálních kolejí s příslučným ekologickým zabezpečním pouze pojízdný fekální vůz, myčka žádná - buď se vozy drbou ručně, nedrbou se vůbec nebo se musí zajet na ONJ a zaplatit. Údržba vozů na koleně pod širým nebem nebo je třeba odtáhnout vozy na Zličín a tam přeposunovat do bývalé fabriky ČKD, později Siemens ...
ČD (jejich vlaky) jsou zapojeny do evropského rezervačního systému, takže rezervaci na ECčko si můžete zajistit na kterékoli zastávce DB na níž je jízdenkový automat (téměř všechny), zatímco žluté vlaky v evropském rezervačním systému nenajdete.
Německo mělo vždycky vynikají výzvědnou službu, takže se ví i o tom, o čem se na veřejnosti moc nemluví. Nejvíce se o technických nebo finančních problémech dopravců dozví výzvědná služba ve vlaku, kterým jezdí zaměstnaci dopravců zajišťujících údržbu nebo zaměstnanci firem, kam se vozidla na opravy posílají.
Že si žlutý a černý dopravce stěžují na ztrátost, je jejich vina. Nikdo je nenutil k tomu, aby na každém voze měly jednoho stevarda. Na vlaku, který projíždí z Prahy do Olomouce mi postačuje jediný zaměstnanec na kontrolu jízdenek. Švýcarské SBB mají na sedmivozové soupravě "naklápědla" (BR 500) jednoho štiplístka, který to buď stihne nebo nestihne. I když to nestihne, tak eventuální ztráta z toho, že někdo jel bez jízdenky je zlomkem nákladů na další štiplístky. ČD mají na rychlíku / podobném vlaku zpravidla nejvíce dva pracovníky obsluhy vlaku, nákladově jsou hluboce pod náklady žlutého nebo černého dopravce ... v tom je jádro pudla ...
Jádro pudla není v tom, že RJ nebo LE mají víc zaměstnanců. Postavení ČD je na momentálním železničním trhu nezastupitelné. A protože získávají peníze od státu (potažmo krajů) za neziskové tratě, které vysoutěžili bez konkurence a tedy za výtečných podmínek tak si mohou dovolit na trase Praha-Ostrava nastavit podnákladové ceny. Stačí se podívat na vlaky ostatních dopravců a ČD. Pendolino je zpravidla docela prázdné narozdíl od RJ nebo LE.
Dle mého názoru vůbec nejde o to, že by ČD byly vlastněny státem. Pokud by jejich postavení na trhu měla soukromá společnost taky ho využívala (koneckonců je to pro ně výhodné) jen se nikdo nemůže divit, že si na to ostatní stěžují.
Konečně dobře napsaný článek od pana Sůry...
Astra? ja byl v tom, ze delaji jenom nakladni vagony.... nebo prave proto?
V tomhle problém nebude. Nevím jak v minulosti, ale co se týče posledních let, tak když je Jančurova zakázka zklamala, tak místo jemu
dodali osobáky někam do Německa. Mimochodem, fabriky podobného jména tam jsou dvě.
Hmm. Odškodnění pro Jančuru v řádu miliard...
Proč jsem si jen vzpomněl na Vladimíra Železného? Zachránce kultury i národa, otec spoluzakladatel jediné správné televize, volejte řediteli, moudré vyjádření z jakéhokoli oboru na počkání... Nejdřív sliby úplně jiné a hodnotnější televite, než ČT, pak arbitráže o miliardy a nakonec dnes největší kulturní humus.
Vy jste si asi neuvědomil, že komerční televize musí vydělávat, že? To by s tím echt kulturním programem asi nešlo. Ostatně, ČT už se kvalitou Nově přiblížila dosti natěsno.
No , myslím , že je to hlavně o tom , že p. Zelený je v očích Němců mnohem důvěryhodnější osobou než byl pan Žaluda.
Nedělejte z Němců blbce, v tom to opravdu není. Němcům je buřt, kdo zrovna sedí na ředitelské židli.
Škoda. Těšil jsem se, že budou vozy bmz alokovány na jiné tresy a pro mě nezajímavou linku ať klidně jezdí RJ :o) Nicméně se těším, až pan Jančura ukáže nové rumunské vozy, se kterými měl vyjet před 3 lety na trase Praha - Ostrava :)
Kdyby nebylo Jančurovské bubliny, už by zřejmě na téhle trase byly dávno dohodnuté ČD railjety, kterých se teď část vyrábí aspoň pro trasu do Rakouska. A mohly vyjet dost možná už letos.
To je tak, když lidé chtějí vše za velmi nízkou cenu, až podivně nízkou a nepřemýšlejí, proč.....povinné ručení za pár stovek, sálám za pár kaček a jízda z Ostravy do Prahy tam i zpět pod 300 Kč.......a ještě kopnou do Řeků, že chtějí žít neekonomicky....
Samozřejmě, že lidé chtějí co nejlevnější zboží. Až budou mít platy jak v Německu, pak budou také vyžadovat kvalitnější a dražší zboží.