Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Z Prahy do Ostravy za 500. Dopravci přidávají vlaky a na Vánoce zdražili

Nejlepší část roku prožívají v těchto dnech železniční dopravci. Přesuny lidí před svátky se letos rozhodli patřičně využít. Zejména soukromníci zdražili na vánoční období jízdenky na nejlukrativnějších trasách.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RH

Kdo si koupil lístek včas jede za levno, ten kdo to nechává na poslední chvíli tak zaplatí.

0 0
možnosti
MZ

Super taktika. Sice nevím, kdy pojedu, ale vykoupím lístky a až se rozmyslím, tak něktetý stornuju. Alespoň že u ČD tato .... taktika nefunguje.

0 0
možnosti
JD

Je to pochopitelné, zejména v zimě. Zdaleka ne všichni lidé chtějí jet autem, i když to možná ve dvou a nebo ve třech vyjde levněji. Ale vlak je přecejen pohodlnější a často rychlejší, bez nervů z dopravních kolon, možnému problému na silnici apod. Jasně, někdy mívá zpoždění, ale i to se dá v pohodě "přežít". Mohu se ve vlaku projít, dát si kafe, zdřímnout si atd. Auto už dnes osobně využívám jen tehdy, když někam něco vezu, jinak už jezdím zásadně vlakem třeba i jen 100 km.

A jestli to přepravci zdraží podle aktuální situace ? To je opravdu jedno...:-)

0 0
možnosti
JV

J84a62n 61V56a21l87o69u14c59h

23. 12. 2015 5:06

Nějak zapomínáte, že před nástupem "zlých soukromníků" byl Piňda z Ostravy do Prahy za 600 a i podle celoplošného kilometrického tarifu (který platíte v kdejaké lokálce za koženkou potažené prkno v 40 let staré krabičce ř.810) je 356km za 482kč...

1 0
možnosti
RJ

S inkartou bylo Pendolíno za nějakých 330 + 86 Kč místenka (ve špičce i mimo ni). A jak jsem psal níže, inkartu měl ve vlaku skoro každý (stále 600 Kč na tři roky, dnes stojí 990), protože návratnost invetsice byla velmi krátka.

2 0
možnosti
SP

S46e10i89d95l 32P38e52t28r

23. 12. 2015 1:34

Již ve 2, neřku-li ve 3 jsem na to jak nákladově* tak časově* líp autem než vlakem.

O pohodlí a svobodné volbě jízdě autem snad netřeba pak příliš špekulovat ...:-)

--------------

* berme samozřejmě v potaz, že naprostá většina lidí nebydlí v docházkové vzdálenosti od pražského či ostravského hauptbahnhofu :-)

1 3
možnosti
PN

Za těch 500 možná jo. Někdo ale musí 4-5 hodin kroutit volantem.

2 0
možnosti
JJ

J34a17n 63J47e12m86e78l51k34a

23. 12. 2015 0:31

:-) A dovedete si představit ty ceny, když jednu dobrou klíčovou trať dostane jeden dopravce (koncesí) na 15 let a cena bude jen na jeho určení? :-)

1 1
možnosti
Foto

před vánoci zasáhla neviditelná ruka trhu, po vánocích se zase budou lísat.

5 0
možnosti
LP

Je vidět, že soukromý sektor není pro obyčejného člověka výhodný. Když člověk potřebuje jet, tak je vydírán předraženou cenou.

5 4
možnosti
KV

Jistě. Je lepší, když obyčejný člověk dotuje státní sektor.

Cena je taková, jakou zákazník zaplatí. A to vždy. I ve státním. Tam jen část ceny není vidět, protože si ji stát vezme i bez toho, aby člověk službu využil.

0 0
možnosti
MZ

Inu neviditelná ruka trhu ...

6 0
možnosti
JH

J88o29s45e73f 41H15o94n33e93š

22. 12. 2015 19:22

To jsem zvědav,jestli si bude někdo stěžovat na predátorské ceny

6 0
možnosti
FV

Prostě soukromé firmy nastaví vždy takové ceny, které je plebs v ten daný okamžik akceptovat. Proč by to taky neudělaly a nevyrejžovaly. Navíc u Leo a RJ je prostě nevyhoda. Je vyprodáno, tak nejede. U ČD vyjma SC a Opavy, tak i když třeba stojíte na chodbičce, tak jedete. Navíc vás ČD přepraví většinou za neměnné ceny vyjma Včasných jízdenek a s takovou Skupinovou víkendovou jízdenkou za 679,- vás a celou rodinu do Ostravy a zpět žádný soukromník nepřepraví. I když nebudete mít kávičku zdarma. :-)

9 1
možnosti
LP

Nejraději cestuji s Českými drahami, není nad státní podnik. Soukromý sektor není pro obyčejné lidi výhodný.

2 3
možnosti
  • Nejčtenější

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Aerolinky čekaly malou holčičku. Dorazila cestující o sto let starší

29. dubna 2024  9:26

Na letišti čekali roční holčičku, ale dorazila paní o sto let starší, líčí server BBC News potíže...

Blackout? Máme na to podpůrné služby, vysvětluje šéf přenosové soustavy

29. dubna 2024

Premium „Blackout se sice nedá úplně vyloučit, ale pravděpodobnost, že k němu může dojít, je velice nízká,“...

Není práce, chybějí turisté. Na válku ekonomicky doplácí Izrael i Palestinci

29. dubna 2024

Důsledky více než šestiměsíční války na izraelskou a palestinskou ekonomiku jsou nedozírné. V Gaze...

Sazka upcykluje losy. Z těch výherních vznikl nábytek i tenisky

28. dubna 2024

Společnost Sazka se rozhodla znovu využít své výherní losy. Ve spolupráci s českými designéry tak...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!