Vláda musí vysvětlovat Bruselu liknavost při výběru drážního regulátora

  11:43aktualizováno  11:43
Ministerstvo dopravy musí vysvětlovat Evropské komisi, proč stále nemá obsazený post drážního regulátora. Výběrové řízení na šéfa předsedy Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře nabralo několikaměsíční zpoždění kvůli vládě. Rozhodnout by se mohlo teprve tento týden.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Lukáš BíbaMAFRA

„Evropskou komisi zajímá, jak výběr probíhá a proč nebyl jmenován první vítěz výběrového řízení,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok. Napoprvé vybrala hodnotící komise Pavla Kodyma, který ale nezískal dostatečný počet hlasů u ministrů ve vládě. „V případě otázky, proč nebyl napoprvé jmenován, jsem se obrátil na premiéra, aby mi pomohl s odpovědí,“ dodal Ťok.

Kodym vyhrál i druhé výběrové řízení a jeho jméno je opět na vládě, k projednávání se ale jeho jmenování minulý týden nedostalo. Paradoxem je i fakt, že zatímco v prvním výběrovém řízení měl Kodym stejný počet bodů jako druhý Dalibor Zelený, tentokrát měl o čtyři body víc. Podle Ťoka to může být tím, že byla jiná hodnotící komise, v první byli jen zástupci resortu dopravy.

Post regulátora má být nezávislý, proto Evropskou komisi zaujalo, že vláda nerespektovala výsledek prvního výběrového řízení. „Nebylo šťastné vyjádření, že nedostal politickou podporu,“ dodal Ťok.

Nový regulátor má začít pracovat v dubnu, čas na zřízení úřadu se přitom krátí. Dosud není jasné, kde bude sídlit. Úřad měl původně sidlit v budově Ministerstva dopravy. Státní budova je však zároveň sídlem Českých drah, což regulátorovo působení ve stejném objektu znemožňuje.

Evropskou komisi zajímá i způsob, jakým ministerstvo dopravy prodloužilo smlouvu na výběr elektronického mýta po konci letošního roku.

Dopis na ministerstvo poslala komisařka pro vnitřní trh, průmysl a podnikání Elżbieta Bieńkowská na základě stížnosti jednoho z konkurenčních poskytovatelů mýtných systémů. Zatím jde jen o upozornění, které může vyústit v takzvané formální upozornění na porušení pravidel evropského trhu.

„Takových upozornění jsou ale v Česku desítky,“ uvedl Ťok. V nejhorším případě podle ministra může Česko dostat pokutu. Věří ale, že se tak nestane.

Autoři: ,

Daňové přiznání 2019

Do 1. dubna musí podat daňové přiznání osoby samostatně výdělečně činné, ale i zaměstnanci (více zde). Využijte interaktivní formulář pro daňové přiznání za rok 2018.

Nejčtenější

Odstavte všechna letadla 737 MAX po celém světě, doporučila firma Boeing

Boeing 737 MAX 8

Společnost Boeing doporučila celosvětově odstavit z provozu všechna letadla Boeing 737 MAX. Firma to uvedla v tiskovém...

Škodovka rozdává tučné bonusy. Každý zaměstnanec dostane k výplatě 65 tisíc

Ilustrační snímek

Přes třicet tisíc kmenových zaměstnanců společnosti Škoda Auto dostane k výplatě za duben bonus 65 tisíc korun....

Z práce o půlhodiny dřív. Budeme pracovat méně, shodují se politici

Bankéři Goldman Sachs už kravatu do práce už striktně nosit nemusí.

Dobrá zpráva pro zaměstnance: politici ostatních velkých stran jsou ochotni bavit se o nápadu ČSSD zkrátit Čechům...

Už žádné inzeráty. Aplikace Letgo v Česku koncem března končí

Ilustrační snímek

Pokud jste v posledních dnech chtěli cokoliv prodat přes aplikaci Letgo, měli jste smůlu. Bezplatná platforma pro...

Slavná Íránka nenosila hidžáb, firma Nike jí ho přimalovala a sklízí kritiku

Íránská matematička Maryam Mirzakhaniová

Íránská matematička Maryam Mirzakhani si po celý život, který prožila v zahraničí, demonstrativně nevzala na hlavu...

Další z rubriky

Uzemněné boeingy vzlétnou nejdřív v květnu. Aerolinky zvažují odškodnění

Letoun Boeing 737 MAX 8

Americká Federální letecká správa ve čtvrtek oznámila, že se letouny Boeing 737 MAX do vzduchu znovu dostanou nejdříve...

Nic jsme nevydělali a lepší to nebude, vzkázal konkurent Uberu investorům

Ilustrační snímek

Alternativní taxislužba Lyft před vstupem na burzu oznámila, že doposud měla jen samé ztráty a možná nebude schopna...

Emisní limity nás ničí, úpí automobilky pod tlakem elektromobility

Škoda Vision iV

Stát zaspal v podpoře elektroaut, stěžují si tuzemští výrobci. Hrozí, že bez dotací a sítě nabíječek si čistá, ale...

Najdete na iDNES.cz