Diskuze

Drahý benzin v Česku vhání cestující do autobusů, vlaků i na kola

Vysoké ceny benzinu a nafty se pomalu stávají neudržitelné i pro ty, kteří si dosud dopřávali relativního pohodlí a do práce jezdili zásadně autem. Zvýšený počet cestujících v okolí velkých měst hlásí dráhy i autobusoví dopravci. V samotných městech pak lidé přesedají na kola, zaměstnavatelé je v tom mnohdy podporují.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
9

9.99

31. 5. 2012 19:01
místo budování nesmyslných dálnic raději VRT

vysocerychlostní tratě (pro 500 km/h).

Ani to nejdražší, neluxusněší, nejrychlejší auto vás nedoveze z Břeclavi do Prahy za hodinu.

Pokud by se (asi nejlépe vedle dálnic - D1, D2) vybudovaly oplocené vysokorychlostní tratě (pro TGV, šinkanseny ap.), tak by lidi mohli denně dojíždět z Břeclavi, Brna, Bratislavy do Prahy za prací (v Praze by si nemusli kupovat hnusné předražené byty), ubylo by aut na silnicích (kdo by jimi jezdil, kdyby řidiči jedoucí po dálnicí dvoustovkou viděli, jak kolem nich vlak prosvištěl jako drak).

Z Břeclavi do Prahy by to trvalo jako metrem z Letňan na Dejvickou (ty vlaky pokud by to zvládali za hodinu, by ani nemusely být luxusní, metro taky není žádný luxus - tu hodinu to každý vydrží).

3 0
možnosti
DD

Damik

4. 6. 2012 14:57
Re: místo budování nesmyslných dálnic raději VRT

zas nesmyslných...Dálniční propojení Prahy s Berlínem,Mnichovem,Vídní a Ostravou je myslím naprosto přirozený dopravní rozvoj.

0 0
možnosti
ZL

SidiL

26. 5. 2012 10:27
Takže Klaus měl pravdu...

k čemu deformovat trh různými více či méně nesmyslnými omezeními, když volná ruka trhu ruku v ruce s ekonomikou a ekologií :-). Kdyby se některá současná omezení zrušila, byl by pro lidi prostor k větší kreativitě, ekonomičnosti a ekologičnosti R^

1 0
možnosti
PIV

Pruit Igoe VIII.

28. 5. 2012 16:47
Re: Takže Klaus měl pravdu...

Kdyby se zrušila spotřební daň na pohonné hmoty, tak můžeme koleje úplně zrušit... :-P

1 0
možnosti
KV

KarelV

26. 5. 2012 9:05
Jen v PRAZE ne, jen v Praze NE ...

tam dokonce v metru cestujících velmi ubylo ... Čímpak to asi bude ??? :-/ Rv [>-]

0 0
možnosti
ŘV

macarát

26. 5. 2012 20:31
Re: Jen v PRAZE ne, jen v Praze NE ...

Neřekl bych, že jich nějak výrazně ubylo.

0 0
možnosti
MC

ender

26. 5. 2012 0:19
Kolo

S Kalouskem pěkně vypeču;-D

0 0
možnosti
AS

kajak v zakoně

25. 5. 2012 17:18
mladý programátor...

tak to mě pobavilo... Mladý programátor, který bere počítám kolem 50k a bydlí v Boleslavi za zlomek nájmu v Praze... (možná ve vlastním) řeší opravdu těžko překonatelnou životní situaci....;-DR^

2 0
možnosti
JD

tarten

25. 5. 2012 17:22
Re: mladý programátor...

Plat vydělte dvěma. Nesmíte věřit všem číslům, co projdou bulvárem.

1 0
možnosti
SM

taktaktak

25. 5. 2012 16:54
A jak se m

A jak se má přispůsobit člověk,který není schopen ze zdravotních důvodu cestovat MHD a stát mu dává 400,- Kč/měsíčně na dopravné k lékařům,návštěvám rehabilitačních zařízení,nákupum a podobně?

0 0
možnosti
AS

kajak v zakoně

25. 5. 2012 17:16
Re: A jak se m

musí si s tím nějak poradit..

0 0
možnosti
JB

timothyleary

25. 5. 2012 15:18
Zajmavé.

Zrovna včera tvrdili na ČT24 pravý opak,že lidi i přes drahý benzín stále více využívají OA.Jen metro prý v posledních měsících má ztrátu cca 140tis.cestujících denně.

1 0
možnosti
RJ

turista-

25. 5. 2012 15:27
Re: Zajmavé.

Níže to máte pdorbně vysvětleno. Jedná se o nepochopení metodiky.

Pokles cestujících v metru prý vyplývá jen z měnšího množství prodaných jízdenek. Ale senioři a děti s OpenCard jezdí nově zdarma, takže to nic nevypovídá.

Já dodávám, že se přece také omezil víkendový provoz metra do jedné v noci. To bude mít vliv asi malý (ti lidi se přesunuli do taxíků, kde se ceny kvůli benzínu nezvýšily), ale přece jen nenulový.

0 0
možnosti
RK

romualda

25. 5. 2012 14:57
...

Sám používám veřejnou dopravu, auto jen v nutných případech (nákupy, když chci jet tam, kde spoje chybí) a tak by to mělo být, i když na zastávku to mám 1,5 km, tak si říkám, že procházka je zdravá. Jinak všeobecně platí, že zvláště mladá generace nerada používá veřejnou dopravu. Koupili si své první auto, případně ho dostanou od rodičů a chtějí s ním jezdit co nejvíce, že to vyjde draho, nad tím obvykle nepřemýšlí. Tak známý všude jezdí autem, říká, že si na to už moc zvykl...ve 24 letech už má 6.auto, do jednoho z těchto aut vrazil do oprav 40 tisíc a dva roky jezdil vozem se spotřebou 10 l/100 km, moc si na to zvykl no, všude jezdit autem.

0 0
možnosti
RJ

turista-

25. 5. 2012 15:16
Re: ...

--- "zvláště mladá generace nerada používá veřejnou dopravu" ---

No tak to je jasný. Je to první generace, kterou rodiče vozili odmalička téměř výhradně v autě (prudké zvýšení dostupnosti aut a snížení cen benzínu po revoluci). Zároveň je byla první generace, která slyšela z médií i od politiků jen kydání hnoje na veřejnou dopravu (což taky začalo až o revoluci a trochu k lepšímu se to obrací až teď) a mediální masáž typu reklam na nové osobní vozy a image s nimi spojený.

2 0
možnosti
PM

m4xp0w3r7

25. 5. 2012 14:55
Jen ať vhání

Doufám že bude brzo benzín za 100kč/litr

0 0
možnosti
JD

tarten

25. 5. 2012 17:17
Re: Jen ať vhání

To nebude ještě hooodně dlouho, pravděpodobně nikdy (kromě případu extrémní inflace). Ale na 50 Kč/l se to může ustálit relativně brzy, za několik málo let.

0 0
možnosti
MV

wostrey

25. 5. 2012 14:12
holt se lidi konecne budou stehovat za praci...

tohle dojizdeni kazdeho jenom otravuje. Do prace se ma chodit pesky, maximalne popojet par (max 5.) zastavek MHDeckem.[>-]

0 0
možnosti
CR

chemba

25. 5. 2012 14:38
Re: holt se lidi konecne budou stehovat za praci...

Prodáš rodinný dům v hodnotě 4,0 mil za 1.5 mil a koupíš si v práglu na periferii garsonku. A to se vyplatí.

1 0
možnosti