Diskuze
Cesta vlakem bude jednodušší, dopravci si vzájemně uznají jízdné
Děkujeme za pochopení.
Bery
:-)
Otazka neni ani tak jak se to bude resit, ale kolik to rozklicovani bude stat. Na kolik vyjde provoz toho noveho ucetniho centra, ktere ma fungovat pod MD ?
turista-
Re: :-)
V našem korupčním státečku je samozřejmě možné, že se na vytvoření takového systému dohodí zakázka kamarádovi.
Ale taky by šlo použít řešení již existující, které ČD mají - např. s Viamontem si tržby normálně přeúčtovávají, na linky Viamontu v KV kraji lze u ČD koupit jízdenku klidně i v Praze.
Gamehoror
Já měl za to, že je to proti zákonům čr
aby tu fungovala konkurence která drží ceny nižší a ne že si začnou uzavírat kartely kde si jednotně domluví ceny aby je mohli držet vysoký.
Tušim už tu bylo něco takovýho kolem benzínek aby tomu zabránili.
turista-
Re: Já měl za to, že je to proti zákonům čr
To jsi pochopil špatně. Jde o to, aby linky, které objednává stát (dotované), měly navzájem kompatibilní tarif.
Asi jako doprava v rámcu PIDu v Praze a okolí. Dopravci různí, ale stačí vám jedna jízdenka.
V dotované dopravě se má konkurence projevovat souteží o nejnižší dotaci během výběrového řízení, nikoliv zmatkem v jízdenkách.
wenous
Uznavat ????
Proc by si proboha meli uznavat jizdne?? To jako si koupim levnejsi jizdenku CD tak si pak pockam na drazsi ale lepsi SA nebo rychlejsi a drazsi LE a pojedu s nimi abych usetril? To nema logiku. Chapal bych moznost jako u letadel, ze si koupim u CSA letenku Praha Sydney dletim s nima nekam a tam prestoupim na Emirates a doletim do Sydney CSA si necha nejaky poplatek z prodeje a zbytek posle Emirates. Takhle kdyz chci jet z Prahy do Zlina Vlakem, tak dojedudo Olomouce s Jancurou tam prestoupim Zaluda do Zlina a Jancura pak za jizdu na Zaludovi posle CD prislusnou cifru jen si ponecha vypalne (predpokladam neco jako maloupchodni velkoobchodni ceny za jizdenky). Max uznavat INkarty nebo kreditni jiozdenky.
kacerina
Re: Uznavat ????
Kdybyste četl pořádně, tak víte, že se to netýká relace Praha - Ostrava...
sobak
propojení
pokud to bude platit i na praha- ostrava takže koupím lístek u regiojetu a pojedu bez doplatku stejným typem vlaku, tedy povinně místenkovým, jenže u regiojetu je místenka součástí ceny, kdežto u čd se připlácí, takže jak můžu jet pendolinem po zavedení této směrnice bez doplatku, nebo naopak regiojetem bez rezervace, spíš to ale vidím že někdo z kamarádů lidí na ministerstvu prodává program, který bude systémy firem propojovat, případně za tím stojí firma, která bude vydávat karty ve stylu opencard, navíc u regiojetu nikdo nekontroluje zda máté jízdenku pokud si sednete na správné místo, pouze u slev kontrolují průkazy, kdežto u čd chodí průvodčí každou stanici
turista-
Re: propojení
Pokud by Regiojet měl zájem být v jakémkoliv intergovaném systému, musel by samozřejmě své podivné, řekl bych "autobusácké", přepravní podmínky upravit.
petrph
jest to nějaké podivné
Jediné trati na které reálně dochází ke konkurenci se to týkat nebude. Naopak na všech ostatních tratách, kde se uživí jeden dopravce-ten který dostane od státu dotaci, se bude uznávat jízdné,ale s kým,když tam žádný jiný dopravce nejezdí a jezdit nebude?
turista-
Re: jest to nějaké podivné
a) Pletete si pojmy trať a linka. Například VŘ na rychlíky Praha-Ústí-Cheb vyhraje Veolia a EC Praha-Ústí-Berlín bude provozovat ČD. V tomto případě se toto opatření bude hodit cestujícím mezi Ústím a Prahou.
b) Uznávání jízdenek se pravděpodobně bude týkat i síťových, takže třeba SONE+ nebo IN100 by pak platilo u všech dorpavců.
SSJS
No
v Polsku je asi 5 železničních společností, a ty si navzájem NEUZNÁVAJÍ jízdenky a navíc se lístek kupuje na URČITÝ čas. Takže pokud vám vinou zpoždění vlaku jiné společnosti ujede další vlak, tak lístek propadá.
radim36
Jestli si budou dopravci dělit jízdné,
tak podle konkrétního klíče. Jinak se budou o peníze furt hádat a stejně se nedohodnou.
To znamená změnu systému. Buď bude třeba hlásit už při koupi jízdenky, který úsek cestující pojede kterým dopravcem nebo se při nástupu do vlaku bude muset cestující nějak přihlásit a při výstupu odhlásit.
Nebo v krajním případě to bude muset nějaký rozhodčí nějak odhadnout.
Ještě to může být zajímavé.
turista-
Re: Jestli si budou dopravci dělit jízdné,
Dá se to dělit i statistickými metodami, tak se to dělá v PIDu.
ndorfin
Konkurence na trase do Ostravy????
Vznikající dohoda se ale netýká klíčové trasy Praha-Ostrava, kde si konkurují právě České dráhy a RegioJet. Obě společnosti tu jezdí na své komerční riziko a nejsou pod žádnou smlouvou se státem
Zajimalo by me jak to funguje v praxi u CD. To si vedou pro tuto trasu specialni ucetnictvi a investuji zde pouze to co vydelaji? Jak muze takovy kolos oddelit jednu trasu od dalisch nekolika set a jak to stat kontroluje v praxi? Na vlastni triko tu jezdi maximalne RegioJet a CD se tvari ze dotace jdou vsude jinde jen ne sem. Chacha
ZZZZZZZZ
Stejne ceny
Jojo ja pamatuju casy kdy mliko stalo vsude stejne (1,10 2,00 a 3,10 podle tucnosti), maslo 10 korun, kafe 12
Je.to.rebel
Re: Stejne ceny
Jo a vyplatu jste mel 1800 at jste jezdil na traktoru nebo byl Inženýr, skvělé časy.
Goues
Konkurence
Co na to antimonopolní ouřad? Není toto částečně kartelová dohoda? Kam se vytratila myšlenka konkurence?
bkv
Re: Konkurence
Čtete vůbec ten článek? Protože jinak byste se takhle asi neptal.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí
Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....
Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá
Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...
Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum
Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a...
Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie
Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!