- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nikde jsem zde nenašel informaci o srovnání rychlostí přepravy kontejneru na 100, 200 nebo 500 km vlakem a autem.
Taky mi chybí informace o počtu poškozených (vykradených) kontejnerů při různých druzích přepravy.
Kdyby ty elektroauta nebyli tak drahé. Škoda.
A co to řeší? Výsledek je pro přírodu není o nic lepší než diesel...
lektroauta jsou jeden velký omyl a hloupost
Hloupost jsou jako univerzální řešení.
Dokáže mi někdo vysvětlit proč dotace na elektromobily a nabíjecí stanice nesmí být realizována na území hl.m. Prahy. Aby zůstal mezi vesnicemi na polích čistý vzduch? A když tam ta auta stojí v kolonách, aby nevydávala výfukové plyny? Bojím se, že je za tím zase nějaký svěřenský fond.
Všechny dotace se realizují na území města prahy ...... kde se to pak postaví je druhá věc, ale mimo Prahu není instituce, která by byla oprávněna realizovat = přidělit někomu dotaci.
Aby tohle mělo smysl, musely by průmyslové zóny a překladiště růst kolem kolejí, ne kolem dálnic.
A to by pomohlo jak konkrétně?
Stačí celosvětově zakázat daňový odečet DPH na paliva a posílit bližší výrobu spotřebě
Nestačí, nic tím nevyřešíte. A co je to "posílit bližší výrobu spotřebě" ??
Podle mého jde dodavatelům, dopravcům a odběratelům hlavně o čas a cenu. Vzhledem k současným možnostem je z pohledu času/ceny kamion pro všechny nejlepší.
Tak ono je to i tím, že když to vezou celou cestu v kamionu, tak potřebují jednoho řidiče, který pojede z místa A do místa B, ale jakmile se veze část vlakem, tak jeden řidič musí kontejner dovést na překladiště, druhý pak zase odvést z cílového překladiště do místa, kam má kontejner jít.
Na ministerstvu jsou fakt koumáci...
Základní problém je kapacita kolejí... Překladiště jsou až druhé v pořadí...
Pokud zůstanu v Praze, tak se zaplnují osobní dopravou i kolejové spojky, kde osobní vlak jel málokdy.. viz Hostivař - Malešice - Liben...
A jak už zaznělo... Třeba Žižkov se zrušil, přitom mohl být skoro ideální... Stejně jako většina nádraží měla i svou nákladní část, tak se taky masivně ruší....
Dotace sem sice putují, ale těžko říct, kde mizí. Moc toho za ně vidět není. Železniční síť máme sice nejhustší v Evropě (asi), avšak s kapacitou je na tom ja císaře Procházky a technologicky taky. Místy už nám osobní vlaky sviští magickou rychlostí 160km/h a už máme třetí Vánoce z jednoho tunelu u Ejpovic. No hurá
To že máme nejhustší síť je sice pěkné, ale s tou kapacitou se mýlíte, koridory jsou přetížené a bohužel i když na lokálních tratích projede jedna souprava za dva dny, tak holt je potřeba ve většině případů jet i po tom přetíženém koridoru.
Překladiště na Nákladovém nádraží na Žižkově skončilo. Snaha postavit jiné u Hrdlořez narazila na odpor městské části a obyvatel. Přitom aby se minimalizovala přeprava po silnici, mělo by se z kolejí překládat co nejblíž zákazníkům. V Praze, kde je jich nejvíc, chybí okruh. Např. spojení skladů u letiště s východem Prahy je zdlouhavé a tudíž drahé - přes D0, D1, Jižní a Štěrboholskou spojku. Nahradit kamiony menšími auty by bylo pro přepravce i Prahu fatální.