Diskuze
Vlaky, či dotace? Česko má plán, jak udržet dopravu na konci naftové éry
Děkujeme za pochopení.
J58a23n 92K86a25š81í42k
Kdyby se tak aspoň tranzit kamionu povedlo dostat na koleje
M65a45r47t65i44n 12P38r17a84ž67á83k
Tranzit kamionů přes území ČR je do určité míry možný. Stačí se inspirovat tam, kde už to funguje. A v takovémto případě může pomoci zkapacitnění úzkých hrdel železniční sítě v ČR.
V31l18a68d38i89m98i32r 53M46i81n60a65r73i33k
převést nákladní dopravu na tu naší železniční síť z 19. století je zajímavý nápad, ale nejsem si úplně jistý jestli ten Západ takhle doženeme. Snad bych se i bál aby nám spíš neujel
M52a83r66t16i67n 72P60r73a22ž31á49k
V 19 století železnice vozila kusové zásilky, které na nádraží dovezli drožkou a na jiném nádraží si je zase vyzvedli. Systém na to byl uzpůsoben, na nádraží byly k tomu určení zřízenci i místnosti (boudy). A byly tam i manipulační koleje k nakládání. Tehdy leckdy jezdila i smíšená doprava, kdy byly k osobnímu vlaku připojené nákladní vagóny a ve stanicích se pak posunovalo. S tím vším počítal jízdní řád, jízdní doba tomu odpovídala a zdaleka se nespěchalo tak jako dnes. Na dlouhých mezistaničních úsecích byly výhybny aby se protijedoucí vlaky mohly vykřižovat a doprava se dala "vyjezdit".
To vše odvál čas, kdy po nástupu automobilové dopravy bylo podstatně jednodušší a rychlejší na kratší a střední vzdálenosti poslat náklaďák jedoucí přímo z boku A do bodu B. Bez překládaní, bez potřeby dalších lidských sil.
Místnosti i boudy, leckde i manipulační koleje a výhybny jsou dnes zrušené. Některé tratě jsou osobní dopravou tak zaplněné že už se tam dnes s nákladním vlakem těžko vejdeme. Z toho důvodu se dnes na některé tratě jezdí s náklady prakticky jenom v noci (proto se nám taky někdy říká netopýří letka).
A tam kam jedeme ve dne máme v některých stanicích na odjezd mezi osobními vlaky jen krátké časové úseky (třeba jen 10-15 minut), kdy když se osobní vlak zpozdí nás na trať už nepustí a musíme čekat na další "okno". Třeba několik hodin. To leckdy znamená že mi skončí směna (mohu řídit maximálně 13 hodin) a pro vlak musí jet kolega. To vše znamená zpoždění a ve výsledku zásilka dorazí kvůli deseti minutám osobáku i o den později, protože už vagón (y) nestihne další nákladní vlak vezoucí ho dál. Zpoždění se takzvaně řetězí.
Pokud budou chtít zavést něco podobného jako bylo v minulosti to bude znamenat překopat celou organizaci dopravy. A leckdy i konec systému just in time.
J69a32r55o38m35í58r 77K41r42á14l
Proč nejsou u tohoto rozhodování lidé, kteří tomu rozumějí ? Místo 6 hodin jízdy kamionu tu bude den, ale s tou "výhodou", že to bude o polovinu dražší ? Vlak je fajn, pokud jede přes celou Evropu, pro lokální dopravu je to nesmysl. Nehledě na to, že naše tratě jsou přetížené i tak.
P72e41t90r 28P71r10o27c93h32á57z94k47a
Tady zase nekdo zije ve sfere scifi. Elektricke kamiony jsou totalni nesmysl.Mozna cetsi dodavky pro provoz ve meste,ale rozhodne ne kamiony ktere vozi zbozi ve velkem.Prevoz po zeleznici kde je mala operativnost a velka hustota je dalsi nesmysl.Nejsou vhodna prekladiste,k stavajicim skladum a logistickym centrum nevedou vlecky.Prekladka by dopravu enorme prodrazila zpomalila a v konecnem dusledku zvetsila uhlikovou stopu.EU by se zavcas mela probrat a s ni i vlada nez diky tdmto nesmyslum skoncime nekde na chvostu ekonomickych zemi.
J88a29n 75S76v24a20t32e81k
Ačkoli nejsem "ekofanatikem", je pravda, že přepravovat cokoli na dlouhé vzdálenosti, je jaksi "neekologické".
