Jednání o pořízení nových letadel trvalo podle představitelů ČSA několik měsíců. Kromě dohody o dodání čtyř strojů Airbus A220-300 aerolinky s francouzským výrobcem uzavřely smluvní ujednání, podle nějž bude původní dodávka letadel A320neo nahrazena třemi letouny A321XLR s delším doletem.
Dva letouny A220 zařadí ČSA do flotily koncem příštího roku, další dva obdrží v roce 2021. Nahradí tak nyní používané stroje typu ATR, u kterých dopravci vyprší leasingové smlouvy. Podle ČSA je u nových letadel ve srovnání s jejich předchůdci výrazně nižší spotřeba paliva a hluková stopa. Dodání tří letadel A321XLR je pak naplánováno na rok 2025.
„Airbus A321XLR má nejdelší dolet z řady A320 Family, přičemž v rámci rozšiřování sítě linek budou ČSA zároveň těžit z výrazně nižší spotřeby paliva,“ řekl obchodní ředitel Airbusu Christian Scherer. A321XLR dokáže bez mezipřistání překonat až 8700 kilometrů. Nyní tvoří flotilu ČSA 14 letadel, pro dálkové lety je určen jeden velkokapacitní Airbus A330-300.
„Zařazení nových letadel přinese ČSA konkurenční výhodu, zatraktivní nabídku a navýší kapacitu na stávajících linkách,“ uvedl předseda představenstva ČSA Petr Kudela.
Většina linek ČSA je v současnosti provozována ve spolupráci s mateřskou společností Smartwings. Létají na nich stroje z flotily Smartwings Group, jejíž součástí je i ČSA. Letecká spojení nabízejí do desítek destinací v Evropě, na Blízkém východě a v Asii.