Diskuze

Dopravcům se nechce nahradit kamiony, dotace za stovky milionů nepomohly

Na účtech ministerstva dopravy zůstane minimálně polovina z osmisetmilionové dotace, kterou chtěl resort letos rozdělit mezi žadatele provozující železniční překladiště. Zájem o dotaci na výstavbu nebo rozšíření terminálů kombinované dopravy projevily pouze čtyři společnosti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

I59v30a87n 26S97t50e10c77h

14. 12. 2018 16:34

Nikde jsem zde nenašel informaci o srovnání rychlostí přepravy kontejneru na 100, 200 nebo 500 km vlakem a autem.

Taky mi chybí informace o počtu poškozených (vykradených) kontejnerů při různých druzích přepravy.

0 0
možnosti

K98a68m14i41l 89Ž85i61ž85k16a

12. 12. 2018 11:59

Kdyby ty elektroauta nebyli tak drahé. Škoda.

0 0
možnosti

A co to řeší? Výsledek je pro přírodu není o nic lepší než diesel...

0 0
možnosti

lektroauta jsou jeden velký omyl a hloupost!!Rv

1 1
možnosti

Hloupost jsou jako univerzální řešení.

0 0
možnosti

Dokáže mi někdo vysvětlit proč dotace na elektromobily a nabíjecí stanice nesmí být realizována na území hl.m. Prahy. Aby zůstal mezi vesnicemi na polích čistý vzduch? A když tam ta auta stojí v kolonách, aby nevydávala výfukové plyny? Bojím se, že je za tím zase nějaký svěřenský fond.

1 0
možnosti

L83u24k16á59š 38K77ř57í13ž

12. 12. 2018 10:15

Všechny dotace se realizují na území města prahy ...... kde se to pak postaví je druhá věc, ale mimo Prahu není instituce, která by byla oprávněna realizovat = přidělit někomu dotaci.

0 0
možnosti

F10i86l81i62p 60T88ř80e70b94a

12. 12. 2018 10:04

Aby tohle mělo smysl, musely by průmyslové zóny a překladiště růst kolem kolejí, ne kolem dálnic.

1 0
možnosti

A to by pomohlo jak konkrétně?

1 0
možnosti

Stačí celosvětově zakázat daňový odečet DPH na paliva a posílit bližší výrobu spotřebě

1 3
možnosti

Nestačí, nic tím nevyřešíte. A co je to "posílit bližší výrobu spotřebě" ??

0 0
možnosti

I83v90a58n 77K88o53h60o70u90t

12. 12. 2018 9:30

Podle mého jde dodavatelům, dopravcům a odběratelům hlavně o čas a cenu. Vzhledem k současným možnostem je z pohledu času/ceny kamion pro všechny nejlepší.

3 0
možnosti

L32u77k46á98š 93K58ř41í38ž

12. 12. 2018 10:04

Tak ono je to i tím, že když to vezou celou cestu v kamionu, tak potřebují jednoho řidiče, který pojede z místa A do místa B, ale jakmile se veze část vlakem, tak jeden řidič musí kontejner dovést na překladiště, druhý pak zase odvést z cílového překladiště do místa, kam má kontejner jít.

0 0
možnosti

Na ministerstvu jsou fakt koumáci...

Základní problém je kapacita kolejí... Překladiště jsou až druhé v pořadí...

Pokud zůstanu v Praze, tak se zaplnují osobní dopravou i kolejové spojky, kde osobní vlak jel málokdy.. viz Hostivař - Malešice - Liben...

A jak už zaznělo... Třeba Žižkov se zrušil, přitom mohl být skoro ideální... Stejně jako většina nádraží měla i svou nákladní část, tak se taky masivně ruší....

6 0
možnosti

Dotace sem sice putují, ale těžko říct, kde mizí. Moc toho za ně vidět není. Železniční síť máme sice nejhustší v Evropě (asi), avšak s kapacitou je na tom ja císaře Procházky a technologicky taky. Místy už nám osobní vlaky sviští magickou rychlostí 160km/h a už máme třetí Vánoce z jednoho tunelu u Ejpovic. No hurá;-D

0 2
možnosti

To že máme nejhustší síť je sice pěkné, ale s tou kapacitou se mýlíte, koridory jsou přetížené a bohužel i když na lokálních tratích projede jedna souprava za dva dny, tak holt je potřeba ve většině případů jet i po tom přetíženém koridoru.

1 0
možnosti

Překladiště na Nákladovém nádraží na Žižkově skončilo. Snaha postavit jiné u Hrdlořez narazila na odpor městské části a obyvatel. Přitom aby se minimalizovala přeprava po silnici, mělo by se z kolejí překládat co nejblíž zákazníkům. V Praze, kde je jich nejvíc, chybí okruh. Např. spojení skladů u letiště s východem Prahy je zdlouhavé a tudíž drahé - přes D0, D1, Jižní a Štěrboholskou spojku. Nahradit kamiony menšími auty by bylo pro přepravce i Prahu fatální.

6 0
možnosti