Jistě - u spousty produktů to jinak nelze (namátkou z potravin dejme tomu citrusové plody, z elektrotechniky téměř cokoli), nicméně u spousty produktů bychom si ušetřili spoustu starostí s přepravou, pokud bychom se snažili většinově čerpat primárně lokální zdroje (s nutností přepravy třeba do 50 km).
Samozřejmě by to znamenalo méně "potravinové unifikace", možná v některých regionech v určitém zboží menší nabídku, nejednotu v letákových akcích v supermarketech, nicméně benefitem by mohla být právě ta různorodost, která by mohla přitáhnout zájemce o lokální potraviny z jiných regionů a s tím spojená podpora lokálních producentů.
A s tím vším je spojená odpověď na základní otázku - Která energie je nejlevnější (a nejšetrnější k životnímu prostředí)?
Odpověď zní - Ta, kterou nepotřebujeme a nespotřebujeme...
M66a58r46t82i73n 19P89r38a61ž25á69k
Dál jsem Vám "malé" plus. S tím, že by se maximum výroby mělo konat z místních zdrojů a na místě též spotřebovat souhlasím. Ušetří se s tím jednak energie a emise potřebné na dopravu zboží. A též se dá práce místním lidem.
Jenže to by nesměla být výroba z EU pomocí ekoteroristických opatření vyštvávána pryč a vymýšleny tak přísné zelené předpisy že leckdy návrat výroby prakticky znemožňují. To vede akorát k výrobě v zemích kde na "žabičkaře" kašlou a vyrábí leckdy "všelijak". A tak se k emisím z výroby přidají emise z dopravy. Na to vše hodí emisní povolenky a rudozelená kasička se jen směje, protože má zajištěn "obnovitelný zdroj" peněz placených z dlouhé dopravy zboží vyrobeného v Tramtárii.
Lidé zde pak chudnou protože přichází o práci. A jelikož jsou chudí lidé náchylní k extrémním řešením se to celé může zvrtnout někam kde není o co stát.
Kdož ví. Třeba je to něčí záměr.
D95a90v63i20d 63C57h60m47e19l56i89k
Nezbývá, než jít k volbám, a za každou cenu rozbít současnou rudozelenou garnituru.
Hlavně si nenechat vnutit pocit, že TOHLE je jediné řešení, či že to je vůbec nějaké řešení.
L37u33k55á41š 22Š34m68a34h27e53l
Jojo, logistická centra a překladiště vlak-kamion v každém kraji (např. České Budějovice - Nemanice, nebo Plzeň - Koterov) měla v programu naše dopravní sekce už v roce 2006. Bohužel už tehdy došlo k tomu, že když to měl náměstek Šlégr v kompetenci prosadit, tak právě ministr Řebíček z ODS se postaral o to, aby to ani náhodou nedopadlo. A teď po 18 letech se k tomu budeme vracet... s křížkem po funuse, místo toho už se 18 let mohla ta síť páteřních železnic posilovat (dokonce jsme těch 18 let rušili odstavné a další koleje, včetně spousty kolejí ve zmíněném Koterově).
J42a28r43o31m28í33r 84K23r14á56l
Řebíček měl aspoň trochu rozum. Proč bych měl jet na překladiště 30 km, pak 80 km po železnici a dalších 20 km z překladiště. Nepřipadá Vám to na hlavu ? A i fabriky, které mají vlečku ji často nepoužívají. Běžná čekací doba naloženého vagonu je den, někdy i dva.
M31a71t75ě70j 16P79á55c32h43a
Než se tu rozvášní většina o ekoteroru, bylo by vhodné poznamenat, že jako společnost žijeme na "dluh". Z toho, jak se chováme, je vidět naše neochota řešit cokoliv nepohodlného. Z "barákem" nám roste hromada "bordelu", ale dokud nám to nesmrdí, tak je nám to jedno. A že to bude smrdět našim vnoučatům, to už ať řeší ony.
Přechod z kamionů na železnici se měl řešit před 40 lety. Jasně, že teď je to drahé - s nulovou infrastrukturou budou investice obrovské. Ale je naše vina, že jsme si pustili do země tranzit po silnici. Ekonomika si na to zvykla. Dodavatelské řetězce nepočítaly s tím, co to způsobí - dokud to "není problém", není potřeba řešit. A přitom kdyby se tehdy celý řetězec "naučil" využívat různé druhy dopravy postupně, nemuseli jsme se tady častovat nadávkami do "ekoteroristů". Mohlo to jít naprosto plynule, přirozeně.
