- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
že má od prosince 2011 zahájit taktovou železniční dopravu mezi Vídní a Salcburkem a také několik autobusových linek, včetně té do Prahy. Autobusové linky jsou okrajová záležitost, mají vést trasami, kudy nejezdí vlaky, a jezdit asi dvakrát denně. U zmíněného vlakového spojení společnost tvdí, že jízdné v 1. třídě bude levnější než ve 2. třídě u konkurence (patrně Rakouské spolkové dráhy - ÖBB). Nechápu, jak k něčemu takovému mohlo dojít zrovna v Rakousku, v celé západní Evropě nevím o soukromé společnosti, která by byla vpuštěna na nejlukrativnější spoje, provozované státním dopravcem. Nicméně pokud by tato "konkurence" přinutila státní dráhy ke zlevnění jízdného, které je pro jednotlivé jízdy skoro v celé západní Evropě dost vysoké, pak by možná mohla mít i své opodstatnění.
WestBahn nebude mít ve svých vlacích 1. a 2. třídu. Bude jen jedna třída, která má komfortem odpovídat první a cenou druhé třídě.
Jen co přešli výpravčí od ČD k SŽDC - rojí se zprávy o Jančurovi, Paštika Expresu... rušení rychlíků, odprodeji tratí.
Výsledek? Guláš...
O paštikářovi se toho zas tak nerojí. Slyšet je hlavně Jančura, co si vidí do huby podstatně méně, než je zdrávo, ale celkově bud mít vliv nakonec přecijen pozitivní. Protože není třeba pochybovat, že vyjede a také už teď přinutíl ČD se nad některými věcmi zamyslet. Třeba nad éšopem a čistotou.
na vanocni trhy do Lince za 500-..to bych asi vyuzil
Ono už to i dneska jde levněji, jen se musí koupit jízdenka zpáteční Praha - ČB (cena 404 Kč bez In karty, 303 Kč s kartou) a z ČB tzv. Sport karta Vltava Dunaj, která platí 4 dny a dokonce nejen jako zpáteční do Linze, ale lze ji použít třeba i pro cestu ČB - ČK - Nové Údolí, Rybník - Lipno n. Vlt. a v Rakousku z Linze do Schlagelu (každou trať jde projet během těch 4 dnů jen jednou tam a jednou zpátky) . Tahle karta stojí kupodivu jen 16 EUR (= 400 Kč) bez In karty a 8 EUR (= 200 Kč) s In kartou. Tím se jde dostat na zpáteční cenu 804 Kč bez In a 503 Kč s In, což je obojí o dost méně než navrhovaných 38 EUR = 950 Kč. Jen se o tom bohužel moc neví.
Ještě větší slevy lze dosáhnout koupí přes E-shop jako Sporotiket, kde se 7denním předstihem se dá dostat na jednosměrnou jízdenku do ČB za 140 Kč bez in karty a 110 s kartou, což je tedy za zpáteční do ČB 280, resp. 220 a celkem zpáteční do Linze jen 680 bez in karty a 420 s kartou (7denní předstih mi u cesty na trhy zas nepřijde tak moc)
"...či bezplatným samoobslužným nápojovým automatem"... Jsem zvedavej jestli si to driv rozmysli a nebo diky tomu zkrachujou... Ocividne netusi co udela s cechem slovo zdarma...
bude provozovat vlaky mezi Vídní a Salcburgem společně s Rakouskými spolkovými drahami? To se tam asi museli poučit od nás.
tam kde ČD "nepotřebují" konkurenci, tak se hrnou všichni, ale tam kde by byla potřeba (regionální spoje) se nikdo nepohrne, protože to není tolik výdělečná činnost
Samozřejmě že není, když tam dráhy dostaly přiklepnutý monopol...
to jako ten autobus bude jezdit po nqašich silnicíchA vůbec co je s těmi našimi lokomotivami co nám Rakušáci zabavili,nějak mi uniklo jestli už je vrátili
Chteli misto toho vratit Siemensy, ale to jsme jim zatrhnuly
no nevím, ty autobusy ... Autobusáci většinou nemají rádi, když se chodí na jejich záchod. Ve vlacích to nebývá problém.
pro bezpečnost cestujících - třeba různá upozornění v češtině na dodatkových tabulkách dopravních značek. Taky aby se všude dokázali domluvit bez tlumočníka.
Proč ne, a např. rakouský řidič v Maďarsku maďarsky.
Tak teď se zhluboka nadechni a popřemýšlej kudma ten vlak pojede...