Takto trpí silnice, příroda, lidé v domech okolo hlavních cest, zvířata, atd. Nehledě na nedostatek řidičů a pracovní režim těch v tranzitu.
Samozřejmě to má mnoho proměnných - od nesmyslné podpory např. v zemědělství, kdy budoucí produkt procestuje křížem krážem Evropu, než se dostane na pulty, přes ekonomické zájmy různých skupin, které mají "peníze" v kamionové dopravě nebo v návazných službách.
Věřím, že kdyby přechod na železnici nestál ani korunu, stejně by se tu našlo spousta lidí, co by parafrázovalo větu z Pelíšků "a řidiči kamionů nebudou mít co žrát".
A na závěr (když už se tu bavíme o zdražení přepravy), jakou část z ceny výrobku tvoří přeprava? Pokud je to víc než čtvrtina, tak lituju jak výrobce, tak i zákazníky.
L14u33k91á24š 64Š77m38a50h38e39l
Analýza z roku 2006 kdysi tvrdila, že v průměru jde o 2-3 procenta. Výrazně vyšší náklady měla jen přeprava levného objemného zboží, typicky pečivo a toaletní papír.
M16a62r76t37i55n 64P21r78a41ž73á51k
Nějak zapomínají na to, že z elektřiny se budou platit (a již platí) emisní povolenky dle druhu použitého zdroje. A pokud bude elektřina převážně, nebo jen z "občasných" zdrojů bude v zimě kdy je spotřeba nejvyšší její největší nedostatek. Tento nedostatek elektřiny zvýší její cenu. Jednak dle obchodní poučky "nedostatek zvyšuje cenu" a též přes emisní povolenky placené "špinavými" záskokovými zdroji. Takže i elektřina bude drahá.
Tudíž z bláta do rybníka. V péřové bundě.(že do louže se už ani napsat nedá).
Ekoideologové mají věru bláznivé představy které se mi vůbec nelíbí, neboť nás ženou do ideologie nerůstu, bídy a chudoby (a to i přes dotace přidělované "kamarádíčkům". Proto půjdu volit do europarlamentu a budu volit takové lidi, kteří udělají vše pro to, aby se takovéto nápady odebraly na smetiště dějin. Protože jde nejen o nás, ale i o naše děti. O to, jestli budou žít ve skutečně svobodné demokratické společnosti, nebo v nějaké rudozelené orwelovské totalitě.
L76u61k11á68š 19Š50m58a97h28e47l
Demokratická společnost je založena na tom, že nutně musí naše silnice brázdit tisíce kamionů, pálících stovky tisíc litrů neobnovitelných fosilních paliv? Vážně?
Egypt sužují úmorná vedra. Pouštní země ukazuje, co čeká brzy i ostatní
Ještě před několika desítkami let bylo v Egyptě v dubnu příjemné klima, lehce přes dvacet stupňů....
Číňané naletěli ruským podvodníkům. Zaplacené tisíce tun mědi nikdy neviděli
Obří čínský státní obchodník s komoditami vyšetřuje ztrátu, kterou mu způsobili ruští podvodníci....
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Místo investování práci jen předstírali. Banka zaměstnance načapala a vyhodila
Americká banka Wells Fargo propustila část svých zaměstnanců, protože zjistila, že svou práci jen...
Německo jako vetešnictví. Země je na cestě k rozvojové zemi, varuje šéf burzy
Současnou německou hospodářskou politiku ostře zkritizoval šéf tamější burzy Theodor Weimer....
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Fanouškům Anglie a Srbska prodají jen „ředěné“ pivo. Šikana, zní z Ostrovů
Nedělní utkání základní skupiny fotbalového Eura mezi Anglií a Srbskem je podle organizátorů vysoce...
Zábava na prvním, druhém i třetím místě. Pražský Máj se otevřel hostům
Obchodní dům Máj na pražské Národní třídě se po dvou letech dočkal svého otevření a ukázal se ve...
Firmy vyzvaly Fialu, aby přerušil schvalování zákona o kyberbezpečnosti
Velké tuzemské firmy vyzvaly premiéra Petra Fialu (ODS), aby přerušil legislativní proces...
Na Mallorce dál bojují s opilci i močícími turisty, regulace nefunguje
Mallorca letos očekává rekordní příliv více než dvaceti milionů turistů. Nespokojenost místních...
Výstaváři a veletrhy se sdružili do společného svazu
Výstavářské firmy a organizátoři veletrhů se nově spojili do Svazu veletržního průmyslu. Ten nově...